چگونه برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنیم؟ (بخش دوم)

حتی اگر قدیمی به نظر برسند، اما یک راهنمای سفر چاپ شده می تواند یکی از بهترین همراهان سفر شما باشد. آن ها برای گشت و گذارتان پیشنهاداتی را همراه با امتیازبندی مکان ها به شما ارائه می دهند.
جمعه، 25 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنیم؟ (بخش دوم)
برنامه ریزی برای تعطیلات یک گام بزرگ بسوی خوشبختی حداکثری است.
 
چکیده : حتی اگر قدیمی به نظر برسند، اما یک راهنمای سفر چاپ شده می تواند یکی از بهترین همراهان سفر شما باشد. آن ها برای گشت و گذارتان پیشنهاداتی را همراه با امتیازبندی مکان ها به شما ارائه می دهند.

تعداد کلمات 1400 / تخمین زمان مطالعه 7 دقیقه

برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنیم؟

بخش سوم: پیدا کردن محل اقامت

 4. گزینه های دیگر محل اقامت را نیز در نظر بگیرید. هتل، تنها گزینه برای اقامت در تعطیلات نیست. زمانی که در حال برنامه ریزی برای سفر خود هستید، گزینه های دیگری را نیز برای اقامت کردن در نظر بگیرید.
دوستان یا خانواده ممکن است اتاقی برای مهمانان خود در نظر گرفته باشند که شما بتوانید آنجا مستقر شوید. اگر مقصد مورد نظرتان جایی است که آشنایی در آنجا دارید، با آن ها مرتبط شوید. ممکن است از مهمان نوازی دوستان و اقوام دور خود شگفت زده شوید.
اقامتگاه های محلی اغلب جذابیت و خدمات شخصی تری را نسبت به هتل های سنتی ارائه می دهند.
بسیاری از نقاط مسافرتی، دارای آپارتمان، خانه و کابین هایی هستند که صاحبان شخصی، آن ها را اجازه می دهند یا به مشاورین املاک سپرده اند. سعی کنید به صورت آنلاین، خانه های اجاره ای موجود در مقصد مورد نظرتان را بررسی کنید.
چادر زدن می تواند گزینه ی جالبی باشد برای آن هایی که می خواهند خارج از محیط اتاقی شکل باشند. برخی از مناطق کمپینگ و پارک های دولتی امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی و حمام دارند، بنابر این به شما سخت نخواهد گذشت.
 

بخش چهارم: برای گشت و گذار خود برنامه ریزی کنید.

 1. یک کتاب راهنمای سفر تهیه کنید. حتی اگر قدیمی به نظر برسند، اما یک راهنمای سفر چاپ شده می تواند یکی از بهترین همراهان سفر شما باشد. آن ها برای گشت و گذارتان پیشنهاداتی را همراه با امتیازبندی مکان ها به شما ارائه می دهند. اطلاعات موجود در کتب راهنمای معتبر، معمولا بسیار دقیق هستند.

2. فعالیت هایی را انتخاب کنید که همگی بتوانند در آن شرکت کنند. زمانی که می خواهید تفریحی را رزرو کنید، مطمئن شوید به فکر تمامی همراهان تان بوده اید. اگر با بچه ها همسفر شده اید، اطمینان حاصل کنید که فعالیت های برنامه ریزی شده، به مزاج بچه ها خوش بیاید. اگر فردی در گروه شما دارای ملاحظات بهداشتی یا رژیمی است، سعی کنید در برنامه ریزی های سفر، به آن ها احترام بگذارید.

3. دیدنی ها و فعالیت های خاص را از پیش رزرو کنید. اگر می خواهید کار خاصی انجام دهید، مثل رفتن به یک تور موزه گردی، رفتن به تماشای نهنگ ها، دیدن نمایش، رفتن به سفر دریایی برای دیدن غروب خورشید، یا خوردن یک شام مهیج، زودتر از موعد آن ها را رزرو کنید.
اگر در فصل شلوغی به مکان مشهور و محبوبی سفر می کنید، رویداد های خاص خیلی زود رزرو می شوند، بنابر این لازم است که از پیش، برای رزرو آن ها اقدام کنید.
در صورتی که دارید چیزی را از پیش رزرو می کنید، از شرایط لغو کردن یا تغییر زمان بندی آن نیز اطلاع کسب کنید.

4. یک سورپرایز تدارک ببینید. اگر برای تعطیلات برنامه ریزی می کنید، احتمالا برای خودتان یا دیگر افراد هم برنامه ریزی می کنید. برای کسی که با شما سفر می کند، جالب خواهد بود اگر سورپرایزی تدارک ببینید؛ مثلا یک شام خوب، یا یک گردش هیجان انگیز.

5. بعضی زمان ها را نیز بدون برنامه ریزی بگذارید. بسیار وسوسه انگیز است که برای تمام لحظات سفرتان برنامه ریزی کنید تا همه ی کارهایی که دوست دارید را انجام دهید، اما از برنامه ریزی بیش از حد نیز خودداری کنید. بعد از آن همه کار و مشغله در طول سال، قرار است که در تعطیلات تفریح کنید. در نتیجه، اگر در طول سفر کمی زمان فراغت داشته باشید، می توانید در یک اتفاق غیر منتظره شرکت کنید که باعث شود مسافرت تان جالب تر و هیجان انگیز تر شود.

6. اولویت بندی کنید که اول مکان های دیدنی را ببینید یا فعالیت های تفریحی داشته باشید. اگر لیست بلند بالایی از فعالیت ها و مکان های دیدنی دارید، آن ها را بر اساس اهمیتی که دارند دسته بندی کنید. به این ترتیب، خواهید دانست برای آن هایی که در رأس لیست هستند باید وقت بیشتری بگذارید.
اگر به همه ی موارد دسترسی پیدا نکردید، می توانید در آینده به همین مقصد بازگردید و از بقیه ی موارد لیست تان دیدن کنید.
 

بخش پنجم: برای عازم شدن چمدان ها را ببندید و آماده شوید.

 1. برای سفرتان پس انداز کنید. هرچه برنامه ریزی سفرتان را زودتر انجام دهید، فرصت بیشتری برای پس انداز خواهید داشت.
کسب اطلاع کنید از مقدار پولی که برای جنبه های مختلف سفر نیاز دارید - حمل و نقل، محل اقامت، غذا، بلیط ها، فعالیت ها و تمام هزینه های مربوطه – و سپس هزینه های غیر منتظره و اضافی را نیز در نظر بگیرید.
برای سفر های گران یا ویژه، می توانید از اعضای خانواده یا دوستان بخواهید به جای کادو آوردن برای تولدتان، کمک هزینه ی سفر به شما هدیه دهند. (البته اگر این درخواست در خانواده تان عرف و مرسوم باشد)

2. یک لیست از مواردی که باید با خود ببرید تهیه کنید. قبل از سفر خود، لیستی از آنچه که در طول سفر نیاز خواهید داشت تهیه کنید. این لیست را نگه دارید وهر زمان موردی به ذهنتان خورد، به آن اضافه کنید.
به چیز هایی که هر روز از آن ها استفاده می کنید فکر کنید، به چیز هایی که اگر از منزل دور شوید قطعا به آن ها نیاز پیدا می کنید.
مطمئن شوید که موارد بسیار مهم را از قبل بسته بندی کنید، مثل دارو ها. اگر احتیاجات دارویی دارید، قبل از سفر حتما آن ها را تهیه کنید.
در مورد آب و هوای مقصد مورد نظرتان اطلاعات کسب کنید که در صورت نیاز، لباس مناسب تهیه کنید و آنجا بپوشید. ممکن است نیاز باشد چند لایه لباس برای آب و هوای غیرقابل پیش بینی همراه خود ببرید.
در اینترنت به دنبال لیست وسایل مورد نیاز سفر بگردید. منابع مفیدی وجود دارند که شما را راهنمایی می کنند برای موقعیت های مختلف، چه مواردی لازم دارید.
اگر قرار است با هواپیما سفر کنید، آگاه باشید بسیاری از خطوط هواپیمایی به ازای بار بیشتر برای هر نفر، هزینه دریافت می کنند؛ در نتیجه، بار سبک تر مساوی است با پس انداز بیشتر. علاوه بر محدودیت تعداد چمدان ها، بسیاری از خطوط هوایی برای وزن هر چمدان نیز محدودیت هایی دارند و هزینه های هنگفتی را برای بار اضافی دریافت می کنند.
صرف نظر از نحوه ی مسافرت کردن تان، حواس تان باشد کیف کمک های اولیه، تنقلات و وسایل سرگرمی را برای طول سفر خود همراه داشته باشید. سفر با اتومبیل و هواپیما، هر دو ممکن است طولانی و کسل کننده باشند، بنابر این در نظر داشته باشید بازی یا سرگرمی های مسافرتی همراه خود داشته باشید، به خصوص اگر با کودکان سفر می کنید.

3. برای حیوان خانگی خود برنامه ریزی کنید. اگر حیوان خانگی دارید، باید مطمئن شوید هنگامی از آن ها دور هستید، در مکان امنی نگهداری بشوند.
اگر با اتومبیل مسافرت می کنید، ممکن است بتوانید آن را همراه خود بیاورید. قبل از رسیدن به مقصد، در مورد شرایط نگهداری از حیوانات خانگی در هتل مورد نظر، کسب اطلاع کنید. بعضی از آن ها ممکن است هزینه ای دریافت کنند و از آن ها نگهداری کنند.
می توانید حیوان خانگی تان را نزد یک دامپزشک یا فروشگاه های حیوانات خانگی ببرید. درمورد زمان باز و بسته بودن فروشگاه یا مطب اطمینان حاصل کنید، تا هنگام برگشت از سفر، حیوان خانگی تان را باز پس بگیرید.
 
نکته ها:
هنگامی که بلیط هواپیما رزرو می کنید، زمان ایاب و ذهاب تان را نیز در نظر داشته باشید.
بیمه ی پروازتان را در نظر بگیرید، به خصوص اگر خیلی زودتر از موعد بلیط رزرو می کنید. این کار باعث می شود تا اگر مجبور شدید به هردلیلی پروازتان را کنسل کنید، هزینه تان را بازپس بگیرید.
مطمئن شوید که با مدرک شناسایی مناسب سفر می کنید و از قوانین خطوط هوایی درمورد اقلام قابل قبول برای حمل و نقل مطلع هستید.
ممکن است بخواهید یک وبلاگ آنلاین یا دفترچه ی خاطراتی را برای مسافرت تان تدارک ببینید.
به خاطر داشته باشید که دوربین خود را شارژ کنید و کارت حافظه و باطری اضافی همراه خود ببرید.
در سایت ها و وبسایت ها، در مورد مقصد مورد نظرتان کسب اطلاع کنید. اگر از جانب مردم، نظرات منفی وجود دارد، سعی کنید یک مکان مناسب تری را انتخاب کنید.
 
مترجم: داوود سرافراز

بیشتر بخوانید :
چگونه برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنیم ؟ (بخش اول)
فرمول لذت بردن از تعطیلات
12 پیشنهاد برای اوقات فراغت
تعطیلات و اوقات فراغت
برنامه ریزی برای اوقات فراغت
چگونه از اوقات فراغت خود بهترین استفاده را بکنیم؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.