ناشناس

رابطم با دوست پسرم بهم خورده، وسایلاشو چیکار کنم؟

سلام وقتتون بخیر من 4 ساله با یه پسر در ارتباط بودم و خانوادم اطلاع نداشتن ازش چون فرد مناسب زندگی نبود و خانواده ها بهم نمیخوردن من 2 سال اولش رو گذاشتم برای آشنایی و وقتی که شناختمش گفتم ادامه دادن بی فایدس و بهش گفتم به درد هم نمیخوریم ولی اون اصرار داشت ک باهم باشیم و من 2 سال بعدش رو واقعا با سردی و نارضایتی ادامه دادم و اون توی این مدت زنگ زد به خانوادم و ازم خواستگاری کرده بود و من اصلا قبولش نداشتم.برام طلا و این چیا میخرید و من میگفتم نمیخوام با اصرار و دعوا میخواست بهم کادو رو بده.من زنگ زدم به خواهرش و گفتم ادامه دادنمون بی فایدست من به داداشتون میگم قبول نمیکنه خودتون داداشتون رو قانع کنید که دیگه دنبال من نباشه و زنگ نزنه...از این قضیه 1 سال و خورده ای میگذره و تا چند ماه اول مرتب زنگ میزد به خانوادم و مزاحمت ایجاد میکرد و تهدید میکرد منم سربسته ی چیزایی به خانوادم گفتم .الان من عذاب وجدانشو دارم وسایلایی مثل دفتر و کتاب و اینایی که بهم داده بود رو بخشیدم طلاهاییم که داده نمیدونم چطوری پسش بدم که باز دردسر نشه برام. ممنون میشم بهم کمک کنین.
سه‌شنبه، 13 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

رابطم با دوست پسرم بهم خورده، وسایلاشو چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 24 ساله )

سلام وقتتون بخیر
من 4 ساله با یه پسر در ارتباط بودم و خانوادم اطلاع نداشتن ازش چون فرد مناسب زندگی نبود و خانواده ها بهم نمیخوردن
من 2 سال اولش رو گذاشتم برای آشنایی و وقتی که شناختمش گفتم ادامه دادن بی فایدس و بهش گفتم به درد هم نمیخوریم ولی اون اصرار داشت ک باهم باشیم و من 2 سال بعدش رو واقعا با سردی و نارضایتی ادامه دادم و اون توی این مدت زنگ زد به خانوادم و ازم خواستگاری کرده بود و من اصلا قبولش نداشتم.برام طلا و این چیا میخرید و من میگفتم نمیخوام با اصرار و دعوا میخواست بهم کادو رو بده.من زنگ زدم به خواهرش و گفتم ادامه دادنمون بی فایدست من به داداشتون میگم قبول نمیکنه خودتون داداشتون رو قانع کنید که دیگه دنبال من نباشه و زنگ نزنه...از این قضیه 1 سال و خورده ای میگذره و تا چند ماه اول مرتب زنگ میزد به خانوادم و مزاحمت ایجاد میکرد و تهدید میکرد منم سربسته ی چیزایی به خانوادم گفتم .الان من عذاب وجدانشو دارم وسایلایی مثل دفتر و کتاب و اینایی که بهم داده بود رو بخشیدم طلاهاییم که داده نمیدونم چطوری پسش بدم که باز دردسر نشه برام. ممنون میشم بهم کمک کنین.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.

نیازهاى عاطفى و غرایز دیگر در ایام جوانى، به گونه ای هستند که آدمى را به سوى «دوست داشتن و عشق ورزیدن» سوق مى‏ دهد که البته این یک امر طبیعى و غریزى است و کمتر مى‏ توان راهى براى گریز از آن پیدا کرد، آنچه در این مقوله اهمیت دارد، کنترل عقلایى بر احساسات و پرهیز از مخاطراتى است که ممکن است فرد را به گرفتارى ‏هاى مختلف روحى و جسمى دچار سازد.از طرفی ازدواج و انتخاب شریک برای زندگی مسأله ای نیست که با افکار و رفتارهای ناشی از احساسات زودگذر پایه ریزی شود. باید برای آن برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای داشت؛ زیرا اقدام بدون محاسبه و دوراندیشی جز پشیمانی و حسرت چیز دیگری به دنبال ندارد.از طرف دیگر در امر ازدواج نباید قبل از انتخاب، عاشق و دلباخته‏ ى کسى شد (نه پسر نسبت به دختر و نه دختر نسبت به پسر) البته علاقه در حدّى که انگیزه‏اى شود براى انتخاب اشکالى ندارد بلکه لازم است اما اگر این علاقه تبدیل به عشق شد مشکلات زیادى را دارد از جمله اینکه عشق‏هاى این چنینی که جنبه‏ ى شهوانى و احساسى دارد علی رغم اینکه پایدار نیست اما موجب مى ‏شود که ما فرد مورد نظر و شرایط خود را بخوبى نتوانیم ارزیابى کنیم و نتوانیم جنبه‏ هاى مثبت و منفى را شناسایى نمائیم؛ لذا چنین عشق‏هایى مى‏ تواند بطور کلى قدرت انتخاب را از انسان سلب کند. بنابراین علاقه‏ هاى اولیه را باید مهار کرد.

خواهر گرامی! خدای متعال را شاکریم که قبل ازدواج متوجه عدم تناسب با پسر مد نظرتان شده‌ اید و پاسخ منفی داده‌ اید البته مدت 4 سال برای رسیدن به این آشنایی مدت زیادی است ولی به هر حال زود اقدام کرده و پاسخ منفی داده‌ اید. اکنون نسبت به 4 سال قبل شما آگاهی‌های بیشتری دارید و می‌توانید مسائل خود را دقیق‌تر ارزیابی نمایید. اکنون با ارائه پاسخ منفی نباید نگران باشید و بدانید که به زودی تجارب موفقی به دست خواهید آورد. حتی اگر پسر مورد نظر شما یا خانواده را تهدید کرد نترسید و صبر کنید تا مدتی از وابستگی او کاسته شود.از این پس نیز سعی کنید قبل از ازدواج هیچ رابطه‌ ای با کسی نداشته باشید و روند ازدواج خود را از طریق منطقی طی کنید برای شناخت خواستگاران خود حتما از تحقیق، گفتگو در جلسه خواستگاری و مشاوره پیش از ازدواج استفاده نمایید.ضمناً هدایا و طلاهای خواستگارتان را از طریق واسطه‌ ای برایش ارسال کنید و از این پس هیچ‌گونه تماس یا پیام او را پاسخ ندهید.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما