کندی کودک در آماده شدن

برخی از والدین از این مورد شکایت کرده اند که کودک شان در هنگام خارج شدن از خانه، به کندی عمل می کند و لباس های خود را به آهستگی بر تن می کند. راه کار این مشکل چیست؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سئوال را بیابید.
يکشنبه، 21 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
کندی کودک در آماده شدن
یکی از راه های رفع مشکل کندی کودک، جریمه کردن اوست.
 
چکیده: برخی از والدین از این مورد شکایت کرده اند که کودک شان در هنگام خارج شدن از خانه، به کندی عمل می کند و لباس های خود را به آهستگی بر تن می کند. راه کار این مشکل چیست؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سئوال را بیابید.

تعداد کلمات 414 / تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه
 
کندی کودک در آماده شدن
دختر ۸ ساله ام برای رفتن به مدرسه کند آماده می شود. نمی دانم چگونه سرعت عمل او را بیشتر کنم؟
هرگز او را با خودتان مقایسه نکنید و به توان و روحیات کودکانه اش توجه داشته باشید. برای ایجاد سرعت عمل در او باید زمینه هایی را فراهم ساخته، راه کارهایی را به کار گیرید. .
برای خواب کودک برنامه ریزی کنید تا به موقع بیدار شود (با توجه به کندی کودک، باید زودتر از خواب بیدار شود). از او بخواهید تا شب قبل، لباس ها و وسایل مورد نیاز مدرسه را آماده کند.
در صورتی که خودتان شاغل هستید، بکوشید همزمان با کودکتان آماده شوید و سرعت عمل را به شکل عملی به او بیاموزید (صبح، زمان مناسبی برای آموزش کلامی سرعت عمل نیست؛ زیرا از نظر روحی و جسمی آمادگی ندارد و ممکن است به تنش و پرخاشگری شما و کودک بینجامد).
ممکن است علت کندی فرزند، حساسیت بیش از حدشما (حرص خوردن و تذکر فراوان) باشد؛ زیرا کودک بی میل نیست والدین را بیازارد و ممکن است بخواهد جلب توجه کند.

اجازه دهید خود با پیامدهای طبیعی و منطقی رفتارش مواجه شود. کودکی که کند آماده شود، از صبحانه محروم خواهد شد؛ به جهت باز ماندن از سرویس مدرسه، باید پیاده برود یا پول تاکسی را از پول توجیبی بدهد و نیز در مدرسه باید پاسخگو باشد (در این شیوه تربیتی با مدرسه هماهنگ شوید تا بی نظمی های فرزند، بر بی مسؤولیتی شما حمل نشود).
برای رفع این مشکل، از جریمه نیز می توانید استفاده کنید؛ بدین صورت که در برابر زمان تأخیر، از تلویزیون محروم شود یا در منزل به مادر کمک کند.
برای آموزش سرعت عمل، از بازی رکورد شکنی و آتش نشانی استفاده کنید. در بازی رکورد شکنی با استفاده از زمان سنج، زمان آماده شدن (لباس پوشیدن) کودک را مشخص کنید و از او بخواهید تا در فرصت بعدی، رکورد خود را بشکند. در بازی آتش نشانی، خود و فرزندتان را مأموران آتش نشانی فرض کنید که باید با سرعت لباس بپوشید و به مأموریت بروید.
 
منبع: کتاب «نسیم مهر (جلد اول)»
نویسنده: حسین دهنوی

بیشتر بخوانید :
چرا لباس پوشاندن به کودکان سخت است؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.