ناشناس

باسلام و خسته نباشیدخانمم 36 ساله می باشد که پس از...

باسلام و خسته نباشید خانمم 36 ساله می باشد که پس از 3 زایمان در ناحیه اطراف مقعد زائده های کوچک گوشت اضافی دارد که گاهی اوقات با یبوست یا لمس شدید دردناک و خیلی به ندرت قطره ای خونریزی دارد آیا عمل جراحی یا روشی برای برطرف کردن آن می فرمایید؟
سه‌شنبه، 18 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

باسلام و خسته نباشیدخانمم 36 ساله می باشد که پس از...

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 44 ساله )

باسلام و خسته نباشید
خانمم 36 ساله می باشد که پس از 3 زایمان در ناحیه اطراف مقعد زائده های کوچک گوشت اضافی دارد که گاهی اوقات با یبوست یا لمس شدید دردناک و خیلی به ندرت قطره ای خونریزی دارد آیا عمل جراحی یا روشی برای برطرف کردن آن می فرمایید؟


مشاور: دکتر محسن اکبر زاده

با توصيفي که شما کرده ايد علائم به هموروئيد ( بواسير ) شبيه است. که براي کاهش علائم آن بايد رژيم غذايي سرشار از فيبر و مواد مليّن داشته باشيد تا يبوست پيدا نکنيد چون يبوست آن را تشديد مي کند. اگر از دستشويي و توالت ايراني استفاده مي کنيد اصلاً نبايد طولاني مدت سر آن بنشينيد. به يک پزشک عمومي خوب يا جراح عمومي مراجعه کنيد تا با تجويز داروي موضعي اگر علائم برطرف نشد و البته از نظر معاينات پزشکي لزوم جراحي احساس شد جراحي شويد. ولي خيلي مواقع ضايعات هست ولي جراحي لازم نيست. اما خونريزي بايد قطع شود. نشستن در لگن آب ولرم هم به کاهش علائم شما کمک مي کند. اصولاً در بارداري يبوست و به دنبالش بواسير شايع است.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.