ناشناس

سلام مجدد.خسته نباشین.من الان تو دوران عقدم.مسله من...

سلام مجدد.خسته نباشین.من الان تو دوران عقدم.مسله من با خانمم بیشتر سر تصمیم گیری تو موضوعاتیه که پیش میاد.خانمم از لحاظ شخصیتی کلا دوس داره تصمیم گیرنده باشه و منم همینطورم.قبل عقد من با خانمم صحبت کردم که تو مسایل مشورت کنیم اگه به نتیجه نرسیدیم نظر من باشه و ایشون قبول کرد.ولی الان تا به اختلاف میخوریم سریع قهر میکنه و چند روز با هم تماس نمیگیریم..و میگه که من نمیخام تابع نظر تو باشم.من میگم حتی طبق شرع نظر نهایی با شوهره ولی خانمم قبول نداره. حالا بنظر شما تو مسایل پیش رو چکار کنم که دعوا نشه؟میشه تو این موضوع بصورت کامل راهنماییم کنین که چجوری پیش برم؟
پنجشنبه، 1 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سلام مجدد.خسته نباشین.من الان تو دوران عقدم.مسله من...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 30 ساله )

سلام مجدد.خسته نباشین.من الان تو دوران عقدم.مسله من با خانمم بیشتر سر تصمیم گیری تو موضوعاتیه که پیش میاد.خانمم از لحاظ شخصیتی کلا دوس داره تصمیم گیرنده باشه و منم همینطورم.قبل عقد من با خانمم صحبت کردم که تو مسایل مشورت کنیم اگه به نتیجه نرسیدیم نظر من باشه و ایشون قبول کرد.ولی الان تا به اختلاف میخوریم سریع قهر میکنه و چند روز با هم تماس نمیگیریم..و میگه که من نمیخام تابع نظر تو باشم.من میگم حتی طبق شرع نظر نهایی با شوهره ولی خانمم قبول نداره.
حالا بنظر شما تو مسایل پیش رو چکار کنم که دعوا نشه؟میشه تو این موضوع بصورت کامل راهنماییم کنین که چجوری پیش برم؟


مشاور: خانم صفری

باسلام. برادر گرامی- هر کدام از شما حق دارید که بخواهید نظر و ایده تان عملی شود- حتما برای اثبات درستی آن دلایل قانع کننده ای هم دارید. ولی جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده اند که بیشترین عاملی که موجب پایداری و رضایت زناشویی می شود- سازگاری است. سازگاری به این معناست که به دلیل محبتی که به همسرمان داریم گاهی بدون چون و چرا نظر ایشان را بپذیریم و مخصوصا روی مسائل حاشیه ای با همسر زیاد وارد بحث و مناقشه نشویم. به همین دلیل توصیه ی من به شما این است که از این به بعد راهی متفاوت را امتحان کنید- تا الان سعی می کردید با دلیل و برهان به همسرتان بفهمانید که صحبت شما درست است- الان با یک راهکار ساده می توانید همسرتان را قانع کنید که گاهی به خاطر شما کوتاه بیاید و آن چیزی نیست جز اینکه گاهی توپ را در میدان ایشان بیاندازید و به او ثابت کنید به خاطر حفظ زندگیتان و علاقه ای که به او دارید می توانید از برخی از ترجیحات خود کوتاه بیایید. وقتی همسرتان نسبت به این موضوع مطمئن شد- کمتر در سیکل لجبازی گیر می افتید و ایشان هم به مراتب بیشتر این عمل را متقابلا در حق شما انجام می شوند. یعنی با این کار غیر مستقیم به خواسته ی خودتان می رسید.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.