سارا

با سلام دختر 26 ساله ای با مدرک فوق لیسانس میباشم که تا به حال خواستگارانی داشتم که هر یک را به دلیلی...

با سلام دختر 26 ساله ای با مدرک فوق لیسانس میباشم که تا به حال خواستگارانی داشتم که هر یک را به دلیلی رد کردم . هر کدام مشکلاتی داشتند مثلا یکی کار مناسبی نداشت دیگری بیش از حد وسواس بود ، یکی دیگر خیلی خجالتی بود و.... در ضمن من آرمان گرا و کمال طلب نیستم. فقط میگویم کسی باشد باخدا، اهل زندگی و سلامت روحی و جسمی هم داشته باشدو کار مناسبی هم داشته باشد. تا به حال فرد مناسب برای ازدواج را نیافتم. لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید. چطور میتوان فرد مناسب برای ازدواج را یافت؟ این مساله خیلی ذهن مرا به خود مشغول کرده که چه طور میتوان به یک فرد غریبه اعتماد کرد؟ چون خواستگاران من همه غریبه هستند در دوستان و آشنایان پسری که ملاکهای مرا برای ازداواج داشته باشد نیست چون تحصیلات اکثر آنها زیر دیپلم است. البته میدانم تحصیلات ملاک مهمی نیست اما حتی المقدور تحصیلات زن و شوهر باید به هم نزدیک باشد.
دوشنبه، 18 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سارا

با سلام دختر 26 ساله ای با مدرک فوق لیسانس میباشم که تا به حال خواستگارانی داشتم که هر یک را به دلیلی...

سارا ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 26 ساله )

با سلام
دختر 26 ساله ای با مدرک فوق لیسانس میباشم که تا به حال خواستگارانی داشتم که هر یک را به دلیلی رد کردم . هر کدام مشکلاتی داشتند مثلا یکی کار مناسبی نداشت دیگری بیش از حد وسواس بود ، یکی دیگر خیلی خجالتی بود و....
در ضمن من آرمان گرا و کمال طلب نیستم.
فقط میگویم کسی باشد باخدا، اهل زندگی و سلامت روحی و جسمی هم داشته باشدو کار مناسبی هم داشته باشد.
تا به حال فرد مناسب برای ازدواج را نیافتم.
لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید.
چطور میتوان فرد مناسب برای ازدواج را یافت؟
این مساله خیلی ذهن مرا به خود مشغول کرده که چه طور میتوان به یک فرد غریبه اعتماد کرد؟
چون خواستگاران من همه غریبه هستند در دوستان و آشنایان پسری که ملاکهای مرا برای ازداواج داشته باشد نیست چون تحصیلات اکثر آنها زیر دیپلم است. البته میدانم تحصیلات ملاک مهمی نیست اما حتی المقدور تحصیلات زن و شوهر باید به هم نزدیک باشد.


مشاور: hassan najafi

خواهر گرامی ما هفت معيار براي ازدواج موفق داريم: رشد عاطفي و فکري ، تشابه علايق و طرز تفکر ، تشابه مذهبي، تشابه تحصيلاتي و طبقاتي ، تشابه طرز فکر به مسايل جنسي، تشابه علاقه به زندگي و تشابه فرهنگ و آداب و رسوم. بهترین معیار دینداری و اخلاق نیک و انسانی است . خواهر گرامی به هر حال معمولا خواستگار دخترها افراد غریبه هستند و انها نیز بر اساس معیارها و شناخت مختصر اقدام می نمایند و این کاملا طبیعی است اما شما در تحقیق و مشورت محدودیتی ندارید . هر خواستگار را واقعا بسنجید تشابهات و تمایزات او را با شخصیت روحی و خانوادگی خود در نظر بگیرید . تفاهمات خود را بررسی کنید . البته تشابه تحصیلاتی مطلوب و پسنیدیده است اما حساسیت نداشته باشید بهترین و بالا ترین ملاکها را در دینداری و اخلاق و پایبندی به زندگی در نظر بگیرید . از خدا طلب خیر کنید و به او توکل کنید تا آنچه قسمت است برای شما در نظر گرفته شود و خیر باشد . بی تاب برای این امر نباشید . ان شاء الله خدا شما را کمک می کند . موفق باشید .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما