ناشناس

سلام خدمت شما مشاور محترممن و همسرم دو سال است که...

سلام خدمت شما مشاور محترم من و همسرم دو سال است که ازدواج کردیم و البته 9 ماه است که خانه دارم. من و همسرم زندگی خوبی داریم البته اختلاف نظر نیز داریم. گاهی وقت ها از رفتار و گفتار مادر همسرم دلخور و آزرده می شوم و نمیدانم چطور این دلخوری را برطرف کنم و برای اینکه مبادا همسرم از من دلخور شود ناراحتی ام را با او در میان نمی گذارم چون همسرم گاهی از حرف هایم اشتباه برداشت می کند و مرا متهم می کند شاید من به خوبی آن را مطرح نکردم ولی دوست دارم که گوش شنوایی داشته باشم در این موارد که من ناراحت می شوم و نمی توانم حرف را به همسرم بگویم خب مسلما او نیز ناراحت می شود و من همه غصه هایم را در درونم میریزم. لطفا مرا راهنمایی کنید باتشکر
پنجشنبه، 29 بهمن 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سلام خدمت شما مشاور محترممن و همسرم دو سال است که...

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 27 ساله )

سلام خدمت شما مشاور محترم
من و همسرم دو سال است که ازدواج کردیم و البته 9 ماه است که خانه دارم.
من و همسرم زندگی خوبی داریم البته اختلاف نظر نیز داریم.
گاهی وقت ها از رفتار و گفتار مادر همسرم دلخور و آزرده می شوم و نمیدانم چطور این دلخوری را برطرف کنم و برای اینکه مبادا همسرم از من دلخور شود ناراحتی ام را با او در میان نمی گذارم چون همسرم گاهی از حرف هایم اشتباه برداشت می کند و مرا متهم می کند شاید من به خوبی آن را مطرح نکردم ولی دوست دارم که گوش شنوایی داشته باشم در این موارد که من ناراحت می شوم و نمی توانم حرف را به همسرم بگویم خب مسلما او نیز ناراحت می شود و من همه غصه هایم را در درونم میریزم.
لطفا مرا راهنمایی کنید باتشکر


مشاور: خانم صفری

باسلام. خواهر عزیزم همه ی ما انسانها حق ناراحتی و عصبانی شدن را داریم حتی در مورد نزدیک ترین افراد زندگی مان. و به نظر می رسد شما درمورد این حق طبیعی مردد هستید و گمان می کنید زنی می تواند با همسرش رابطه ی خوبی داشته باشد که خانواده اش را هم دوست بدارد و تحت هیچ شرایطی با مادر همسرش بحثی نداشته باشد. این موارد باورهای کلی هستند که لازم است در مورد شما تعدیل شوند. اما به نظر می رسد مشکل دیگر از آنجا نشئت می گیرد که شما با مهارت های ابراز وجود آشنایی کمی دارید و در واقع نمی دانید چه طور در مورد ناراحتی تان با همسرتان که نزدیک ترین فرد به شماست و انتظار دارید آرامش بخش شما باشد صحبت کنید. به همین دلیل می خواهم بیشتر در متن رفتارهای شما قرار بگیرم و با اصلاح گفتار و کلام شما تاثیرگذاری تان را بیشتر نم. به همین خاطر در مکاتبه ی بعدی تجربه ای را برایم تعریف کنید که از کسی مثلا خانواده ی همسرتان ناراحت بودید- گمان می کردید که حق با شماست اما با صحبت با همسرتان نتوانستید او را متوجه این موضوع کنید و حتی از ابراز آن پشیمان شدید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.