چگونه از روزمرگی­ های خود فرار کنیم؟

زندگی می‌تواند در لحظاتی سخت و دشوار باشد؛ بنابراین گاهی اوقات شما نیاز به فرار دارید. خوشبختانه شما گزینه‌های زیادی برای فرار از زندگی خود دارید! با یک تنفس فکری شروع کنید که می‌تواند فرار کوتاه‌مدت شمارا فراهم کند. با ما همراه باشید تا راه­ هایی را به شما ارائه دهیم.
شنبه، 17 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه از روزمرگی­ های خود فرار کنیم؟
تغییر محیط و روال زندگی روزانه می‌تواند شما را از روزمرگی نجات دهد.
 
چکیده : زندگی می‌تواند در لحظاتی سخت و دشوار باشد؛ بنابراین گاهی اوقات شما نیاز به فرار دارید. خوشبختانه شما گزینه‌های زیادی برای فرار از زندگی خود دارید! با یک تنفس فکری شروع کنید که می‌تواند فرار کوتاه‌مدت شمارا فراهم کند. با ما همراه باشید تا راه­ هایی را به شما ارائه دهیم.

تعداد کلمات 862 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه

چگونه از روزمرگی­ های خود فرار کنیم؟

1. به خودتان استراحت روحی بدهید

گاهی اوقات شما فقط نیاز به یک فرار کوتاه از مسئولیت‌های کار یا مدرسه دارید. یک وقفه در مسئولیت‌های روزمره‌تان به شما زمان برای استراحت، شارژ مجدد یا تجربه چیز جدیدی می‌دهد. بگویید شما در بیماری به سر می‌برید یا در یک روز تعطیل برای خودتان وقت بگذارید.
انتخاب کنید یک دوشنبه یا جمعه را برای استراحت روحی‌تان که به شما یک تعطیلات آخر هفته سه‌روزه را می‌دهد. فقط اطمینان حاصل کنید که تصمیم شما موجب زحمت برای فرد دیگری نباشد، مانند یک همکار که مجبور شود کار شمارا جبران کند...
اگر احساس خستگی می‌کنید، در خانه بمانید و تعدادی از فعالیت‌هایی را که از آن‌ها لذت می‌برید انجام دهید، مانند تماشای فیلم‌های موردعلاقه خود، حمام کردن یا بازی.
اگر احساس می‌کنید که زندگی شما کسل‌کننده است، به یک ماجراجویی بروید. خودتان را در سفر کوتاهی به یک شهر نزدیک برسانید، یا از یک دوست دعوت کنید برای اینکه با شما همراه شود.
اگر احساس خستگی می‌کنید، با یک درمانگر، مربی مذهبی یا کسی که به آن اعتماد دارید صحبت کنید.
 

2. روال زندگی خود را تغییر دهید

 تغییر روال روزانه شما کمی می‌تواند موجب شود که احساس کنید همه‌چیز متفاوت است. شما می‌توانید راه دیگری برای این کار داشته باشید، ناهار را در یک محل جدید بخورید و بعد از کار یا مدرسه به فعالیت دیگری بپردازید. از این فرصت برای امتحان کردن چیزهایی که دوست دارید بخشی از زندگی روزمره شما باشد استفاده کنید، مانند موارد زیر:
یک قهوه در یک کافی‌شاپ خوب بخورید.
ناهار خود را به پارک ببرید.
ناهار را با یک گروه دیگر از همکاران یا همکلاسی‌های خود بخورید.
یک رویداد جدید را امتحان کنید، مانند یک کار جدید در مدرسه
 

3. محیط تان را تغییر بدهید

تغییر محیط می‌تواند شمارا از زندگی روزمره نجات دهد. همچنین به شما روش‌هایی را نشان می‌دهد که می‌توانید اتفاقات بهتری را برای خودتان رقم بزنید. در اینجا چند ایده وجود دارد:
 سعی کنید به یک رستوران جدید که غذاهای همیشگی شمارا تهیه نمی‌کند، بروید.
در یک محل یا شهر نزدیک بروید، سپس به پارک، فروشگاه و یا شام بروید.
 برای پیاده‌روی به طبیعت بروید.
بجای رانندگی دوچرخه‌سواری کنید، پیاده‌روی کنید یا از اتوبوس استفاده کنید.
 به یک مهمانی به خانه دوستتان بروید.
تکالیف تان را در یک کافی‌شاپ موردعلاقه یا کتاب­خانه دیگری تکمیل کنید.
 از فروشگاه‌های دیگر خرید کنید.
 

