ناشناس

عاشق پسری هستم که مدتی با هم بوده ایم"جدا شدن ازش برام مشکله،لطفا کمکم کنین.

سلاممن عاشق ی پسری شدم الان دوسال باهمیم.و الان خیلی اخلاقش عوض شده.بهم میگه جداشیم و من نمیتونم فراموشش کنم چکارکنم دارم دیوونه میشم
چهارشنبه، 9 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

عاشق پسری هستم که مدتی با هم بوده ایم"جدا شدن ازش برام مشکله،لطفا کمکم کنین.

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 20 ساله )

سلاممن عاشق ی پسری شدم الان دوسال باهمیم.و الان خیلی اخلاقش عوض شده.بهم میگه جداشیم و من نمیتونم فراموشش کنم چکارکنم دارم دیوونه میشم


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ضمن تبریک سال نو، ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.خوب است بدانید که تمامی رفتارهای ما (اعم از رفتارهای ظاهری و بخش زیادی از هیجانات و احساسات) نقشهایی است که با سرانگشتان هنرمند «اندیشه»، درتابلویی به نام شخصیت، به معرض دید خود و دیگران می گذارد. چه زیبا گفت مولانا که « ای برادر، تو همه اندیشه ای، ما بقی تو استخوان و ریشه ای». حقیقت این است که ما آنگونه ای زندگی می کنیم که می اندیشیم. حال حادثه ای شگرف بنام عشق را در همین چارچوب نگاه کنید. چرا ما عاشق پسر یا دختری که در کوچه مجاور، کلاس دیگر یا آن شهر دورتر زندگی می کند نمی شویم؟ جواب شما واضح است: چون او را ندیده ایم، چون او را نمی شناسیم. پس حتی آنچه که در دل ما آدمها اتفاق می افتد ( و مد روز شده است که بگویند دست عقل از آن کوتاه است و یکسره شاهکار دل است، پس حقیقت دارد!) هم از این دایره خارج نیست. با آن اوصاف، پاسخ یک سؤال دیگر نیز رخ می نماید. معیار عشق چیست؟ جواب: شناخت درست و کامل. وگرنه چیزی جز هیجان و احساس زودگذر نخواهد بود.خواهر محترم! اینکه او قصد جدایی دارد یعنی اینکه به شما علاقه ای ندارد و شما نیز نباید خودتان را ارزان بفروشید و به او ابراز علاقه نمایید. در ازدواج همیشه پسران طالبند و دختران مطلوب، این عادت براساس فطرت انسانی آنهاست. به همین جهت پسران به خواستگاری می روند نه دختران، حتی در روایتی که مربوط به ازدواج آدم و حواست، آدم با این که خلیفه خدا و مسجود ملائکه شد ولی مأمور شد که از حوا خواستگاری کند و خداوند اجازه نداد حوا از آدم خواستگاری کند. حال اگر عکس این عادت فطری اتفاق افتد، نتیجه مطلوبی نخواهد داد و بلکه گاهی سبب تحقیر و شکست روحی دختر می شود.شما در حال تحقیر خود هستید و بهترین کار از نظرما این است که با این رابطه غلط و ناسالم پایان دهید و به فکر یک ازدواج منطقی باشید. زیرا در امر ازدواج نباید قبل از انتخاب، عاشق و دلباخته‏ی کسی شد (نه پسر نسبت به دختر و نه دختر نسبت به پسر) البته علاقه در حدّی که انگیزه‏ای شود برای انتخاب اشکالی ندارد بلکه لازم است اما اگر این علاقه تبدیل به عشق شد مشکلات زیادی از جمله فقدان شناخت درست و واقع بینانه از طرف مقابل را به دنبال خواهد داشت ؛زیرا روح حاکم بر این گونه احساسات و علاقه مندی ها، عشق‏ورزی کور است نه خردورزی. پای خرد و عقل در میدان عاشقی لنگ است. امام علی علیه السلام می‏فرمایند: «حبّ الشّیء یعمی و یصمّ»، دوست داشتن چیزی انسان را کور و کر می کند. در حالی که تصمیم ‏گیری درست در مورد ازدواج با فرد خاص، تنها با تکیه بر عقلانیّت و خردورزی ممکن است. چنین علاقه مندی هایی راه عقل را مسدود و چشم واقع بین انسان را کور می‏سازد و اجازه نمی‏دهد تا یک تصمیم صحیح و پیراسته از اشتباه گرفته شود.اما برای فراموش کردن ایشان نیز  سعی کنید از راهکارهایی بهره ببرید:
در مورد راهکارهای فراموشی موارد زیر را به شما معرفی می‌کنیم که امیدواریم بتواند به شما در عبور از این مشغله ذهنی کمک کند.
1. باید قبول کنید که فراموش کردن فردی که انسان به او علاقه دارد و دائم یاد او در ذهنش تداعی می شود، کاری سخت و دشوار است. انسان موجودی است پر از عواطف و احساسات و همین احساسات و عواطف هستند که گاهی اوقات او را در تصمیم گیری ها و اجرای برنامه هایش با مشکل مواجه می سازند. بسیاری از اوقات فرد از لحاظ عقلی و منطقی به تصمیمی می رسد، ولی به راحتی نمی تواند آن تصمیم را عملی کند. شما باید بجای آن علاقه، عشق الهی و محبتی که مورد رضای خداوند عالم است جایگزین کنید.
2. فراموشی فردی که به او علاقه داشته اید و دائماً فکر و ذکرتان یاد او بوده است، نیاز به زمان دارد. نباید از خودتان انتظار داشته باشید به راحتی بتوانید یاد او را از صفحه ذهنتان پاک کنید. چه بسا حداقل همین میزان زمان لازم باشد که بتوانید به طور کل او را فراموش کنید.
3. به خودتان تلقین کنید که «من می‌توانم راهی را که انتخاب کرده‌ام بپیمایم».
4. تا آنجا که امکان دارد کمتر در تنهایی قرار بگیرید زیرا هنگام تنهایی آن فرد بیشتر در ذهن شما مجسم می شود و ذهن و دل شما را به خود مشغول می کند.
5. به خود تلقین کنید که «من نباید به فردی که امکان ازدواج با او را ندارم، علاقه داشته باشم».
6. به خود تلقین کنید که «چرا من باید علاقه و انرژی عاطفی خودم را روی فردی هزینه کنم که ملاک‌های خوشبختی را ندارد. من باید این علاقه ها و عواطف را برای زندگی آینده خود حفظ کنم».
7. با توجه و تمرکز روی مسائل معنوی به ویژه نماز و شرکت در مراسم مذهبی به خود آرامش دهید.
8.باور کنید حالتان بهتر می شود؛ اگر از فعالیت های مثبت و تقویت کننده استفاده کنید و به ورزش ها, کوهنوردی ها و فعالیت های بدنی روی بیارید.
9. از فکر کردن به او جدا بپرهیزید و هر چیزی که او را به یاد شما می‌اندازد، از خود دور کنید.
10. هر روز حداقل ده دقیقه قرآن (با توجه به معنا و ترجمه آن) تلاوت کنید.
امیدواریم با عمل به آنچه عرض شد بتوانید ایشان را فراموش نمایید.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

عشق خیابانی و پیامدهای آن



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.