جمعه، 24 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

سرکوب کردن میل جنسی

پرسش :

آیا سرکوب میل جنسی زیان‌بارتر از اختلال جنسی نیست؟


پاسخ :
پاسخ از حجت الاسلام سیدعلیرضا تراشیون (کارشناس و مشاور تربیت کودک و نوجوان):

خداوند متعال حکیم است و وقتی موجودی به نام انسان آفریده، تمام پارامترها را در وجود او قرار داده است. ما هرگز نمی‌گوییم که انسان باید میل جنسی خود را سرکوب کند و اتّفاقاً در این مسیر راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این راه‌ها ازدواج است.

یکی دیگر از راه‌ها این است که خداوند شیر اطمینانی را در بدن انسان قرار داده است تا در زمانی که میل و شهوت انسان به اوج می رسد، در حالت خواب سر ریز شود و این حسّ او تخلیه گردد. به وسیله این رویداد که در فقه به احتلام معروف است، میل جنسی فرد ناخودآگاه فروکش می کند و تقلیل می یابد؛ لذا ما هرگز معتقد نیستیم که این میل باید سرکوب شود.

سرکوب به چه معناست؟
گاهی با وجود اینکه زمینه‌ی ازدواج برای انسان فراهم است، از این کار خودداری می کند که این به معنای سرکوب کردن است؛ مانند بعضی از فرقه‌ها که امروزه در جهان به وجود آمده است و افرادی را که زیر مجموعه‌ی آن فرقه هستند، از ازدواج کردن محروم می‌کنند؛ این کار یعنی سرکوب کردن. ما می‌گوییم اصل این است که بروید ازدواج کنید حالا نمی‌توانید ازدواج کنید در این صورت هم خداوند متعال آن شیر اطیمنان را در وجود انسان نهاده است که به صورت خیلی طبیعی این نیاز بدن در خواب رفع می‌شود.

تربیت حسینی
یکی از کارهایی که ما باید در این مسیر انجام بدهیم، این است که فرزندان خود را در مسیر تربیت حسینی قرار دهیم و پیوندی عمیق و إن‌شاء‌الله دوست داشتنی بین بچّه‌ها و آقا ابا عبدالله الحسین برقرار کنیم. حتّی مادرانی که به بچّه‌های خود شیر می‌دهند، می توانند با شرکت در مجالس عزای ابا عبدالله شیر خود را با مهر و عشق ابا عبدالله الحسین عجین کنند و از همان ابتدا وجود فرزندشان را با این عشق آمیخته کنند.
إن‌شاء‌الله که به این وسیله بچّه‌های ما حق‌پذیرتر شوند و این ارتباط معنوی به زندگی آنها سامان بخشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.