شنبه، 10 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

شناخت جنسى از زن قبل از ازدواج

پرسش :

وقتى خواستگارى یه دختر خانمى مى رم، چه طور بفهمم که از لحاظ جنسى هم باهاش تفاهم دارم؟ (علاوه بر معیارهاى اجتماعى، ارتباطى، اقتصادى، دینى، طبقاتى و...) بهتر بگم: چه طور مى تونم در رابطه با این موضوع سر صحبت رو باز بکنم که هم برداشت بدى نکنه و هم اونم به اشتیاق بیاد و صادقانه و بدون هیچ خجالتى به هم جواب بده؟ من که نمى تونم تا پیش از ازدواج با دختر مورد علاقم رابطه جنسى برقرار بکنم که ببینم آیا همونى هست که مى خوام یا نه!


پاسخ :
حساسیت این موضوع اقتضا مى کند پس از دیگر بررسى ها انجام گیرد و از آنجا که این گونه مسایل را نمى توان با صراحت و به طور مستقیم از طرف مقابل پرسید شایسته است از طریق مادر و خواهر خود و یا کسانى که از جانب شما براى خواستگارى مى روند، کمک گرفته شود.

به طور طبیعى خانم ها از برخى علایم و نشانگان و یا برخى پرس و جوها از این مطلب سر در خواهند آورد. اما اگر به هر دلیل نتوانستند از این مسایل اطلاعى به دست آورند شما مى توانید پس از تمام تحقیقات و به عنوان آخرین وسیله براى کسب اطلاع به طور خصوصى و با کنایه درباره اهمیت تأمین نیازهاى عاطفى و رابطه جنسى میان دو همسر صحبت را به میان بکشید و از علاقه او به این موضوع و اظهار نظر او به نتیجه برسید.

البته ناگفته نماند تأمین نیازهاى عاطفى و رابطه جنسى به مقدار زیاد بستگى به رابطه محبتى و مهارت هاى خوشایندسازى بعد از ازدواج دارد که اگر به خوبى انجام گیرد روابط زناشویى با قوت و به طور دلخواه خود انجام خواهد گرفت و نظر طرفین به خوبى تأمین خواهد شد.

منبع: خواستگارى، محمدرضا احمدى، نهاد نمایندگى مقام معظم رهبرى در دانشگاهها، دفتر نشر معارف، 1390


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما