دوشنبه، 15 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

در زمستان اتاق ها را چگونه تهویه کنیم؟

پرسش :

آیا باید حتی در سرمای زمستان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، باید اتاق ها را هر نیم ساعت یک بار تهویه کنیم؟


پاسخ :
وزارت بهداشت ژاپن توصیه می کند که ساعتی دو بار پنجرها ها برای تهویه باز شوند. اما انجام این کار در روزهای سرد و برفی زمستان دورنمای خوشایندی ندارد. هایاشی موتویا، استاد دانشگاه هوکایدو، در مورد شیوه تهویه هوای درون ساختمان بدون تحمل سرما توصیه هایی دارد.

او می گوید: «بدون خاموش کردن دستگاه تهویه مطبوع، لای پنجره ها را باز نگه دارید. با این کار می توانید بدون کاهش دمای اتاق، آن را به طور مداوم تهویه کنید. علاوه بر این، برخی ساختمان ها مجهز به سیستم های تهویه مطبوع خودکاری هستند که شبانه روز کار می کنند. این سیستم ها کل فضای داخل ساختمان را بدون نیاز به باز کردن پنجره ها تهویه می کنند. اما باید مد نظر داشته باشید در صورتی که پنجره ها را باز بگذارید، رطوبت هوای داخل اتاق کاهش می یابد. مهم است که رطوبت هوای داخل اتاق در میزان مشخصی نگه داشته شود چرا که ویروس ها در محیط با رطوبت کم راحت تر انتقال می یابند.»

«ما هنوز نمی دانیم که رطوبت چه تاثیری بر فعالیت ویروس جدید کرونا دارد. اما به طور کلی، پایین بودن رطوبت کارایی غشای مخاطی گلو را تضعیف می کند. بنابراین، توصیه می کنم که برای حفظ سطح مناسب رطوبت، از دستگاه های بخور استفاده کنید.»

منبع: nhk.or.jp (سازمان پخش رادیو تلویزیونی ژاپن)


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.