پنجشنبه، 25 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

فراموش کردن عشق یکطرفه

پرسش :

چه راهکارهایی برای فراموش کردن عشق یکطرفه وجود دارد؟


پاسخ :
برای فراموش کردن عشق یکطرفه به راهکارهای زیر عمل کنید:

۱. مطمئن باشید که این کار شدنی است و هرگز غیر ممکن نیست. البته انجام کارهای مهم و بزرگ بدون تحمل سختی‌ها و مشکلات امکان‌پذیر نیست.

۲. فراموشی فردی که به او علاقه داشته اید و دائماً فکر و ذکرتان یاد او بوده است، نیاز به زمان دارد.

۳. اولین کاری که باید بکنید در یک لحظه تصمیم بگیرید که برای همیشه او را از زندگی تان خط بزنید. یعنی به خود بگویید که دیگر او برای من مرده است و حتی اگر هم او بخواهد دیگر من نمی خواهم.

۴. به خودتان تلقین کنید که «من می‌توانم راهی را که انتخاب کرده‌ام بپیمایم».

۵. به خود بگویید که این فرد فرشته نیست و هر کسی نقاط ضعفی هم دارد. او هم مثل دیگران است. فکر نکنید که او بهترین فردی است که می توانستید پیدا کنید.

۶. هرگاه متوجه شدید ذهنتان ناخودآگاه به یاد او مشغول شده است، به خود چنین تلقین کنید و بگوئید «بس است» و آهسته مشت خودتان را روى میز یا زمین بزنید. بدین ترتیب تغییر حالت به وجود آمده، فضاى ذهنى‏تان را تغییر خواهد داد.

۷. اگر نمی توانید با فکرتان مقابله کنید از تکنیک شمارش استفاده کنید. یعنی برای مقابله با یک فکر خاص از ۱۰۰۰ بصورت معکوس کم کنید به این صورت: ۱۰۰۰، ۹۹۹، ۹۹۸ و .... آنقدر به شمارش ادامه دهید تا آن فکر کاملا از ذهن تان خارج شود. اگر با وجود شمارش باز فکرتان درگیر آن فرد است سعی کنید سه تا سه تا بصورت معکوش از ۱۰۰۰ کم کنید.

۸. از فکر کردن به او جدا بپرهیزید و هر چیزی که او را به یاد شما می‌اندازد، از خود دور کنید. علاقه به وی را در دل نپرورانید. تا حد امکان به او فکر و خیالبافی نکنید. هر گاه افکار مربوط به ایشان به ذهنتان خطور کرد، حواستان را پرت کنید و به چیز دیگری فکر کنید؛ یا به کار دیگری مشغول شوید و یا مکانتان را ترک کنید؛ مثلا به میان جمع خانواده بروید و با آنان مشغول گفتگو شوید تا این افکار از ذهنتان خارج شوند.

۹. هرگاه فکر او به ذهنتان آمد، موضوع یا موضوعات مختلفى را در ذهن یا در دفترچه یادداشت خود داشته باشید، به سراغ آن‏ها بروید و درباره‏ آن‏ها فکر کنید.

۱۰. احتمالاً چند نکته یا ویژگى منفى هم در او یافته‏اید یا مشاهده کرده‏اید؛ هرگاه ذهنتان به سوى او معطوف شد بلافاصله به ویژگى‏هاى منفى او فکر کنید و به خود بگوئید او به خاطر این اوصاف، مناسب و شایسته‏ من نیست.

۱۱. تا آنجا که امکان دارد کمتر در تنهایی قرار بگیرید زیرا هنگام تنهایی آن فرد بیشتر در ذهن شما مجسم می شود و ذهن و دل شما را به خود مشغول می کند.

۱۲. برای شبانه روز خود برنامه دقیق و مشخصی داشته باشید. از بیکاری اجتناب کنید و اوقات خود را بیهوده نگذرانید.

۱۳. روابط عاطفی خود را با خانواده و دوستان تان بیشتر کنید و سعی کنید تمام محبتتان را نثار آنها کنید.

منبع: www.soalcity.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.