کورش عزیزی

با سلام. حدود 3 سال پیش با شرکتی عقد قرارداد اجرایی انجام دادیم. زمان قرارداد 3 ما پیش‌بینی شد. کارفرما...

با سلام. حدود 3 سال پیش با شرکتی عقد قرارداد اجرایی انجام دادیم. زمان قرارداد 3 ما پیش‌بینی شد. کارفرما در انجام تعهدات خود که فقط تهیه و تامین کالاهای مورد نیاز پروژه بود به شدت قصور کرده و زمان انجام پروژه به بیش از 23 ماه انجامید. هزینه انجام شده بیش از 300 میلیون تومان و دریافتی کمتر از 100 میلیون تومان بوده است. تقریبا تمام کمبود سرمایه از جیب اینجانب پرداخت شده است. کارفرما از پرداخت مبلق قرارداد سر باز می‌زند ... مبلغ بدهی ایشان بدون احتساب زمان از دست رفته و هزینه‌های بسیار که افزایش زمان به ما وارد کرد بیش از 600 میلیون تومان می‌باشد. برای تمامی عملیات انجام شده سند معتبر وجود دارد. متاسفانه اولین وکیل پرونده به من خیانت کرد و گزارش‌های دروغین به اینجانب می‌داد. بیش از یک سال است که برای احقاق حق خویش متوسل به دادگاه‌ها شده‌ام؛ و حدود 6 ماه است که واقعا پرونده در جریان است و کارشناس هم معرفی شده است. ولی هنوز نظر نداده. سئوال 1- چقدر زمان باید بگذرد تا به نتیجه برسیم. سئوال 2- آیا در صورت پایین رفتن بیش از حد ارزش ریال، زیان وارده محاسبه می‌گردد؟ سئوال 3- در صورت عدم تمکین کارفرما، دادگاه چه امکانی را برای مجبور کردن کارفرما در نظر می‌گیرد. توجه: کارفرما خود پیمانکار اصلی شرکت نفت می‌باشد و در چند واحد دیگر نفتی مشغول کار می‌باشد؛ و دارای املاک و امکانات مالی بسیار می‌باشد.
پنجشنبه، 20 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

کورش عزیزی

با سلام. حدود 3 سال پیش با شرکتی عقد قرارداد اجرایی انجام دادیم. زمان قرارداد 3 ما پیش‌بینی شد. کارفرما...

کورش عزیزی ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 46 ساله )

با سلام. حدود 3 سال پیش با شرکتی عقد قرارداد اجرایی انجام دادیم.
زمان قرارداد 3 ما پیش‌بینی شد. کارفرما در انجام تعهدات خود که فقط تهیه و تامین کالاهای مورد نیاز پروژه بود به شدت قصور کرده و زمان انجام پروژه به بیش از 23 ماه انجامید. هزینه انجام شده بیش از 300 میلیون تومان و دریافتی کمتر از 100 میلیون تومان بوده است. تقریبا تمام کمبود سرمایه از جیب اینجانب پرداخت شده است. کارفرما از پرداخت مبلق قرارداد سر باز می‌زند ... مبلغ بدهی ایشان بدون احتساب زمان از دست رفته و هزینه‌های بسیار که افزایش زمان به ما وارد کرد بیش از 600 میلیون تومان می‌باشد. برای تمامی عملیات انجام شده سند معتبر وجود دارد. متاسفانه اولین وکیل پرونده به من خیانت کرد و گزارش‌های دروغین به اینجانب می‌داد. بیش از یک سال است که برای احقاق حق خویش متوسل به دادگاه‌ها شده‌ام؛ و حدود 6 ماه است که واقعا پرونده در جریان است و کارشناس هم معرفی شده است. ولی هنوز نظر نداده.
سئوال 1- چقدر زمان باید بگذرد تا به نتیجه برسیم.
سئوال 2- آیا در صورت پایین رفتن بیش از حد ارزش ریال، زیان وارده محاسبه می‌گردد؟
سئوال 3- در صورت عدم تمکین کارفرما، دادگاه چه امکانی را برای مجبور کردن کارفرما در نظر می‌گیرد.
توجه: کارفرما خود پیمانکار اصلی شرکت نفت می‌باشد و در چند واحد دیگر نفتی مشغول کار می‌باشد؛ و دارای املاک و امکانات مالی بسیار می‌باشد.


مشاور: Plato

با سلام پاسخ سوال جنابعالی به شرح ذیل است. 1- دادگاه برای اظهار نظر کارشناس، موعد معین می‌کند و کارشناس رسمی دادگستری مکلف است در موعد معین شده اظهار نظر نماید. این مدت بسته به میزان تخصصی بودن امر مورد کارشناسی متفاوت است. شما با مراجعه به پرونده و مطالعه آن می‌توانید از مدت اجرای دستور ارجاع امر به کارشناس، مطلع شوید. در خصوص زمان رسیدگی تا صدور حکم نیز باید گفت که بسته به شعبه دادگاه و حجم پرونده‌ها در آن شعبه و دلایل استنادی دو طرف در پرونده این مدت متغیر است ولی باید بدانید که به دلیل حجم بالای پرونده‌ها غالبا رسیدگی‌ها زمان بر است. 2-شما می‌توانید از دادگاه بخواهید که علاوه بر اینکه کارفرمای مذکور را به اجرای اصل تعهد (تهیه و تأمین کالاهای مورد نیاز پروژه) ملزم می‌نماید، وی را به پرداخت خسارت تأخیر انجام تعهدات نیز محکوم کند. این خسارت معادل مبالغی است که خسارت دیده‌اید. هم چنین می‌توانید ضمن دادخواستتان مطالبه کلیه خسارات و هزینه های دادرسی وحق الوکاله وکیل و... را نیز بنمایید. این خسارات با توجه به نرخ تورم که بر اساس شاخص بانک مرکزی محاسبه می‌شود، معین می‌گردند. 3-قاضی دادگاه بسته به نوع پرونده برای رأی خود، ضمانت اجراهایی مقرر می‌کند. از جمله اینکه چنانچه کارفرما حکم را اجرا ننماید، دادگاه به خرج کارفرما توسط کارفرمای دیگری مبادرت به انجام تعهد می‌نماید و یا اینکه معادل مبلغ تعهدات کارفرما از اموال وی توقیف می‌کند و... انتخاب نوع این ضمانت اجراها بسته به نوع پرونده و خصوصیات طرفین با قاضی پرونده است. توصیه می شودکه همراه با موارد مذکور از دادگاه تقاضای تأمین خواسته نیز بنمایید در ضمن با توجه به سنگین بودن مبلغ خواسته توصیه می‌شود از یاری یک وکیل با تجربه و مورد اعتماد مدد بگیرید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما