پنجشنبه، 25 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

چکار کنم که همسرم امور مهم زندگی را جدی بگیرد؟

پرسش :

خانمی ۲۸ ساله هستم. ۲ ساله ازدواج کردم. همسر بسیار مهربان و اهل زندگی دارم. تنها مسئله ای که شاید به عنوان مشکل برایم اهمیت پیدا کرده این است که ایشون کودک درون بسیار زنده و فعالی دارن. ارتباط با آدمای کوچکتر براشون راحت تر از ارتباط با آدمای بزرگتر از خودشونه. کلا کوچکترها تو فامیل خیلی ایشونو دوس دارن. اما من به عنوان یه خانوم این مسئله رو نمی پسندم. چون تو زندگی امور مهمی وجود داره که نمیشه باهاش کودکانه برخورد کرد. من فوق العاده منطقی و عجولم. ایشون بعضی از مسایل مهم رو جدی نمیگیرن. ممنون میشم اگر جواب بدهید.


پاسخ :
وجود صفات مذکور در همسرتان شما را آزرده کرده است. امیدواریم نکاتی که ارائه می‌شوند در کاهش ناراحتی‌های شما موثر باشند. این را در نظر بگیرید که ازدواج یعنی کنار هم قرار گرفتن دو انسان. این جمله را نیز در نظر داشته باشید که دو انسان دقیقا مانند هم نخواهند بود. پس زندگی مشترک یعنی عرصه کنار هم قرار گرفتن نیازها و تضادها.

همان گونه که کودک درون ایشان می‌تواند در کنار برخی معایب، محاسنی نیز داشته باشد؛ روحیه عجول و منطقی شما نیز می‌تواند در کنار محاسنش دارای معایبی نیز باشد. بنابراین زندگی مشترک خوب نیاز به مدیریت، هنر، از خودگذشتگی و در نظر گرفتن طرف مقابل دارد که خدا را شکر شما با توصیفی که از زندگی خود کردید تا بدین جا موفق بوده‌اید. همانگونه که همسر شما دارای چنین خصلت‌هایی است، خود شما نیز حتما خصلت هایی دارید که ممکن است مشکل‌زا شوند؛ همانگونه که همه افراد دیگر نیز خصلت‌های منفی و مثبت را با هم دارند.

آنچه که در این میان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است حفظ و تقویت صمیمیت موجود میان شما و همسرتان است. صمیمیت توسط نوع کلمات، شیوه صحبت کردن، نوع خطابات شما با ایشان و رفتارتان با وی تولید شده و تقویت می‌شود.

بنابراین اگر وجود روحیات ذکر شده در ایشان صرفا به مذاق شما خوش نمی‌آیند بهتر است همسرتان را درک کرده و برای او نیز سهمی از صفات شخصیتی ویژه خودش قائل باشید. اما اگر سوای خوشایند یا ناخوشایند شما، روحیات ایشان برای زندگی مشکلاتی را ایجاد کرده است که نیاز به پیشگیری و بهبود دارند، با استفاده از اصول گفتگوی صمیمانه و به دور از نزاع و برچسب به ایشان، مطالب را به هدف بهبود شرایط زندگی مشترک با ایشان مطرح نمایید.

منبع: www.soalcity.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.