پنجشنبه، 25 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

چطور علاقه به کسی که به من خیانت کرده را فراموش کنم؟

پرسش :

من مدت ۵ سال با آقایی دوست بودم که تو این مدت خیلی کمکش کردم، خیلی پشتش بودم، ازش خیانت دیدم اما بخشیدمش. یه ماهه که ازهم جدا شدیم اصلا جوابمو نمیده هرچی پیام میدم هیچ جوابی نمیده همش منتظرم احساس میکنم...


پاسخ :
یکی از معضلات ارتباطات خارج از چارچوب و به عبارتی دیگر بی قیدی در ارتباط، همین خیانتهای فراوان و دوستی ها و ارتباطات پشت سر هم با افراد مختلف یا همزمان است. البته نمیتوانیم وجود خیانتها را حتی در برخی خانواده ها و زوجهای شرعی و رسمی انکار کنیم، اما این مسئله به مراتب (با تفاوت بسیار فاحش) کمتر از دوستی ها و روابط غیر رسمی و غیر ازدواجی است. ممکن است شما یا برخی از افراد مانند شما به صورت شخصی، و موردی، به هر دلیلی نسبت به حتی این گونه روابط پایبند و وفادار باشید اما واقعیت آن است که در اکثر موارد، و اکثر افرادی که بیرون از چارچوب های عرفی و شرعی و قانونی به ایجاد ارتباط با جنس مخالف می پردازند، چنین چیزی واقعا بی معناست.

شاید یکی از دلایلی که این مسئله را در افراد تقویت می کند همین خارج از چارچوب بودن رابطه است. وقتی شما خارج از چارچوب، به فردی نزدیک می شوید و به او اجازه می دهید با شما رابطه برقرار کند (و خدای نکرده تا مراحل روابط جنسی هم جلو می روید)، گویا به طور غیر مستقیم این پیام را به او میدهید که شما در قیدو بند اصول و مقرراتی نیستید! و او به خود اجازه میدهد با همین استدلال اگر موردی بهتر پیدا کرد یا به دلیل تنوع طلبی و هوسرانی، شما را رها کرده و به سراغ دیگری برود.

یکی از مهمترین ثمره های رعایت اصول و قواعد شرعی، در زندگی اجنماعی، همین است.

اکنون با توجه به نوع ارتباطی که شما با هم داشته اید (که ما از آن بی اطلاعیم)، اگر صرفا دوستی بوده، بدون شک بهتر است دیگر به چنین فردی فکر نکنید و در نوع روابط خود هم تجدید نظر کنید. اگر این رابطه به نیت ازدواج و زندگی مشترک بوده، و جدایی شما از ایشان به لحاظ اجتماعی و عرفی ضرر و تبعات زیادی ندارد، باز هم بهتر است مطلقا به فکر بازگشت ایشان نباشید چراکه چنین فرد دمدمی مزاج و هوسبازی به هیچ وجه قابل اعتماد برای یک زندگی مشترک و سالم نیست. حتی اگر بعد از مدتی او بخواهد برگردد باز هم شما نباید چنین اجازه ای بدهید.

در مورد فراموش کردن هم راهکارهایی در ابتدای همین پست آمده است که با نگاه به آنها و اجرا کردن آنها مسیر راه برای شما هموارتر می گردد. ضمنا توجه داشته باشید که راهکارهای ارائه شده و به طور کلی درمانها و راهنمایی ها و مشاوره های روانشناختی، مانند قرص و آمپول در پزشکی نیست که پس از چند دقیقه اثر کند ! قطعا این فراموش کردن و این جدایی امری دشوار خواهد بود ولی با صبر و تحمل شما و توکل بر نیروی معجزه آسای الهی میتوانید پس از مدتی زندگی به روال عادی خود را تجربه کنید.

منبع: www.soalcity.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
پرسش و پاسخ مرتبط