چگونه با شوهر بداخلاق بسازیم؟

یکی از مسائلی که زنان بسیاری از آن گِله دارند این است که میگویند: شوهر ما هر روز با ما دعوا و بداخلاقی میکنه و به خواسته های ما اهمیتی نمیدهد و یا اصلا به حرفهای ما گوش نمیدهد، و هرکاری که دوست داشته باشد انجام میدهد.
سه‌شنبه، 24 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه با شوهر بداخلاق بسازیم؟
معمولا تمام خشم و ناراحتی مرد متوجه همسرش میشود، چون او نزدیکترین فرد به شوهر است.
 
یکی از مسائلی که زنان بسیاری از آن گِله دارند این است که میگویند: شوهر ما هر روز با ما دعوا و بداخلاقی میکنه و به خواسته های ما اهمیتی نمیدهد و یا اصلا به حرفهای ما گوش نمیدهد، و هرکاری که دوست داشته باشد انجام میدهد.

تعداد کلمات 881 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه 

بد اخلاق

نمی توانید

به هرحال این برخوردهای همسر شما علتهایی داره که ایشون چنین رفتارهایی میکنن، که فعلا با علت این رفتارها کاری نداریم. اما چیزی که مسلّم هست اینه که شما نمیتوانید همسرتون را مجبور کنید تا رفتارش را تغییر بدهد، یا طوری رفتار کند که شما دوست دارید، چون هیچ کس چه زن باشه چه مرد، قدرت ندارد همسرش را به هیئتی در بیاورد که دوست دارد و در واقع «تغییر همسر به وسیله همسر» دست­کم تا وقتی­که اراده خود وی در میان نباشد، غیر ممکن است و اگر همسران چنین پروژه­ای را دنبال کنند، محکوم به شکست است. پژوهش­های بسیاری در این زمینه انجام شده­ که این نظر را ثابت کردند.
 

او را بپذیرید

 اما همین شوهر شما با این اخلاق نامناسبش و با وجودی که به خواسته های شما اهمیت نمیدهد، باز هم صفات مثبتی دارد، نه تنها همسر شما بلکه همه ما تلفیقی از صفات و ویژگیهای مثبت و منفی هستیم، و حتی خود شما هم حتما قبول دارید که در کنار ویژگیهای مثبتی که دارید، برخی صفات منفی هم دارید که احیانا همسر شما را ناراحت میکنه، همسر شما هم همین طوره یعنی صفات منفی داره و در کنار این صفات منفی ویژگیهایی مثبتی هم دارد، منظور من از گفتن این قضیه اینه که بخاطر اینکه خود شما کمتر اذیت بشید باید همسرتون را همین طوری که هست بپذیرید و قبول کنید که حداقل در حال حاضر من نمیتونم اونو تغییر بدم، پس وقتی همسرتون را همین طوری که هست پذیرفتید کمتر اذیت میشید.
 

معلول اخلاقی

 فرض کنید همسرتون خدای ناکرده بعد از ازدواج دچار یک معلولیتی میشد، در ابتدا این قضیه برای شما خیلی سخت و دشوار بود، ولی بعد از مدتی همسرتون را با معلولیتش قبول میکردید و میپذیرفتید، و گاهی حتی فراموش میکردید که او اصلا معلولیتی داره، و بخاطر معلولیتش ناراحت نمیشدید چون اونو پذیرفته بودید، حالا هم فکر کنید که همسرتون معلولیتِ اخلاقی داره و راه درمانی هم فعلا نداره، و باید اونو با این معلولیت بپذیرید تا کمتر اذیت بشید، وقتی شما اونو همین طور پذیرفتید از جهت روانی آرومتر میشید و تازه اونوقت میتوانید بهتر فکر کنید و مسائل خودتون را بهتر حل کنید.
 

خودم را تغییر میدهم

درسته که شما نمیتوانید همسرتون را تغییر بدید ولی میتوانید خودتون را تغییر بدید تا مسائل و مشکلات شما کمتر بشه، یعنی خیلی وقتها بداخلاقی و اهمیت ندادن شوهر به همسرش بخاطر کارهایی هست که زن انجام میده، یا کارهایی هست که بهتر بود انجام بده ولی انجام نداده، مثالا اگر شما با همسرتون با لحن نامناسب حرف بزنید یا با لحن نامناسب خواسته هاتون را مطرح کنید خب اون هم با شما تند میشه و دعوا میکنه یا حرف نامناسب میزنه که باعث میشه خیلی ناراحت بشید، و اگر شما بتونید خودتون را تغییر بدید و بر روی لحن صحبت یا درخواستهاتون کار کنید خودبخود درگیری شما هم کمتر میشه یا مثالا همسر شما دوست داره شب که خونه میاد شام حاضر باشه، اگر حاضر نباشه بداخلاقی میکنه و..، اگر شما طوری برنامه ریزی کنید که موقع اومدنش شام حاضر باشه از دعوا و تنش پیشگیری کردید، و مسائل دیگه ای که خودتون بهتر میدونید که اگر برطرف کنید خودبخود مسائل شما کمتر میشه، و در یک کلام بهانه دست همسرتون ندهید. 
 

خواسته های من

در مورد خواسته هاتون، کاری که در این زمینه میتونید انجام بدید اینه که در یک فضای صمیمی و مناسب بدون اینکه به شخصیت همسرتون حمله کنید و مثالا بگید تو آدم بی احساسی هستی، هیچ وقت به من اهمیت نمیدی، به خواسته های من توجهی نمیکنی... ، اول چندتا از ویژگیهای مثبت همسرتون را بیان کنید و بعدش از احساس خودتون بگید و بیان کنید که من خیلی دلم میخواد به حرفهای من هم گوش بدی و به من هم توجه کنی و اهمیت بدی..، و بگید میدونم این کارها شاید برات سخت باشه ولی واقعا من هم به این مسائل خیلی نیاز دارم و وقتی به من توجه میکنی ... خیلی شاد میشم و باعث میشه تو را بیشتر دوست داشته باشم، اگر دقت کنید متوجه میشید که من در این جملات اصلا به شخصیت همسر شما حمله نکردم که تقصیرها را گردن اون بندازم فقط از احساس خودم گفتم و بیان کردم که چی دوست دارم، در اینصورت شوهر احساس نمیکنه که داره بازخواست یا محاکمه میشه، و واکنش تندی نشون نمیده. البته انتظار نداشته باشید که با یک بار گفتن همسر شما تغییر پیدا کنه و عوض بشه، باید صبر و بردباری داشته باشید و چند وقت یک بار در یک فضای صمیمی و مناسب به همین شیوه عمل کنید، اما نه در فاصله های خیلی کم، تا همسر شما بخاطر تکرار زیاد اون لجبازی کنه و ناراحت بشه، بلکه مثالا ماهی دوبار، تا کم کم همسر شما متوجه نیاز شما بشه، و هروقت هم کمترین توجهی به شما کرد یا به حرفهای شما گوش داد بخاطر این کارش از او حسابی تشکر کنید تا تشویق بشه دوباره تکرار کنه.

نویسنده : علی محمد صالحی
 

بیشتر بخوانید :
چگونه شوهران بد اخلاق را آرام کنیم؟
بد اخلاقی همسران نسبت به هم



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.