جمعه، 9 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

واگذاری فلوریدا از سوی اسپانیا به ایالات متحده(1782م)

واگذاری فلوریدا از سوی اسپانیا به ایالات متحده(1782م)
در مثل همین روز در سال 1782 میلادی  فلوریدا از سوی اسپانیا به ایالات متحده واگذار شده .وهمچنین امضای معاهدهٔ مقدماتی صلح میان ایالات متحده آمریکا و انگلستان و به رسمیت شناختن کشور جدید از سوی لندن
فلوریدا نخستین منطقه از خاک اصلی ایالات متحده بود که اروپایی‌ها بدان راه یافته و در آن سکنی گزیدند. شهر سنت آگوستین در این ایالت که در سال ۱۵۶۵ بنا شد قدیمی‌ترین شهر در ایالات متحده آمریکا است.

فلوریدا تا سال ۱۸۱۹ متعلق به ایالات متحده نبود. این شبه جزیره از سال ۱۵۱۳ به دولت اسپانیا تعلق یافت. در سال ۱۷۶۳ اسپانیا فلوریدا را به ازای دریافت شهر هاوانای کوبا به پادشاهی بریتانیا بخشید. بریتانیا در خلال جنگ هفت ساله موفق به تسخیر هاوانا شده بود. فلوریدا پس از آن مجدداً به دولت اسپانیا متعلق شد. ایالات متحده آمریکا این شبه جزیره را در سال ۱۸۱۹ از دولت اسپانیا خرید. فلوریدا در ۱۸۴۹ یکی از ایالت‌های آمریکا شد. فلوریدا بیست و هفتمین ایالت اتحادیه بود اما در سال ۱۸۶۱ هنگام جنگ‌های داخلی آمریکا از اتحادیه بیرون رفت و مجدداً در ۱۸۶۸ به اتحادیه پیوست.

مهاجرنشینان آمریکایی در شمال فلوریدا کشتزارهای پنبه تأسیس کردند و برای تأمین کارگر برای این مزارع به خرید برده از بازارهای منطقه روی آوردند. در سال ۱۸۶۰ فلوریدا جمعیتی برابر با ۱۴۰ هزار و ۴۲۴ نفر داشت که ۴۴ درصد آن‌ها برده بودند تا پیش از جنگ داخلی آمریکا در این منطقه تنها کمتر از ۱۰۰۰ آمریکایی آفریقایی‌تبار به صورت آزاد زندگی می‌کردند.

نخستین خط هوایی منظم جهان خطی بود که بین شهر سن پترزبورگ فلوریدا و تامپا در ۱۹۱۴ راه‌اندازی شد.

منبع:
fa.wikipedia.org


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.