ناشناس

باسلام و عرض خسته نباشیدیه سوال داشتم که من تابستان...

باسلام و عرض خسته نباشید یه سوال داشتم که من تابستان امسال (25مرداد)امتحان کنکور کاردانی به کارشناسی دارم و من به خاطر این که ترم آخری 22واحد داشتم و کمتر تونستم که برای کنکور بخونم و برنامه اصلی من هم از بعد امتحانات ترم یعنی (4تیر)به صورت کاملا جدی شروع میشه و از تقریبا 50روزی که مانده یک ماهش ماه رمضانه و من بصورت جدی میخام که بخونم (روزی حداقل 10ساعت)خواستم بدونم که می تونم روزه بگیرم یا نه؟ روزه در اون شرایط برای بدنم ضرر داره یا نه؟ اگر می تونم آیا روزه کامل بگیرم یا که مثلا یک روز در میان؟ اگر میتونم تغذیه ام چطور باشه؟ ممنون میشم اگه کمکم کنید! باتشکر
جمعه، 2 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

باسلام و عرض خسته نباشیدیه سوال داشتم که من تابستان...

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 20 ساله )

باسلام و عرض خسته نباشید
یه سوال داشتم که من تابستان امسال (25مرداد)امتحان کنکور کاردانی به کارشناسی دارم و من به خاطر این که ترم آخری 22واحد داشتم و کمتر تونستم که برای کنکور بخونم و برنامه اصلی من هم از بعد امتحانات ترم یعنی (4تیر)به صورت کاملا جدی شروع میشه و از تقریبا 50روزی که مانده یک ماهش ماه رمضانه و من بصورت جدی میخام که بخونم (روزی حداقل 10ساعت)خواستم بدونم که می تونم روزه بگیرم یا نه؟
روزه در اون شرایط برای بدنم ضرر داره یا نه؟
اگر می تونم آیا روزه کامل بگیرم یا که مثلا یک روز در میان؟
اگر میتونم تغذیه ام چطور باشه؟
ممنون میشم اگه کمکم کنید!
باتشکر


مشاور: دکتر سیف الله محسنی

با عرض سلام، معمولاً در زمان روزه داري بهتر مي توان درس خواند و روزه اصلاً ضرري ندارد به شرطي که تغذيه صحيح و استراحت کافي داشته باشيد. تغذيه صحيح شامل مايعات فراوان و ميوه و سبزيجات فراوان که به تدريج بعد از افطار تا سحر خورده شود ضمناً مواد مغذي و نيروبخش مثل خرما، عسل، شيره گردو و ... در وعده هاي غذايي باشد و سحر از خوردن غذاهاي چرب و سرخ کردني و يا شيريني جات مصنوعي و نيز افطار از پرخوري بلافاصله بعد از باز کردن روزه جلوگيري کنيد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.