چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

چطور می‌توانيم در عصر غيبت از وجود امام زمان (عج) بهره ببريم؟


پاسخ :
شرح پرسش:
چطور می‌توانيم در عصر غيبت از وجود امام زمان (عج) بهره ببريم و ارتباطمان با ايشان را بيشتر کنيم و برای شناخت بيشتر ايشان چه بايد کرد؟

پاسخ:
ريشه محبّت و دلدادگى به امام زمان (عج) در معرفت ايشان نهفته است، هر چه معرفت خالص‌‏تر و عميق‌تر باشد، محبّت حاصله نيز شديدتر و قوی‌‏تر خواهد بود. البته شناخت امام زمان (عج) دو گونه است:

اول، شناخت از راه دل، که اين راه متوقف بر عمل به دستورات دين و پيشه کردن تقوای الهی است. يعنی انجام واجبات و ترک محرمات و اخلاص عمل براي رضای خداست. اگر در اين مسير استقامت بورزيد، خداوند از درون شما را هدايت خواهد کرد و موانع را برطرف می‌کند و توفيق شامل حالتان خواهد شد و روز به روز بر ظرفيت وجودی شما افزوده خواهد شد، قرآن كريم می‌فرمايد: «ان الذين جاهدو فينا لنهدينهم سبلنا» و نيز می‌فرمايد: «ان الذين قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكه» و در کلمات معصومين علیهم السلام آمده: «من اخلص لله اربعين يوما انبت الله الحكمة في قلبه و يجري من قلبه علي لسانه و جوارحه؛ کسي که چهل روز تمام کارهايش فقط و فقط برای خدا باشد، خداوند نور حکمت و بينايي را بر دلش می‌فشاند.» بنابراين با استقامت در مسير اطاعت و عبوديت محض خداوند معرفت از راه دل حاصل می‌شود.

دوم مطالعه كتاب‌های معتبری كه در مورد امام زمان (عج) نوشته شده است می‌تواند انسان را تا حدی به مقام و عظمت امام زمان (عج) آشنا سازد. در اين زمينه مطالعه کتاب‌های مهدوی زير مفيد است:

* امامت و مهدويت، لطف الله صافى گلپايگانى؛
* جستجو و گفتگو پيرامون امام مهدی، شهيد سيد محمد باقر صدر، ترجمه مصطفی رحماندوست؛
* ظهور نور، على سعادت‌‏پرور، نشر تشيع؛
* جمال آفتاب، علی سعادت‌پرور؛
* وابستگى جهان به امام زمان، لطف اللَّه صافى؛
* حكومت عدل گستر، حسين حيدری كاشانی؛
* دادگستر جهان، ابراهيم امينی؛
* ترجمه منتخب الاثر، آيت اللَّه صافى؛
* نور مهدي (عج)، جمعی از نويسندگان؛
* عصر ظهور، کورانی؛
* از ولادت تا ظهور، كاظم قزوينى، ترجمه: فريدونى، نشر آفاق.
* قيام و انقلاب مهدی، شهيد علامه مطهری.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.