علائم و نشان های شیطان پرستی

Inverted Pentagram (پنج ضلعی وارونه): نشانه ی ستاره صبح، نامی که به شیطان تعلق دارد. این علامت در مراسم های کابالا و جادوگری برای احضار ارواح شیطانی استفاده می شود. این علامت را شیطان پرستان با دو ضلع در بالا و
چهارشنبه، 17 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
علائم و نشان های شیطان پرستی
علائم و نشان های شیطان پرستی

 

نویسنده: سید محمدهادی مجیدی




 


سمبل ها و نمادها

Inverted Pentagram (پنج ضلعی وارونه): نشانه ی ستاره صبح، نامی که به شیطان تعلق دارد. این علامت در مراسم های کابالا و جادوگری برای احضار ارواح شیطانی استفاده می شود. این علامت را شیطان پرستان با دو ضلع در بالا و ملحدان با یک ضلع در بالا استفاده می کنند.
aphomet (دیو بافومت): علامت شیطان پرستی. خدای شیطانی و سمبل شیطان. ممکن است این علامت به شکل جواهرات دیده شود.
666: علامت انسان، نشانه ی هیولا. «... پس هرکس حکمت دارد، عدد وحشت را بشمارد، زیرا که 666 عدد انسان است»
Ankh: سمبل باروری و شهوات در انسان ها. روح شهوت قدرت این جمع زنان و مردان می باشد.
wastika or Sun Wheel (صلیب شکسته یا چرخ خورشید): یک علامت مذهبی باستانی است که سال ها قبل از قدرت گرفتن هیتلر به کار می رفت. این علامت در کتیبه های بودایی و مقبره های سلتی و یونانی استفاده شده است. در آیین پرستش خورشید، این علامت به نظر می رسد نشانه ی مسیر حرکت خورشید در آسمان باشد.
All Seeing Eye (چشمی که به همه جا می نگرد): آنها معتقدند که این چشم لوسیفر (شیطان) است و کسی که قدرت کنترل آن را دارد، بر تمام دارایی ها حکومت می کند. این علامت، در پیشگویی ها به کار می رود. جادوها، نفرین ها، کنترل های روحی و تمامی انحرافات، تحت این علامت کار می کنند. علامت روشنفکران و پول رایج ایالات متحده است. این علامت اساس نظم نوین جهانی است.
Upside Down Cross (صلیب وارونه): نشانه استهزا و رد کردن مسیح می باشد. گردنبندهای آن توسط شیطان پرستان زیادی به کار می رود.
Goat Head (سر بز، بز شاخدار، بز مندس یا بعل خدای باروری مصر باستان): یکی از علامت های شیطان پرستان برای مسخره کردن مسیح است. زیرا گفته می شود که مسیح مانند بره ای برای گناهان بشر کشته شد.
Anarchy (هرج و مرج): این علامت به معنای از بین بردن تمام قوانین می باشد. به عبارت دیگر «هرچه تخریب کننده است، تو انجام بده» همان قانون شیطان پرستی. این علامت توسط پانک ها، هوی متال ها و راک ها به کار می رود.
Anti Justice (ضد عدالت): تبر رو به بالا علامت عدالت روم قدیم بوده است و علامت واژگون شده ی آن، نشانه ی ضد عدالت یا شورش و طغیان می باشد. فمنیست ها از دو تبر رو به بالا به معنی مادرسالاری باستانی استفاده می نمایند.

پنتاگرام

ستاره ی پنج پر یا پنتاگرام، یکی از مهمترین، قدرتمندترین و ماندگارترین سمبل های تاریخ بشر است. این علامت در فرهنگ و تمدن باستان مایاهای آمریکای لاتین، هند، چین، مصر و یونان از مهمترین و پرمعناترین علامت ها بوده است. ابتدایی ترین شکل پنتاگرام بر روی دیوارهای غارهای عصر حجر کنده کاری شده و در نقاشی های مردم بابل به عنوان الگوی ترسیم ونوس به چشم می خورد. رازهایی بین سیر استفاده از این علامت در طراحی های قدیمی، از مدار حرکت ونوس و رب النوع معروف ایشتر وجود دارد که گاهی باعث این فکر غلط می شود که پنتاگرام سمبل ایشتر است. در کتب آسمانی مخصوصاً کتاب های یهودیان، بسیار به پنتاگرام ها اشاره شده است.

