شنبه، 14 ارديبهشت 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

فرصت شیطان تا زمان معلوم است یا تا زمان قیامت ؟ استعاذه یعنی چه ؟


پاسخ :
استعاذه ادب دینی است که خود حضرت حق به ما آموخت . یعنی اینکه قبل از این که به سراغ بسم الله ... بیایید یا وقتی می خواهید قرآن را بخوانید به خدا پناه ببرید . زیرا ممکن است که شیطان عبادت شما را هم خراب بکند ، ممکن است قرآن و نمازی را که شما می خوانید رنگ ریایی به آن بدهد . استعاذه یعنی پناه می برم به خدا از شر شیطان رانده شده . و خداوند می گوید که پناه ببرید . یک موقع زمان جنگ است و مارش جنگ را می زنند و می گویند که به پناهگاه پناه ببرید . من می توانم به پناهگاه بروم یا اینکه در منطقه ی خطر بایستم و بگویم که من به پناهگاه پناه می برم . من وقتی نجات پیدا می کنم که سراسیمه به پناهگاه بروم و دیگران را هم به سمت پناهگاه ببرم . در جامعه ی ما این جوری است که ما منطقه ی خطر را رها نمی کنیم و در عین حال نماز را هم می خوانیم ، استعاذه هم می کنیم ، قرآن هم می خوانیم و روزه را هم می گیریم ولی مناطق لهو و لعب را در مناطق خطر ترک نمی کنیم . نشستن با انسانهایی که افکار شیطانی دارند یا حرفهای شیطانی از دهانشان بیرون می آید را رها نمی کنیم . خدا می فرماید که به پناهگاه پناه ببرید. ما که در حزب شیطان نیستیم ، در این ماه رمضان چقدر با امام زمان (ع ) ارتباط داریم ؟ اگر جوانی بخواهد از جلسات حرام و افکار غیر انسانی یا فضاهای آلوده به امام زمان (ع) پناه ببرد ، آیا خدا دست او را نمی گیرد ؟
ماه مبارک رمضان همه ی ما به میهمان سرای خدا دعوت شده ایم . به تعبیر قرآن شیطان سگ گیرنده ای است که دوست را از دشمن جدا می کند . کسانی که ادعای عشق دروغین با خدا را می کنند و در حرم قرب الهی می آیند و خیمه می زنند ، بیشتر آنها مدعیان دروغین هستند . خدا چطور باید مرز این انسانها را از انسانهای خوب جدا کند ؟ در اینجا شیطان ماموریت پیدا می کند که دوست را از دشمن جدا کند . یکی از ویژگی های ماه مبارک رمضان این است که خدا می خواهد رحمت بالاتری را برای همه فراهم بکند . این صاحبخانه وقتی همه را دعوت کرد اول دستور می دهد که آن سگ را ببندند زیرا میهمانی عمومی دارد . می خواهد که آن سگ کار نداشته باشد که چه کسی به میهمانی می آید و می رود حتی اگر دشمن من باشند یا حتی کسانی که حریم شکستند یا حتی کسانی که زیر چتر شیطان رفته اند .قرآن می فرماید : ای بندگان من ، شما به خودتان ظلم کردید و از رحمت من دور شدید . از رحمت من مایوس نشوید زیرا شما فرزند آدم هستید و خدا همه ی گناهان شما را می بخشد. شما می بیند که در ماه مبارک رمضان آمار جرم جنایات در تمام کشورهای اسلامی به حداقل می رسد .
در یوم یبعثون یا وقت معلوم باید گفت که شیطان به خدا گفت که من آن همه عبادت بخاطر دنیا کردم و تو آنرا بی پاسخ نمی گذاری . قرآن می فرماید که من اجر نیکوکاران را ضایع نمی کنم و اجر هیچ کس را ضایع نمی کنم . (اگر عبادت شیطان از سالهای آخرت باشد هر یک روز آن پنجاه هزار سال است . ) شیطان گفت که پاداش عبادت های چند هزار ساله ام را این طور بده که عمر من طولانی بشود تا روز قیامت . چون قیامت و بهشت برای او معنا نداشت و خدا نمی خواست که عبادت های او بی پاسخ بماند و بخاطر همین به او مهلت داد .


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.