طرز تهیه تغذیه کودکان در مدرسه (بخش دوم)

برش زدن میوه ها ، استفاده از ظرف هـای رنگی و خلاقانه ، ساختن شخصیت هـای مورد علاقه کودک تان با مواد غذایی ، چیدمان ظرف ها در یک ظرف بزرگ تر و ...  از جمله کارهایی است که والدین برای تشویق کودک مدرسه ای شان را به استفاده از تغذیه مناسب می توانند انجام دهند.
جمعه، 29 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه تغذیه کودکان در مدرسه (بخش دوم)
برای این‌کـه خوردن میوه ها برای کودک تان در مدرسه آسان باشد، آنها را از قبل در خانه برش بزنید.
 

شیرینی هـای مامان پز

از کیک هـای خانگی دستپخت خودتان غافل نشوید. شـما می‌توانید بـه راحتی کیک هـای ساده‌ ای را تهیه کنید و کنار غذاها و ساندویچ‌ هایی که در کیف بچه‌ها قرار می‌دهید بگذارید و آنها را از رفتن بـه سمت بوفه مدرسه بی‌نیاز کنید. لازم نیست خیلی کار را سخت کنید، می‌توانید کیک های اسفنجی را روی گاز و با شعله‌ پخش‌ کن درست کنید تا قسمتی از سختی مسیر را برای خودتان آسان کرده باشید.
 

ظرف مناسب برای مدرسه

اگر هنوز برای ظرف ساندویچ بچه‌ها فکری نکرده‌اید، می‌توانید بـه گزینه‌هایی مانند ظرف‌هـای دردار سبک فکر کنید البته اگر کیف فضای خالی دارد و ظرفی که در نظر گرفته‌ اید حجم زیادی را برای این کار اشغال نمی‌کند. ظرف‌هـای تقسیم چهارخانه هم گزینه مناسبی هستند تا انواع تغذیه‌هایی را که در نظر گرفته‌ اید، در کنار هم داشته باشید. گزینه دیگر استفاده از پلاستیک هـای زیپ‌کیپ اسـت که انواع ایرانی ضخیمی دارد.

 می‌توانید از سایز‌هـای مختلف آن برای ساندویچ‌ ها، کیک ها یا میوه‌ها استفاده کنید. یکی از بهترین پیشنهادها برای این ایام، شربت لیمو و نعنایی اسـت که با دسته‌هایی کوچک نعنای تازه‌ای که خودتان درون خرد کن ریز کرده‌اید و همراه با آبلیموی طبیعی و مقداری شکر و آب، درست می‌شود. ویتامین c این شربت، پیشگیری مؤثری برای سرماخوردگی‌ هـای این ایام اسـت.
 

ایده هایی برای بسته بندی تغذیه دانش آموزان

برای این‌کـه کودک تان را به خوردن تغذیه تشویق کنید باید اینکار را برای او مثل یک تفریح در نظر بگیرید، مثلاً می‌توانید مانند عکس بالا تعدادی پاستیل بـه شکل ماهی هـای بزرگ یا پاستیل هایی دلفینی تهیه کنید و آن ها رابا تعدادی بیسکوییت ماهی و آب نبات هـای آبی رنگ ترکیب کنید، آنها را داخل یک پلاستیک زیپ دار بریزید و بـه او بگویید کـه امروز یک آکواریوم زیبای ماهی برای خوردن داری!
 
بسته بندی هـای پروانه ای
برای بسته بندی غذاها و خوراکی ها می‌توانید کارهای مختلفی انجام دهید، مثلاً می‌توانید از گیره ها برای جلوگیری از قاطی شدن مواد غذایی باهم استفاده کنید، انها را مطابق شکل روی پلاستیک هـای زیپ دار نصب کنید حتی می توانید انها را رنگ کنید و چشم ها و شاخک هایی مثل پروانه روی آن نصب کنید و خوراکی هـای پروانه ای را مهمان کیف کودک عزیزتان کنید.
 
برش زدن میوه ها 
برای این‌کـه خوردن میوه ها برای کودک تان آسان باشد، آنها را از قبل در خانه برش بزنید و با کش هـای پلاستیکی دور آنها را ببندید تا در اثر اکسیژن موجود در هوا خشک و سیاه نشوند.
 
استفاده از ظرف هـای رنگی و خلاقانه 
سعی کنید کـه ظرف هایی کـه برای کودکان تان در نظر می‌گیرید دارای طرح هـای متفاوت و رنگ هـای شاد باشد همچنین باید بـه این نکته توجه کنید کـه این ظرف ها باید دارای استحکام کافی و قفل و بست مناسب باشد تا برای کودک تان دردسر ایجاد نکند.
 
ساختن شخصیت هـای مورد علاقه کودک تان با مواد غذایی 
یکدیگر از کارهایی کـه می توانید برای تشویق کودک تان بـه خوردن تغذیه انجام دهید، این اسـت کـه با مواد غذایی شکل شخصیت هـای کارتونی مورد علاقه کودک تان را در ظرف غذا پدیدی بیاورید.
 
چیدمان ظرف ها در یک ظرف بزرگ تر 
استفاده از ظرف هـای یزرگی کـه چند ظرف کوچک تر در آنها قرار می‌گیرد می تواند کار شـما را تسهیل ببخشد، می توانید در هر یک ازآن یک ماده غذایی بگذارید، انها را کنار هم بچینید قاشق و چنگال را کنارشان بگذارید و ترکیبی جذاب را برای کودک عزیزتان پدید بیاورید.
 
ظرف هـای در دار برای نوشیدنی ها 
اسموتی ها جزو نوشیدنی هـای مقوی ای هستند کـه نوع سبک آن برای کودکان بسیار مناسب اسـت و می تواند انرژی مناسب آنها را برای یک روز پر کار تامین کند، ولی ممکن اسـت بردن نوشیدنی ها کمی برا بچه ها سخت باشد، پس برای اینکار از ظرف هـای در دار محکم کـه برای حمل نوشیدنی ها مناسب است استفاده کنید که آن ها کار شـما را بسیار آسان تر می‌کنند.
 
برش ها متفاوت برای نان ها 
از هر راهی برای جذاب تر کردن بسته تغذیه کودک تان استفاده کنید حتی از راه هـای ساده ای مانند برش زدن پازل مانند نان هـای تست حتی همین کار کوچک هم می تواند کودک تان را سر ذوق بیاورد و وی را تشویق بـه خوردن کند.

منبع : پارس ناز


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.