شنبه، 30 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

اوضاع حضرت زينب در شام چگونه بود؟ مگر ايشان اسير نبودند. پس چگونه مردم را روشن مي كردند.


پاسخ :
حكومت يزيد با كشتن حسين بن علي (ع) و يارانش ضربه زيادي ديد. آنان ديگر نمي توانستند در شام با خاندان پيامبر درگير باشند. در آن روزهاي اول كه خاندان پيامبر وارد شام شدند يزيديان تلاش كردند تا كاري كنند كه آنان ساكت و آرام بمانند و لكن نتوانستند به اين هدف برسند و خاندان پيامبر ساكت و آرام نشدند و به افشاگري پرداختند و طرف حساب يزيد، زنان خاندان پيامبر بود و نمي شد با زنان همانند مردان رفتار كرد. آنان اگر مرد بودند و دست به آن افشاگريها مي زدند كشته مي شدند و لي آنان زن هستند آنهم زنان گرامي و والامقام از خاندان پيامبر اسلام . يزيد براي اينكه حكومتش چند سالي بماند ناچار بود با امثال زينب كبري كنار بيايد.
زينب كبري وبانوان ديگر از يزيد نمي ترسيدند و افشاگري مي كردند و براي همين يزيد ديگر تحمل ماندن آنان را نكرد و از شام به مدينه فرستاد. بنابراين ، حضرت زينب كبري(س) در شام گر چه به صورت اسير بود ولي نه از آن اسيراني بود كه خاموش و ترسو باشد بلكه اسيري بود شجاع همانند پدرش علي و برادرش حسين.
اصلا حافظ و نگهبان نهضت امام حسين(ع) حضرت زينب كبري (س) بود.
او در آن حال كه اسير بود؛ٍ در كوفه يك سخنراني شگفت آوري ايراد كرد كه همه مردم كوفه را شگفت زده كرد و كسي هم نتوانست مانع سخنراني او شود. حضرت زينب از بانوان كم نظير جهان اسلام است.
www.eporsesh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.