پنتاگرام در جهان کهن

پنتاگرام های اولیه اشکالی زمخت با شکل هندسی ناهمگون به صورت کنده کاری روی سنگ ها یافت شدند. مردمان قدیم اعتقاد داشتند که این علامت، معنایی روحانی و غیرمادی دارد و رازی در شکل قرار گرفتن ستاره ها وجود دارد که بر انسان پوشیده است. آنها پنتاگرام را از روی شکل قرار گیری پنج سیاره برداشت کرده بودند که وقتی با خطی فرضی به هم اتصال پیدا می کردند، به صورت مبهم شکل پنتاگرام به خود می گرفت. نسل های بعدی بشر معانی مختلف و اغلب مقدس و خداپرستانه به این شکل دادند.
پنتاگرام ها کمک زیادی به سومری ها برای نوشتن و استفاده از متون کردند. این علامت نشان دهنده ی پنج سیاره ی مهم بود که با چشم غیرمسلح قابل رؤیت بودند. بعدها پنتاگرام به عنوان سمبل رب النوع زیبایی ونوس نیز شهرت یافت.
طبق نظریات ریاضیدان و فیلسوف یونانی، فیثاغورث، عدد پنج، نماد انسان بود. چون اعضای بدن انسان به پنج طرف تمایل داشتند. (با باز کردن دست ها و پاها را از هم، شکل یک ستاره پنج پر بوجود می آید) او این تفکر را برای اولین بار در یونان پایه گذاری کرد که پنتاگرام نماد روح انسانی است. در آن زمان همچنین آفرینش انسان را تابع عناصر پنجگانه ی آتش، آب، خاک، هوا، روح می دانستند و پنج گوشه ی پنتاگرام، این گونه توصیف شد. طبق این تفکر انسان از این پنج عنصر به وجود می آید.
پیروان مکتب فیثاغورث، طلسم پنج پر را به صورت آیینی مقدس حفظ کردند. آنها نام این آئین را HGIEIA نامیدند و معتقدند ترکیبی از ابتدای نام یونانی عناصر آب، خاک، روح، آتش و هواست.
خصوصیت منحصر به فردی که این سمبل را تا به امروز ماندگار کرده وابستگی شدید و همه جانبه ی آن به مسائل مقدس و خدایی آن است که در مقاطع زمانی مختلف و بین اقشار و نسل های گوناگون کاربرد داشته است. چه خدا، خدای یگانه بوده یا خدایان متعدد. سپس با ظهور مسیح، پنتاگرام جامه ی کریستین به تن کرد.
گفته می شود دشمنان بر تن مسیح، با خنجر ستاره ای زخم زدند که پنج گوشه داشت. مورخان زیادی سعی در یافتن رابطه میان زخم زنندگان این علامت بر پیکر مسیح و پیروان مکتب فیثاغورث داشتند که هنوز شاهدی بر این مدعا پیدا نکرده اند.
در دوره ی رنسانس اعتقادات عجیب و خرافات نسبت به طلسم ستاره ی پنج پر به بیشترین حد خود رسید و باورهای مردم تا جایی پیش رفت که پنتاگرام را علامتی الهی از سوی خدا پنداشتند. از سویی نیز این علامت را مرتبط با علم کیمیاگری و علم جادو قلمداد کردند.

پنتاگرام در جادو

در آیین پرستش جادوگران یونانی، پنتاگرام به عنوان جهان کوچک (بدن انسان) شناخته می شود. این باور باعث بوجود آمدن احساسی در بین جادوگران می شد که توسط آن ارتباطی میان خود، جهان و سمبولیسم ایجاد کنند. هدف از این احساس، درک عمیق شیطان است که مهارت در ارتباط برقرار کردن میان جهان فعال (جهان بیرونی) و جهان ساکن (روح انسان) دارد. پنج نیروی پاک از فروپاشی روح جلوگیری می کنند و هیچکس را یارای شکست آنها نیست، مگر خود روح، عدالت، رحمت، معرفت، ادراک و شکوه متعالی.

