ناشناس

سلام.من 13 ساله هستم و قدم حدود167 هست وزنم هم جدیدا...

سلام.من 13 ساله هستم و قدم حدود167 هست وزنم هم جدیدا شده60. توی تابستون افزایش وزن داشتم. می خواستم راهنماییم کنید که بهترین رژیم لاغری که می تونم بگیرم چی که ازش جواب هم بگیرم و مشکلی در رابطه با اینکه توی دوران بلوغ هستم پیدا نکنم.
يکشنبه، 9 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سلام.من 13 ساله هستم و قدم حدود167 هست وزنم هم جدیدا...

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 13 ساله )

سلام.من 13 ساله هستم و قدم حدود167 هست وزنم هم جدیدا شده60.
توی تابستون افزایش وزن داشتم.
می خواستم راهنماییم کنید که بهترین رژیم لاغری که می تونم بگیرم چی که ازش جواب هم بگیرم و مشکلی در رابطه با اینکه توی دوران بلوغ هستم پیدا نکنم.


مشاور: دکتر علیرضافیروزفر

با سلام يكي از فرمول هايي كه براي تناسب وزن و قد به كار برده ميشود "اندكس توده بدني" نام دارد يا همان BMI = Body Mass Index با تقسيم وزن(كيلوگرم) بر مجذور قد (متر) بدست مي ايد. پس اندكس توده بدني شما حدودا ٢٢ است. مقدار نرمال بين ١٩ تا ٢٤ است. بنظر ميرسد تناسب قد و وزن خوبي داريد. از انجايي كه در دوران بلوغ هستيد، بهتر است از تمام غذاهاي سالم به مقدار كافي استفاده كنيد و پرهيز نكنيد. برنج و نان سبوسدار و ماكاروني غني شده و سبوس دار براي تامين كربوهيدرات، گوشت مرغ و گوسفند و ماهي و ... براي تامين پروتيين، روغن هاي سالم مثل روغن زيتون و هسته انگور و روغن حيواني اصل و... براي تامين چربي هاي لازم و همچنين شير و پنير و ماست و كشك براي غني سازي كلسيم بدن. ميوه و سبزيجات براي تامين ويتامين ها و مواد معدني بسيار مفيدند. اگر ورزش سالم و منظم نيز داشته باشيد كار تمام است. ورزش تاي هوازي و مادر مثل دو، شنا، واليبال،... براي تقويت سيستم عضلاني اسكلتي و قلبي عروقي بسياربسيار مفيدند و در اينده كمتر به بيماري ها دچار ميشويد. از مواد غذايي كه ارزش غذايي ندارند مانند چيپس ، پفك، شيريني خامه اي و امثالهم كلاً بپرهيزيد و بدانيد كه اولاً اين موارد هيچ فايده اي براي شما ندارد، ثانياً " شما هماني هستيد كه ميخوريد" ( يك ضرب المثل فرانسوي). به خوراك سالم خود اهميت دهيد تا هميشه سالم و با انرژي باشيد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.