يکشنبه، 15 ارديبهشت 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

در همه ی ادیان مردم دعا می کنند و احتمالا دعایشان هم مستجاب می شود . پس چرا شما می گویید که ارتباط باید مثل ارتباط ما مسلمانان باشد ؟


پاسخ :
اینکه عده ای دارند کاری را انجام می دهند حقانیت آن کار را ثابت نمی کنند . مواد مخدر مضر است ولی خیلی از افراد می گویند که ما این جوری لذت می بریم و خیلی ها هم مثل ما از این مواد لذت می برند . آیا این جواب قابل پذیرش است ؟ خدا از هر کس به تناسب وسع او تکلیف می خواهد . اگر کسی در گوشه ای زندگی می کند و حقی به او نرسیده است ولی براساس حقی که به او رسیده دارد عمل می کند ، خدا هم بر همان اساس با او رفتار می کند. این فرد نمی داند ولی به اندازه ای که می داند عمل می کند .
آیا الان با این همه امکانات اینترنتی بازهم ما جاهل داریم ؟ اینترنت نتوانسته ایمان بوجود بیاورد . امروزه هر چه اطلاعات بیشتری به ما داده می شود ایمان ما کمتر می کند. یعنی به ما اطلاعات می دهد که دین اشتباه بوده است . این اتفاق در چهار هزار سال پیش در کلیسا اتفاق افتاد . یعنی بشر یک نگاه قهرآلودی به مذهب داشت زیرا کلیسا در اروپا اختناق ایجاد کرده بود و باعث شد که در دروان رنسانس مردم دین را پس بزنند . علوم و هنرهایی هم در دل رنسانس اتفاق افتاد و بشر فکر کرد که هر چه بیشتر پیشرفت کند از مذهب دور می شود . تاره در قرن نوززدهم ، چالش های گریز از مذهب برای مردم روشن شد . از قرن نوزدهم به بعد نگاه روشنفکران و سیاستمداران و روانشناسان نسبت به مذهب تغییر کرد . آنها می خواهند بگویند که ما سریع قضاوت کردیم . زیرا مدرنیته آرامش و ایمان بشر را از بین برده است .
الان چهار سایت است که از اسلام می گوید ولی چهار هزار سایت هم هست که ضد اسلام می گوید . پس این انتظار که همه مردم مسلمان بشوند انتظار افراطی است . چون همه دسترسی به اینترنت دارند ، نمی شود که یک شب مسلمان بشوند . اینترنت به ما ایمان نمی دهد و شما هم که ایمان دارید از اینترنت آنرا نگرفته اید . این قدر کثرت اطلاعات زیاد است که تمرکز انسان را می گیرد . حتی کفار الان مثل کفار قبل نیستند . کسانی که به ایمان خودشان پایبند هستند برای گسترش اطلاعات می توانند از اینترنت استفاده بکنند . من بعنوان یک مصرف کننده ی اطلاعات ، اگر دریافت اطلاعات را مدیریت نکنم ، قطعا در این میدان شکست می خورم .


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.