چگونه یک کار دانشجویی پیدا کنیم ؟

بزرگترین نگرانی و دغدغه دانشجویان همیشه مشخص است : ورود به بازار کار بعد از فارغ التحصیلی. بازار کار هیچگاه دانشجویان فارغ التحصیل را با آغوش باز نمی پذیرد ، پس چگونه باید تجارب لازمی را که برای پیدا کردن شغل رویاهای شما نیاز است را به دست آورید؟ این راهنمایی ها ، به شما کمک می کنند که به گزینه ی بهتری برای اشتغال در بازار کار تبدیل شوید.
سه‌شنبه، 29 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه یک کار دانشجویی پیدا کنیم ؟
برای موفقیت در مصاحبه شغلی ، سعی کنید تاثیر بسیار قوی در دیدار اول از خود نشان بدهید.
 
چکیده : بزرگترین نگرانی و دغدغه دانشجویان همیشه مشخص است : ورود به بازار کار بعد از فارغ التحصیلی. بازار کار هیچگاه دانشجویان فارغ التحصیل را با آغوش باز نمی پذیرد ، پس چگونه باید تجارب لازمی را که برای پیدا کردن شغل رویاهای شما نیاز است را به دست آورید؟ این راهنمایی ها ، به شما کمک می کنند که به گزینه ی بهتری برای اشتغال در بازار کار تبدیل شوید.

تعداد کلمات 829 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه
 
چگونه یک کار دانشجویی پیدا کنیم ؟

چگونه یک کار دانشجویی پیدا کنیم ؟

1 .ملزومات ارائه درخواست کار را بسنجید

قبل از ارائه درخواست کار در حوزه هایی که مورد علاقه شما هستند ، اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید. اینکه آیا نیاز به تکمیل یک نمونه کار دارید ، یا باید دارای سابقه کاری مرتبط باشید ، یا صرفاً ارسال یک نامه ی ساده کفایت می کند؟ باید بدانید که این کار ها چگونه انجام می شوند و چقدر می توانید روی تجارب و قابلیت هایتان برای به دست آوردن کار تکیه کنید. آیا کسی را می شناسید که به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت کند؟ توصیه ها و مشورت افراد حرفه ای ، می تواند کمک بزرگی باشد برای دانستن اینکه چه روندی را باید در پیش بگیرید.
 

2 .مطمئن شوید که درخواست شما بی عیب و نقص باشد!

نمی توانید درخواستی که پر از غلط های املایی و نگارشی است را ارائه دهید . خط به خط درخواست شما باید بی نقص و عاری از هرگونه خطا و اشتباه باشد . بنابراین ، اگر به توانایی نگارشی خود مطمئن نیستید ، بهتر است این کار را به یک ویراستار متخصص در این امور بسپارید.
 

3 . ارتباطات خود را گسترش دهید

 به دیگران بگویید که به دنبال شغل در یک حوزه خاص می گردید. همانطور که شما ارتباطاتی دارید ، دیگران هم دارای این ارتباطات هستند ، بنابراین هیچگاه نمی توانید حدس بزنید که یک گفتگوی ساده شما را به چه سمتی هدایت می کند. اگر شما توسط یک استاد شناخته شده ، مستقیماً به جایی معرفی شوید ، شانس بیشتری نسبت به دیگر افراد برای استخدام دارید.
 

4 . عضو سازمان های حرفه ای شوید

ممکن سازمانی که در آن عضو می شوید با حوزه کاری و صنعتی که می خواهید در آن مشغول به کار باشید مرتبط باشد و تبدیل به راهی برای ورود شما به آن حوزه شود. اطلاعات مورد نیاز را مطالعه کنید ، در همه ی همایش ها و جلسات حضور داشته باشید ، این بهترین راه برای گسترش ارتباطات شماست .
 

5 . مصمم باشید

جستجوی شغل حقیقاً مثل مسابقه ی دو ماراتن برای تازه فارغ التحصیل شدگان است . از تمرکز روی هدفی که دارید اطمینان حاصل کنید و اگهی های استخدام را جستجو کنید. به طور منظم آگهی استخدام سازمان ها بررسی کنید و هیچ وقت امید خود را از دست ندهید ! به علاوه ، اگر دوستان شما زوتر موفق به پیدا کردن کار شدند ؛ اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.
 

6 . حرفه ای عمل کنید

هنگام مصاحبه ، مطمئن شوید که خود را برای حرفه ای عمل کردن و حرفه ای به نظر رسیدن آماده کرده باشید. سوالات هوشمندانه بپرسید و پاسخ های مناسب بدهید ، باید تا جایی ممکن است در مورد کافرمای خود اطلاعات کسب کنید. در گفت و گو راحت باشید و سعی کنید خجالتی یا عصا قورت داده نباشید!
 

7 . تمرین، تمرین و تمرین! 

می توانید سوالات معمول و استانداردی را که در مصاحبه ها پرسیده می شود به دست آورید و پاسخ آن ها را تمرین و حفظ کنید – آن هم با صدای بلند! حتی می توانید یک مصاحبه ساختگی را با دوستان یا والدین خود ترتیب دهید.  شاید در ابتدا مضحک به نظر برسد ، اما باید بدانید که مهارت های ارتباطی از طریق تمرین به دست می آیند.
 

8 . آماده باشید

همه در حال تماشای شما هستند ! ممکن است دوربین های امنیتی تصویر شما را درست در هنگام ورود به پارکینگ شرکت ضبط کنند. وارد شرکت شوید و سعی کنید از همان ابتدا با اُبُهت عمل کنید. تمرکز خود را حفظ کنید و با هرکسی که در آنجا مواجه می شوید مودب باشید.
 

9 . اهمیت تاثیری که در اولین برخورد می گذارید را فراموش نکنید

اگر می خواهید قدم مناسبی در مصاحبه بردارید ، سعی کنید تاثیر بسیار قوی و قابل توجهی در دیدار اول از خود نشان بدهید. راست و مرتب بایستید و حالت دوستانه داشته باشید ، اما خود را بیش از حد مشتاق نشان ندهید. شیوه ی دست دادن شما هم از اهمیت بسیاری برخوردار است  ، مطمئن شوید که به شکلی مصمم و محکم این کار را انجام دهید ، ولی مراقب باشید به دست مصاحبه گر خود آسیب نزنید.
 

10 . خوشبین باشید !

حتی اگر مصاحبه گر خیلی جدی باشد ، اجازه ندهید که رفتارش زمام امور را از دست شما بگیرد. مثبت و با اعتماد به نفس بمانید ، و برای سوالاتی که نیازمند پاسخ های منفی هستند توضیحات غیرضرروی نیاورید.
 
 
مترجم: سید نادر موسوی

بیشتر بخوانید :
مدیریت استرس‌های شغلی
مشاغل خانگی پاره وقت
بهترین مشاغل
تحلیل یک پیشنهاد برای ایجاد اشتغال
ویژگی های کلی کار در عصر جدید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.