چگونه احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشیم؟

اگر احساس ناراحتی می‌کنید و یا روز بدی را سپری کرده‌اید، می‌توانید کاری بکنید که حال خود را خیلی زود خوب کنید و شور و اشتیاق خود را برای زندگی بالا ببرید. کمی نیاز به تلاش دارد، اما ارزشش را دارد. کنترل زندگی و زمان خود را به دست بگیرید. شما حتی می‌توانید باکمی تلاش، زندگی‌تان را در طولانی‌مدت لذت‌بخش کنید.
يکشنبه، 18 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشیم؟
تغییر محیط به طور خودکار حال آدمی را بهبود می‌بخشد.
 
چکیده: اگر احساس ناراحتی می‌کنید و یا روز بدی را سپری کرده‌اید، می‌توانید کاری بکنید که حال خود را خیلی زود خوب کنید و شور و اشتیاق خود را برای زندگی بالا ببرید. کمی نیاز به تلاش دارد، اما ارزشش را دارد. کنترل زندگی و زمان خود را به دست بگیرید. شما حتی می‌توانید باکمی تلاش، زندگی‌تان را در طولانی‌مدت لذت‌بخش کنید.

تعداد کلمات 1120 /  تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه

چگونه احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشیم؟
در لحظه احساس خوبی داشته باشید

1. حرکات کششی انجام دهید. از رختخواب خود خارج شوید و یا از صندلی خود بلند شوید و تمرینات کششی انجام دهید. کشش سریع، گردش خون شمارا بهبود می‌بخشد و تنش در ماهیچه‌ها را تسکین می‌دهد و به شما حس خوبی می‌دهد. تمام توجه خود را بر این امر متمرکز کنید، به حالی که از انجام حرکات کششی در بدنتان ایجاد می‌شود توجه کنید. مراقب باشید به آرامی انجام دهید تا از آسیب جلوگیری کنید. هر بار بر یک گروه از ماهیچه‌ها تمرکز کنید. پیش از حرکات کششی، از هر گونه آسیبی که قبلاً در ماهیچه‌هایتان وجود داشته، اطمینان حاصل کنید.
کشش سر و گردن: دست‌های خود را باز نگه‌دارید تا بدن شما به شکل T درآید. آهسته، آرنجتان را خم‌کنید و شانه‌های خود را بالا و گردنتان را پایین بیاورید تا ماهیچه‌های گردن و شانه شما منقبض شوند. سه ثانیه صبر کنید. آهسته، گردن خود را بکشید و دوباره دست‌ها را بازکنید. سه ثانیه صبر کنید. این ماهیچه‌ها ممکن است به طور خاص خشک باشند، چون به طور فعال مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، در نتیجه می‌توانند بسیار پرتنش و متحمل ضعف باشند.
کشش کمر: صاف بایستید، پاهای خود را از هم جدا کنید. دست‌هایتان را جلوی خود در راستای شانه نگاه‌دارید، پشت آرنجتان را با دست دیگر بگیرید. به‌آرامی بالاتنه خود را به سمت چپ بچرخانید تا جایی که راحت هستید. پنج ثانیه صبر کنید. به‌آرامی به حالت اول برگردید. این بار با دست راست، پشت آرنج دست دیگر را بگیرید و بالاتنه خود را تا جایی که راحت هستید به سمت راست متمایل کنید. پنج ثانیه صبر کنید.
کشش بازو: دست‌هایتان را مقابل خود نگه‌دارید و انگشتان خود را بازکنید. مچ دستتان را به‌طرف بدن خود بچرخانید در حالی که کف دست‌هایتان به سمت بیرون باشد و در ساعد و بازوهای خود کشش ایجاد کنید. پنج ثانیه صبر کنید. به‌آرامی ماهیچه‌های بازو و مچ دست‌هایتان را آزاد کنید.
کشش پا: روی پای راست خود بایستید، زانوهایتان کمی خم شود. با دست چپ پای چپ خود را بگیرید و به سمت پایین بکشید و زانوی خود را خم‌کنید. زانوها و کمرتان را صاف بگیرید. اگر نمی‌توانید تعادل خود را حفظ کنید، از یک صندلی به عنوان پشتیبان استفاده کنید. پنج ثانیه صبر کنید. پاهای تان را به‌آرامی آزاد کنید و آن را به کف زمین برسانید. این کار را با پای دیگر تکرار کنید.
کشش تمام بدن: صاف بایستید. نفس بگیرید، دست‌هایتان را بلند کنید و به‌طرف بالا بکشید تا جایی که می‌توانید خودتان را به سمت بالا بکشید. به‌آرامی ستون فقرات خود را خم‌کنید و انگشتان پاهایتان را لمس کنید. زانوهایتان را خم نکنید. به‌آرامی ستون فقرات خود را صاف کنید و بایستید.

2. یک لباس فوق‌العاده تهیه کنید. یک لباس انتخاب کنید که باعث شود احساس کنید در رأس دنیا قرار دارید. مطمئن شوید که لباسی راحت و در عین حال مناسب و قابل تحسین باشد. خوب دیده شدن باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شما می‌شود. به یک لباس نو فکر کنید که هنوز نپوشیده‌اید و یا لباسی که خاطرات خوبی با آن داشته باشید. دقت کنید که لباس شما تمیز و اتو شده باشد.
برای اینکه لباس مناسب‌تری انتخاب کنید، فصل را مد نظر قرار دهید. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با فصل مطابقت داشته باشند. رنگ‌های فصل پاییز، قهوه‌ای، نارنجی و زرد تیره هستند. رنگ‌های زمستانی به طور سنتی تیره هستند. رنگ‌های بهاری، روشن، سبز و صورتی هستند. رنگ‌های تابستان روشن هستند. با این که مد، بیشتر نحوه برش را تغییر می‌دهد، اما نقش رنگ‌ها نیز به نظر مهم و اساسی می‌باشد.

3. یک دوش آب گرم بگیرید. بخار، گردش خون شمارا بهبود می‌بخشد و دردهای بدن را تسکین می‌دهد. حتماً تمام بدن خود از جمله موها، بین انگشتان پا و کمر خود را بشویید. اگر وقت دارید، به‌جای دوش، حمام آب گرم بگیرید. به حمام خود، کف و حباب و روغن‌های خوشبو اضافه کنید. ترکیبات جدیدی را تجربه کنید تا حمام آب گرم خود را لذت‌بخش‌تر کنید - این یک درجه به لذت حمام شما اضافه خواهد کرد.
سعی کنید بیش از نیم ساعت در آب نمانید چون ممکن است پوست شما چروکیده شود. اگر می‌خواهید یک حمام طولانی داشته باشید، به افراد دیگر خانواده اجازه دهید بدانند که برای مدتی از آن استفاده خواهید کرد.
قبل از حمام مسواک بزنید. باید تا جایی که ممکن است احساس تازگی داشته باشید.
بعد از حمام، از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید، چراکه به پوست شما طراوت می‌بخشد و به شما کمک می‌کند احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشید. یک مرطوب‌کننده با بویی که دوست دارید انتخاب کنید.

4. آماده شوید.  لباس‌های آماده خود را بپوشید و هرطور که می‌خواهید موهای خود را حالت دهید. شما می‌توانید به طور طبیعی موها را خشک‌کنید و یا آن را صاف، فر و یا مجعد کنید. حالتی را انتخاب کنید که باعث می‌شود شما احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشید. اگر مطمئن نیستید چطور آن را حالت دهید، سعی کنید آموزش‌های مختلف را به صورت آنلاین دنبال کنید و یا از یک دوست برای حالت‌های مختلف مو سؤال کنید.
اگر از ابزار داغ برای حالت‌دهی مو استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که از دستکش‌های محافظ استفاده می‌کنید، از اسپری‌های نگه دارنده استفاده کنید و ابزار خود را بدون رعایت ایمنی رها نکنید. خاموشش کنید، بگذارید خنک و ایمن شود.

5. بیرون بروید. برای گردشی که از آن لذت می‌برید برنامه‌ریزی کنید. ببینید آیا دوستان شما می‌توانند به شما ملحق شوند یا اگر دوست دارید تنها بروید. این گردش می‌تواند شامل یک غذای سبک، ورزش، خرید یا پیاده‌روی باشد و یا می‌تواند تنها برای دور شدن از فضای خانه باشد. کنار هم بودن با دوستانی که برای مدتی طولانی یکدیگر را ندیده‌اید، می‌تواند به ویژه سرگرم‌کننده باشد. سعی کنید با دوستانی که می‌شناسید و یا دوستانی که از صحبت کردن با آن‌ها لذت می‌برید، بیرون بروید. انسان‌های سالم تمایل به اجتماعی شدن دارند تا احساس متصل بودن کنند و شادابی بیشتری داشته باشند.
تغییر محیط به طور خودکار حال آدمی را بهبود می‌بخشد. ماندن در یک محیط برای مدت زیاد باعث پایین آمدن حالت روحی شما خواهد شد.
هوای تازه برای سلامتی شما نیز مفید خواهد بود. در این دوره و زمانه، ما عادت داریم که برای مدت طولانی در محیط‌های مصنوعی و کنترل‌شده زندگی کنیم. هوای تازه برای ریه‌های شما، میزان انرژی و سلامت کلی‌تان عالی است.

منبع: https://www.wikihow.com/Make-Yourself-Feel-Amazing
مترجم: داوود سرافراز

 بیشتر بخوانید:
حس لذت از زندگی را در خود تقویت کنید
سبک زندگی شگفت‌انگیزی داشته باشید
چگونه احساس زیبایی کنیم ؟ (بخش اول)
چگونه احساس زیبایی کنیم ؟ (بخش دوم)
راهکارهای اساسی برای رهایی از مشغله‌های زندگی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
سبک زندگی مرتبط