پنتاگرام مسیحیان

کابالیست های مسیحی در دوره ی رنسانس علاقه وافری به پنتاگرام پیدا کردند. آنها اعتقاد داشتند که پنتاگرام علامتی رازگونه است که در دست نوشته های مسیح مشاهده شده و پیامی از سوی خداست. آنان می گفتند این سمبلی است که آشکار می کند مسیح نیز پیرو امیال حیوانی (شهوت) خود بوده است. کاری که بسیار رواج یافته بود، نوشتن نامه هایی به زبان عبری با مهر پنتاگرام بر ساق پا بود، این نامه ها که در مورد آتش بود، سمبل اعیاد پنجاهه است.
در کتاب مقدس یهودیان چهار نامه وجود دارد که با نام خداوند مهر شده اند: یهوه، خدای بنی اسرائیل (Yahveh)؛ جسوس یا عیسی (Jesus)؛ این رازی متصل به کتب آسمانی است. نتیجه این است که نام اعیاد پنجاهه ی مسیحیان با خدا و مسیح مرتبط است. چندین رابطه بین پنتاگرام و مسیحیت وجود دارد. پیش از به صلیب کشیده شدن مسیح، پنتاگرام یک نشان رجحان یافته برای آرایش کردن و زینت دادن جواهرها و طلسم های مسیحیان اولیه بود. این علامت که به راحتی و در یک حرکت پیوسته قلم کشیده می شد، با پنج زخم مسیح آمیخته شده بود.
پنتاگرام همچنین برای فرقه ی نهانی عرفانی مسیحی نمادی از ایزیس، الهه ی حاصل خیزی و ونوس، الهه عشق و زیبایی بود. فرقه ای که به صورت پنهان در نقاط مختلف در سراسر تاریخ مسیحیت وجود داشت.

پنتاگرام در شیطان پرستی

پنتاگرام شیطانی نمادی پیچیده است که از ترکیب ستاره پنج پر با سر بز به وجود آمده است و این نوع استفاده در عین این که جدیدترین مورد استفاده از پنتاگرام است، به همان اندازه شناخته شده ترین و جدال آمیزترین نوع استفاده از پنتاگرام نیز به شمار می آید. پنتاگرام شیطانی همیشه وارونه است، با یک رأس رو به پایین و دو رأس رو به بالا. استفاده از پنتاگرام به عنوان یک نشان و علامت شیطانی به نیمه ی دوم قرن بیستم برمی گردد. جایی که شیطان پرستی مدرن توسط آنتوان لاوی، بنیانگذار کلیسای شیطان، پایه گذاری شد. این علامت، نشانی از جادوی سیاه است که حاکی از پیروزی ماده و آرزوهای فردی بر عقاید و تعصبات دینی و مذهبی است.
البته پنتاگرام، مشابه و قابل قیاس با صلیب برعکس نیست. صلیب برعکس، نماد جنبش Anti Christ و نشانی از طغیان، سرکشی در برابر فرهنگ مسیحی است.
همچنین پنتاگرام نباید با هگزاگرام اشتباه شود. هگزاگرام، ستاره ی شش پر است که به صورت دو مثلث درون هم نشان داده می شود و نمونه آن ستاره داوود می باشد. این ستاره با اعتقادات یهودیان پیوند دارد. شیطان پرستی، شکل ظاهری شیطان، تشکیل شده است از سر بز، بالا تنه انسان، پای جن و دم کوتاه. در شیطان پرستی مدرن، شاهد اتخاذ روش های فردی و توجه بیشتر به شخص هستیم. توجه بیشتر به ضمیر و خود، به جای توجه به خدا و عالم بالا؛ تمایلات جنسی آزاد که شیطان پرستی آن را تمجید می کند. استفاده از بز به خرافات قرون وسطی برمی گردد. آنان همواره در توصیف ساحره ها، آنان را همراه با بزها می دانستند. آنان اغلب بز را نماینده شیطان می دانستند. بز در این مفهوم، به عنوان نمادی از سرکوبی جنسی در نظر گرفته می شود. نماد باستانی پنتاگرام در شیطان پرستی مدرن، نمادی از آزادی در برابر مسائل جنسی است.
منبع مقاله :
مجیدی، سید محمدهادی، (1389)، جن، شیطان، روح در نگاه عارفان بزرگ، تهران: ماشی، چاپ دوم



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.