مهناز

با سلام و سپاس فراوان از پاسخ های شما در شروط ضمن عقد شرطی است که سبب شده توازن در حق طلاق ایجاد شود،...

با سلام و سپاس فراوان از پاسخ های شما در شروط ضمن عقد شرطی است که سبب شده توازن در حق طلاق ایجاد شود، این شرط به چه صورتی است؟ یعنی با این شرط هر دو طرف حق طلاق را دارند؟لطف نموده عنوان این شرط و توضیح آن را کامل بیان کنید. با تشکر از راهنمایی های مفید شما التماس دعا
سه‌شنبه، 8 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

مهناز

با سلام و سپاس فراوان از پاسخ های شما در شروط ضمن عقد شرطی است که سبب شده توازن در حق طلاق ایجاد شود،...

مهناز ( تحصیلات : کم سواد ، 26 ساله )

با سلام و سپاس فراوان از پاسخ های شما
در شروط ضمن عقد شرطی است که سبب شده توازن در حق طلاق ایجاد شود، این شرط به چه صورتی است؟ یعنی با این شرط هر دو طرف حق طلاق را دارند؟لطف نموده عنوان این شرط و توضیح آن را کامل بیان کنید.
با تشکر از راهنمایی های مفید شما
التماس دعا


مشاور: Plato

سلام. مطابق با موازین اسلامی و مقررات فعلی طلاق حق مرد است و اراده زن در وقوع صیغه طلاق بی تأثیر است. منتهی برای اینکه حقوق زن در این مورد نادیده انگاشته نشود، با شروطی که ضمن عقد نکاح پیش بینی می‌شود، تلاش شده است تا حدی توازن برقرار گردد. با این توضیح که، زن در صورت تحقق هر یک از این شروط وکیل مرد می‌شود که پس از اثبات مورد فوق، خود را مطلقه کند یا وکالت آن را به دیگری (محضردار و...) بسپارد. که در نکاح نامه های محضری با عنوان (وکالت بلاعزل با حق توکیل در تطلیق) از آن یاد می‌شود. با این کار هر چند حق طلاق مستقیما برای زن وضع نشده ولی به نتیجه مورد نظر دست یافته می‌شود.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما