مرید

با سلام واحترام. می خواستم قدری راجب معنای "فخر المخدرات" که از القاب حضرت زینب سلام الله می باشد صحبت...

با سلام واحترام. می خواستم قدری راجب معنای "فخر المخدرات" که از القاب حضرت زینب سلام الله می باشد صحبت کنید. و معنای دقیق آن را بیان کنید. با تشکر
دوشنبه، 23 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

مرید

با سلام واحترام. می خواستم قدری راجب معنای "فخر المخدرات" که از القاب حضرت زینب سلام الله می باشد صحبت...

مرید ( تحصیلات : لیسانس ، 25 ساله )

با سلام واحترام. می خواستم قدری راجب معنای "فخر المخدرات" که از القاب حضرت زینب سلام الله می باشد صحبت کنید. و معنای دقیق آن را بیان کنید.
با تشکر


مشاور: sayed mojtaba navab

با عرض سلام و با آرزوی سعادت و سلامت برای برادر گرامی! از اینکه ما را به یاد عشق حسین و زینب علیهماالسلام انداختید و در معارف حسینی ع غوطه ور نمودید متشکرم. القاب فراوان و کنیه های زیبا و عظیمی برای آن سرور عاشقان آورده شده است که برخی توسط خداغوند و به دست والدینشان مولی علی و فاطمه زهرا علیهم السلام قرارداده شده و برخی دیگر بعد ها بنابر مقامات و کرامات و حالات ایشان و یا روایاتی که در شان و منزلتشان از معصوم رسیده است به ایشان نسبت داده شده مثل : زینب : زینت علی علیه السلام از ناحیه حق یا عقیله نبی هاشم بواسطه عقل و درایت و بصیرت و. تیزهوشی ای که از بابش علی علیهم السلام به ارث برده بودند و یا عالمه غیر معلمه-آن زن دانشمندی که هیچ استادی ندیده است- که از لسان برادرزاده اش معصوم ششم و امام چهارم حضرت زین العابدین علیهم السلام گرفته اند اما هر چه جستجو نمودم در باب نام فخرالمخدرات روایتی نیافتم . احتمالا از باب مقامات و کرامات ایشان بعدها عاشقان ولایت و پیروان و شیفتگان ایشان به چنین لقب زیبایی نامیده اند:مایه فخر و افتخار زنان عاقل........ ان شائ الله با آنها محشور شویم. یا علی علیه السلام موفق ، موید و پیروز و سربلند باشید!



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما