چگونه برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنیم ؟ (بخش اول)

تعطیلات باید مفرح و آرامش بخش تر از روزهای دیگر زندگی تان باشد. با این حال، تعطیلاتی که برنامه ریزی ضعیفی داشته باشد می تواند به یک سردرد بزرگ تبدیل شود. آماده باشید تا با برنامه ریزی درست برای مسافرت، محل اقامت و فعالیت های گوناگون، از تعطیلات خود لذت ببرید.
جمعه، 25 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنیم ؟ (بخش اول)
 صرف وقت برای برنامه ریزی سفر می تواند لذتبخش باشد تا خودتان را برای یک تعطیلات مهیج مهیا کنید.
 
چکیده : تعطیلات باید مفرح و آرامش بخش تر از روزهای دیگر زندگی تان باشد. با این حال، تعطیلاتی که برنامه ریزی ضعیفی داشته باشد می تواند به یک سردرد بزرگ تبدیل شود. آماده باشید تا با برنامه ریزی درست برای مسافرت، محل اقامت و فعالیت های گوناگون، از تعطیلات خود لذت ببرید.

تعداد کلمات 1267 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه
 
 چگونه برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنیم ؟

بخش اول: مقصد خود را مشخص کنید.

 1. لیستی از 5 مکان مورد علاقه تان برای سفر تهیه کنید. اگر قرار است دیگران هم با شما همسفر شوند، از آن ها نیز خواهید که همین کار را انجام دهند.

2. مشخص کنید که چرا می خواهید سفر کنید. اگر بدانید که چرا می خواهید خانه را ترک کنید، انتخاب مقصد کار راحت تری خواهد بود. مشخص کنید که آیا هدف تان استراحت و تفریح، رویارویی با ماجراهای جدید، دیدن مناظر و اماکن معروف و قدیمی است یا اینکه می خواهید برای کودکان تان خاطرات به یاد ماندنی بسازید؛ در این صورت راحت تر می توانید مقصد مورد نظرتان را تعیین کنید.

3. با همسفران خود در مورد مقاصد امکان پذیر صحبت کنید. به جای اینکه این کار را سخت تلقی کنید، به عنوان یک عمل جالب به آن نگاه کنید. بعد از چند روز، چند هفته یا چند ماه، به خود می گویید ای کاش در مورد جاهایی که می توانستیم برویم صحبت می کردیم و وقت می گذاشتیم.

4. همه ی افرادی که با شما همسفر می شوند را در نظر بگیرید. اگر با بچه ها، افراد سالمند و یا کسی که دارای معلولیت هست همسفر می شوید، باید در نظر داشته باشید که با وجود آنها مقصدتان قابل دسترسی باشد.

5. درمورد هزینه های مقصد تحقیق کنید. بعد از انتخاب مقصد، کمی وقت بگذارید تا با قیمت خوبی هتل رزرو کنید. با یک جست و جوی سریع اینترنتی می توانید هزینه های مقصد مورد نظر را تخمین بزنید و با توجه به بودجه تان هزینه های سفر را محدود کنید.
مخارج سفر، از قبیل: اقامت، غذا و بازی و تفریح را به هنگام برآورد هزینه های تان در نظر بگیرید.

6. یک مقصد را انتخاب کنید. در حالت ایده آل، تمام افرادی که با شما همسفر می شوند، در مورد یک مقصد به توافق می رسند. اگر مخالفتی وجود داشت، راهی برای مصالحه پیدا کنید.
اجازه دهید تا به طور نوبتی، مقصد مورد نظر را انتخاب کنید. اگر امسال همگی به مقصد پیشنهادی شما سفر می کنند، اجازه دهید مقصد سفر بعدی را یکی از همسفران تان تعیین کند.
یک رضایت جمعی حاصل کنید. اگر اولین مقصد انتخابی همگی با هم خیلی متفاوت است، مقصدی را انتخاب کنید که همگی به دیدن آن مایل باشند، اگرچه جزو انتخاب های اولیه شان نبوده باشد.
یک مقصد را از درون کلاه بیرون بکشید. اگر نهایتا توافقی شکل نگرفت، بگذارید سرنوشت برای تان تصمیم بگیرد. تمامی مقاصد مورد نظر را روی کاغذ بنویسید و آن ها را داخل یک کلاه یا شیشه بریزید. سپس یک نفر (در حالت ایده آل، شخص ثالث بی طرف)، یک اسم را بیرون بکشد. این، همان جایی است که باید بروید.

7. زمان سفر را مشخص کنید. بسته به این که در چه فصلی قرار دارید، مقصدی که به طور معمول خیلی گرم و یا خیلی سرد است می تواند در زمان های مختلف سال آب و هوای دلپذیر تری را داشته باشد. ممکن است هزینه های تان نیز کمتر شود، اگر خارج از فصل به آنجا سفر کنید.
 

بخش دوم: تمهیدات سفر را فراهم کنید.

 1. قیمت پرواز ها را مقایسه کنید. شرکت های هواپیمایی مختلف، قیمت های متنوع وسیعی را برای پرواز های یکسان پیشنهاد می دهند، بنابر این اگر قصد دارید با هواپیما سفر کنید، مطمئن شوید بهترین قیمت را خریداری کرده باشید.

2. اگر می خواهید با هواپیما سفر کنید، یک سایت رزرو پرواز و هتل پیدا کنید. به خاطر داشته باشید رزرو هتل و پرواز به طور همزمان می تواند به صرفه تر باشد، به خصوص اگر وبسایت پیشنهادات ویژه و تخفیف هم ارائه دهد.
اینگونه وبسایت ها معمولا قیمت پرواز سایت های دیگر را با هم مقایسه کرده است، همه در یک مکان.

3. گزینه های حمل و نقل جایگزین را در نظر بگیرید. در حالی که سفر با هواپیما سریع ترین راه برای مسافرت های طولانی است، گزینه های دیگر نظیر سفر با قطار یا اتوبوس و یا حتی اجازه ی وسایل نقلیه تفریحی می تواند ارزان تر باشد. ممکن است حتی جالب تر باشد، به خصوص اگر با بچه ها مسافرت کنید.

4. تمام ملزومات ایاب و ذهاب را در نظر بگیرید. رسیدن به مقصد فقط یکی از ملاحظات ایاب و ذهاب است. به محض اینکه رسیدید، باید مطلع شوید که چگونه باید از فرودگاه، ایستگاه قطار و یا اتوبوس به هتل مورد نظرتان بروید. حتی ممکن است بخواهید که به صورت محله ای مسافرت کنید.
با نگهبانی هتل تماس بگیرید و بپرسید آیا هتل خدمات ایاب و ذهاب ارزان از فرودگاه ارائه می دهند یا خیر. اگر نه، درخواست کنید تا به شما آژانسی را معرفی کنند.
اگر می خواهید در مقصد مورد نظر زیاد رفت و آمد کنید، می توانید پس از رسیدن، یک ماشین کرایه کنید. اگر قصد دارید مکان های زیادی را ببینید، کرایه کردن یک ماشین گزینه ی بهتری است تا اینکه مدام از آژانس استفاده کنید. در مورد شرایط پارکینگ هتل و قیمت های آن مطلع شوید.
اگر قرار نیست مقصد مورد نظر را ترک کنید، (به عنوان مثال اگر به یک مجموعه ی کامل تفریحی سفر کرده اید) دیگر نیازی به کرایه ی ماشین نخواهید داشت. در عوض، یک تاکسی از فرودگاه بگیرید.
اگر در حال رفتن به یک منطقه ی شهری هستید، به صورت آنلاین، از وضعیت حمل و نقل عمومی شهر مطلع شوید. مناطقی که مترو دارند، قطار بین شهری و یا اتوبوس دارند معمولا به طور روزانه یا هفتگی پیشنهادات ارزان تری ارائه می دهند که بسیار به صرفه تر از کرایه کردن یک ماشین خواهد بود.

5. قبل از سفر وضعیت اتومبیل خود را بررسی کنید. اگر قصد دارید با اتومبیل شخصی به مقصد تعطیلات خود بروید، مطمئن شوید که ماشین تان را به تازگی بررسی و تعمیر کرده اید.
فشار هوای لاستیک ها را بررسی کنید.
اگر 3 ماه، یا 3 هزار کیلومتر از آخرین باری که روغن آن را عوض کرده اید می گذرد، مجددا عوض کنید.
از عملکرد صحیح تمامی ادوات ماشین، اطمینان حاصل کنید: تیغه های برف پاک کن، چراغ های جلو و نور بالا، لنت های ترمز، شیلنگ ها و کمربند ها را چک کنید.
مطمئن شوید که تایر زاپاس و جک ماشین را به همراه داشته باشید.
 

بخش سوم: پیدا کردن محل اقامت

 1. یک وبسایت رزرو هتل (و پرواز) پیدا کنید. این کار به شما در مقایسه کردن قیمت هتل ها، امتیازات و امکانات رفاهی کمک خواهد کرد.

2. لیستی تهیه کنید از آنچه که در یک هتل برای شما مهم است. امکاناتش را در نظر بگیرید، نظیر: صبحانه ی رایگان، اینترنت رایگان، امکانات درون اتاق ها مانند یخچال کوچک، مایکروفر و تلویزیون، همچنین مزایایی مثل داشتن منظره ای زیبا یا نزدیک بودن به وسایل حمل و نقل شهری.

3. بدانید که چه مدت زمانی را در هتل سپری خواهید کرد. برای مسافرت هایی با برنامه ی شلوغ، رفتن به یک هتل می تواند کمی زیاد باشد، تا اینکه یک مکانی را فقط برای استراحت شب کرایه کنید. در صورتی که در هزینه ی اقامت تان صرفه جویی کنید، می توانید برای تفریحات و گشت و گذار، پول بیشتری کنار بگذارید. اما اگر برای یک تعطیلات آرام برنامه ریزی کرده اید، ممکن است بخواهید به یک مکان راحت و لاکچری برای استراحت بروید.
 
ادامه دارد...
 
مترجم: داوود سرافراز

بیشتر بخوانید :
چگونه برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنیم ؟ (بخش اول)
فرمول لذت بردن از تعطیلات
12 پیشنهاد برای اوقات فراغت
تعطیلات و اوقات فراغت
برنامه ریزی برای اوقات فراغت
چگونه از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را بکنیم؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.