4. در یک کتاب خوب غرق شوید

کتاب‌ها فرار نهایی از واقعیت‌های روزانه شمارا فراهم می‌کنند. از همه مهم‌تر، آن‌ها نیز یک‌راه حل ارزان و آسان هستند! یک عنوان جدید در کتابخانه را بررسی کنید یا یک کتاب پرفروش از کتاب‌فروشی محل خود خریداری کنید. درحالی‌که داستان‌های فرار از زندان ممکن است بهترین گزینه باشد، یک ژانر را که دوست دارید انتخاب کنید. مهم است که شما بتوانید خود را به یک دنیای جدید منتقل کنید.
اگر از مکان‌های ناشناخته لذت می‌برید، کتاب‌های فانتزی یا علمی تخیلی را مطالعه کنید.
اگر می‌خواهید خود را در یک مکان یا شیوه زندگی جدید تصور کنید، یک کتاب معاصر را انتخاب کنید.
از یک کتابدار یا کتاب‌فروشی بخواهید به شما پیشنهادی بدهد.
 

5. یک بازی ویدیویی انجام دهید

مانند کتاب‌ها، بازی‌های ویدئویی به شما اجازه می‌دهد خود را در دنیای دیگری غوطه‌ور کنید. شما می‌توانید به‌تنهایی یا همراه بازیکنان دیگر بازی کنید. چند ساعت خود را در داستان بازی قرار دهید، درحالی‌که واقعیت شکست خوردن در بازی همواره با شماست.
به دنبال یک بازی باشید که به شما اجازه دهد شخصیت منحصربه‌فرد خود را ایجاد کنید و چند ساعت شخصیت موردعلاقه خودتان را صرف کنید.
یک بازی را انتخاب کنید که دارای سطوح مختلف برای بازی‌های مختلف است.
 

6. دربازی‌ها ایفای نقش کنید

شما می‌توانید به ایفای نقش به‌صورت فردی، آنلاین یا بخشی از یک بازی ویدیویی بپردازید. شخصیتی را ایجاد کنید که دوست دارید به آن برگردید و خودتان را تغییر دهید. هر بار که احساس می‌کنید نیاز به فرار دارید می‌توانید این کاراکتر را از شرکت‌های مختلف تجربه کنید.
سایت‌های آنلاین یا بازی‌های گروهی که در منطقه شما وجود دارد را پیدا کنید. هم‌چنین می‌توانید با نویسندگان کتاب داستان‌های مصور (داستان‌های مصور راه انتقال مفاهیم به‌صورت تصویری همراه با اطلاعاتی به‌صورت نوشته هستند) و فروشندگان بازی‌ها صحبت کنید.
شما حتی می‌توانید نقش تک نفره­ای را دربازی‌ها پیدا کنید، اگر ترجیح می‌دهید به‌تنهایی بازی کنید.
 

7. از یک روان‌شناس وقت ملاقات بگیرید

یک روان‌شناس می‌تواند به شما کمک کند تا به ریشه و چرایی نیاز شما برای فرار برسید. شما می‌توانید احساسات خود را بیان کنید و یاد بگیرید چگونه با آن‌ها روبه‌رو شوید. روان‌شناس شما می‌تواند به شما دریافتن راه‌هایی برای بهبود زندگی و احساسات شما کمک کند تا احساس کنید که شما دیگر نیاز به فرار ندارید.


منبع: https://www.wikihow.com/Escape-your-Life
مترجم: فاطمه شکرانی

بیشتر بخوانید:
مرضی به نام روزمرگی
راهی برای نجات از روزمرگی
آرامش را بیاموزید
گریزگاهی ‌برای‌ رهایی ‌از‌ تکرار
در گریز از روزمرگی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما