راهکارهای اساسی برای رهایی از مشغله‌های زندگی

اگر شما معمولاً، در زندگی خود خوشحال نیستید، یا بر طبق انتظارات دیگران زندگی می­ کنید یا ارزش ­های شخصی خود را به‌درستی نمی­ شناسید نیاز به یک تغییر اساسی در زندگی دارید. پس همین‌ الان دست‌به‌کار شوید.
شنبه، 17 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای اساسی برای رهایی از مشغله‌های زندگی
 اگر زندگی فعلی‌تان با چیزی که واقعاً می‌خواهید در تضاد است، در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید.
 
چکیده : اگر شما معمولاً، در زندگی خود خوشحال نیستید، یا بر طبق انتظارات دیگران زندگی می­ کنید یا ارزش ­های شخصی خود را به‌درستی نمی­ شناسید نیاز به یک تغییر اساسی در زندگی دارید. پس همین‌الان دست‌به‌کار شوید.

تعداد کلمات 1151 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه

راهکارهای اساسی برای رهایی از مشغله‌های زندگی
1. عوامل استرس‌زایی را شناسایی کنید که باعث می‌شود شما از زندگی خود فرار کنید.

 هنگامی‌که احساس می‌کنید نیاز به فرار دارید، اغلب نشانه‌ای است که باید تغییراتی را در زندگی خود به وجود آورید. ممکن است احساس شکست و نارضایتی داشته باشید و یا به‌طور خلاصه، ممکن است با توجه به انتظارات دیگران زندگی کنید، نه خودتان. مسائل خود را با یک روان‌شناس یا کسی که به آن اعتماد دارید در میان بگذارید. شما همچنین می‌توانید احساسات خود را در یک دفتر وقایع روزانه بنویسید.
شما ممکن است نیاز به پیدا کردن شغل جدید یا تغییر شغل داشته باشید.
اگر رابطه شما دچار مشکل باشد، می‌توانید مشاوره بگیرید و آن را مطرح کنید.
شما ممکن است احساس کنید که زادگاه شما محل مناسب برای گسترش استعدادهای شما نیست. در این صورت، می‌توانید پولتان را برای شروع درجایی تازه خرج کنید.
شما ممکن است احساس بی‌حوصلگی و یا گیرکردن در روزمرگی داشته باشید. در این صورت، با ایجاد یک روزمرگی جدید یا انتخاب یک سرگرمی جدید، چیزهای مختلف را باهم تجربه کنید..
اگر احساس می‌کنید زندگی شما فقط مدرسه یا کار است، شما می‌توانید برخی از سرگرمی‌های جدید را امتحان کنید. یک وسیله جدید بخرید، در یک کلاس هنری ثبت‌نام کنید، به یک گروه ورزش‌های تفریحی بپیوندید، یک کتابخانه جدید پیدا کنید و غیره ... .

2. انتظاراتی را رها کنید که دیگران به شما تحمیل می‌کنند.
هر کس ارزش‌های مختلفی در زندگی دارد، و گاهی اوقات مردم این ارزش‌ها را به دیگران تحمیل می‌کنند تا به آن‌ها کمک کنند. متأسفانه، این همیشه مفید نیست. ممکن است که بخواهید از زندگی خود فرار کنید، زیرا کار، دوره تحصیل، خانه یا سرگرمی را انتخاب کرده‌اید که دیگران را خوشحال می‌کند نه خودتان را. بااین‌حال، تنها چیزی که مهم است نظر شما است، و مهم‌تر آن است که شما زندگی را چگونه دوست می‌دارید.
از خودتان بپرسید که واقعاً چه چیزی را در زندگی می‌خواهید. ارزش‌های خود را شناسایی کنید و مطمئن شوید که آن‌ها را حفظ می‌کنید. اگر مطمئن نیستید که ارزش­ هایتان چه هستند، در نظر بگیرید که چه چیزی باعث خوشحالی، تحقق هدف یا افتخار شما می‌شود..
اگر احساس کردید زندگی فعلی‌تان با چیزی که واقعاً می‌خواهید در تضاد است، در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید.

3. دوباره فضای زندگی خود را تزئین کنید.
سعی کنید آن را تا حد ممکن متفاوت کنید. اگر می‌توانید، دیوارها را نقاشی کنید، کاغذدیواری را اضافه کنید یا از تابلو چسب‌ها استفاده کنید. چینش مبلمان خانه‌تان را عوض کنید، دکوراسیون منزل تان را تغییر دهید، و یک ظاهرکاملا جدیدی را ایجاد کنید.
ظاهری را انتخاب کنید که از رویای زندگی شما الهام گرفته است. به‌عنوان‌مثال، اگر شما رویای زندگی در شمال کشور رادارید، شما می‌توانید یک عکس زیبا از مناظر سبز طبیعت و یا دریا را بچسبانید. اگر به مطالعه در بهارخواب علاقه دارید، یک کتابخانه را با کتاب پرکنید، چند تا گیاه را روی پنجره خود قرار دهید و یک صندلی در نزدیکی پنجره برای خواندن قرار دهید.
به دنبال اقلام ارزان‌قیمت در حراجی، دست‌دوم‌فروشی‌ها یا فروشگاه‌های توزیع مواد یا سایت­ ها باشید. شما همچنین می‌توانید آیتم‌های تجاری با دوستان تان داشته باشید. آن‌ها را یک‌شب برای مبادله دعوت کنید.

4. برای کمک به بهینه‌سازی زمان خود برنامه‌ریزی کنید.
یک برنامه برای خودتان ایجاد کنید تا بتوانید چیزهای جدیدی را به زندگی خود اضافه کنید یا تغییراتی در فعالیت‌های روزمره ایجاد کنید. شما می‌توانید زودتر بیدار شوید برای کار روی یک هدف شخصی، برکنار آن زمانی برای سرگرمی اختصاص دهید، یا هر هفته 1 یا 2 شب از کار دست بکشید و فقط چیز متفاوتی را امتحان کنید.
به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید تا به دویدن بروید و سپس یک صبحانه آماده کنید.
شما می‌توانید یک‌شب را به بازی­ های ورزشی با دوستان خود اختصاص دهید که مثلاً هر سه‌شنبه تکرار شود.
شما می‌توانید یک‌رویه جدید را برای رفتن به یک کافی شروع کنید. مثلاً پس از مدرسه یا تمام کردن کارتان، به خودتان برای رسیدن به هدف شخصی‌تان پاداش بدهید.

5. انجام عادت‌های سالم.
عادت‌های سالم مانند خوردن غذای سالم و رژیم غذایی متعادل، ورزش، کاهش استرس و هیدراته ماندن بدن می‌توانند احساس خوبی در شما به وجود آورد. باگذشت زمان، این می‌تواند نگاه شمارا به زندگی بهبود بخشد.
هرروز حداقل 8 لیوان مایعات بنوشید.
مقدار زیادی از پروتئین و پروتئین خام و چربی‌های سالم بخورید.
هرروز حداقل 30 دقیقه ورزش کنید.
انجام تمرینات تنفسی.

6. یک سرگرمی جدید پیدا کنید.
سرگرمی جدید می‌تواند هویت شمارا تغییر دهد، وزندگی شمارا کاملاً متفاوت کند. به‌عنوان‌مثال، یک کلاس نقاشی، شمارا به یک هنرمند تبدیل خواهد کرد. تلاش کنید چیزی را که همیشه به آن علاقه‌مند هستید، امتحان کنید. در اینجا چند ایده وجود دارد:
به کلاس هنر بروید.
یک حرفه را به کمک فیلم‌های آموزشی در اینترنت یاد بگیرید.
یک طرحی مانند کاشتن گل در گلدان یا کنار پنجره بسازید.
غذا پختن را یاد بگیرید.
به گروه‌های ورزشی تفریحی بپیوندید.
 یاد بگیرید قلاب‌دوزی کنید.

بیشتر بخوانید: کاهش استرس؛ هنر در خانه

7. به یک آپارتمان جدید یا یک شهر جدید بروید.
فرار، درنهایت منجر به شروع کردن درجایی جدید می‌شود. اگرچه شاید غیرممکن باشد، می‌توانید آن را انجام دهید. برای به دست آوردن پول و پرداختن چک، در شهر جدید شروع به کارکنید و در آنجا به دنبال یک شغل یا مدرسه جدید باشید.
شما همچنین می‌توانید با فروش برخی از اموال خود، پولی را جمع‌آوری کنید. هرچه سریع درحرکت کنید و شروع به کارکنید، مشکلات کمتری خواهید داشت.
اگر مشکل مالی دارید، یک هم‌اتاقی پیدا کنید..
اگر شما در حال جابه‌جایی به یک منطقه جدید هستید، در مورد پیدا کردن سریع آپارتمان یا خانه رؤیایی خود استرس نداشته باشید. شما ممکن است بتوانید یک اتاق برای اجاره یا یک سوییت کوچک یا آپارتمان پیدا کنید تا بتوانید زندگی جدید خود را مقرون به‌صرفه‌تر شروع کنید.

8. اگر در رابطه‌­ خانوادگی ­تان با مشکل روبه‌رو هستید، شما می‌توانید در مورد مشکل تان مشاوره بگیرید.
بعلاوه گاهی اوقات بهتر است روی روابط زناشویی خودکار کنید. شروع کردن آن سخت است، حتی اگر شما کسی هستید که می‌خواهد رابطه را به پایان برساند. بااین‌حال، این کار در درازمدت نتیجه بهتری خواهد داشت.
به قلبتان گوش دهید. اگر می‌گوید که شما شایسته چیزهای بهتری دارید، به آن اعتماد کنید. اگرچه ممکن است به خاطر از دست دادن رابطه صدمه ببینید، اما باگذشت زمان احساس بهتری خواهید کرد.
به شریک زندگی خود بگویید چه احساسی دارید: "من مدت طولانی است که خوشحال نیستم. من فکر می‌کنم ما نیاز به یک مشاور داریم
این موضوع را با شخصی در میان بگذارید که عضو خانواده یا دوست شما است.

منبع: https://www.wikihow.com/Escape-your-Life
مترجم:  فاطمه شکرانی

بیشتر بخوانید:
چگونه از روزمرگی­ های خود فرار کنیم؟
مرضی به نام روزمرگی
راهی برای نجات از روزمرگی
گریزگاهی ‌برای‌ رهایی ‌از‌ تکرار



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما