در زندگی روابط اجتماعی سالم داشته باشید

داشتن یک زندگی متعادل به شما کمک می­ کند تا شادتر و پر انرژی ­تر باشید. برای اینطور زندگی کردن راه ثابتی وجود ندارد و هر کس باید روش خودش را پیدا کند از آنجا که انسان یک موجود اجتماعی است؛ یکی از مهم­ترین راه ­ها برای یک برخورداری وی از زندگی متعادل، برقراری روابط اجتماعی سالم با دیگران است.
شنبه، 24 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
در زندگی روابط اجتماعی سالم داشته باشید
مشارکت مدنی می­ تواند به شما در برقراری ارتباط با دیگر اعضای جامعه کمک کند.
 
چکیده: داشتن یک زندگی متعادل به شما کمک می کند تا شادتر و پر انرژی ­تر باشید. برای اینطور زندگی کردن راه ثابتی وجود ندارد و هر کس باید روش خودش را پیدا کند از آنجا که انسان یک موجود اجتماعی است؛ یکی از مهم­ترین راه ­ها برای یک برخورداری وی از زندگی متعادل، برقراری روابط اجتماعی سالم با دیگران است.

تعداد کلمات 463 /  تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه
 
در زندگی روابط اجتماعی سالم داشته باشید

در زندگی روابط اجتماعی سالم داشته باشید

قدم اول، حلقه های دوستی ایجاد کنید.
دوستان بخش مهمی از شبکه روابط اجتماعی انسان را تشکیل می ­دهند، تلاش کنید با تعدادی از دوستان تان گروه دوستی ایجاد کنید. با آنها در ارتباط باشید و هر زمان که توانستید آنها را ملاقات کنید. اگر دوستان کنونی ­تان به شما احساس حمایت نمی­ دهند، یا اگر جهان­ بینی­ های تان متفاوت است، دوستان جدیدی پیدا کنید.
_نمی­ توان عدد دقیقی برای تعداد دوستان تعیین کرد، اگر شما فردی درون­گرا هستید، گروه دوستی کمتری خواهید داشت و اگر برون­گرا هستید، دوستان صمیمی بیشتری دارید و تعداد خیلی زیادی دوست معمولی خواهید داشت.

قدم دوم، با خانواده­ تان روابطی سالم برقرار کنید.
برای داشتن چنین رابطه­ ای ملزم هستید که وقت کافی برای فرزندان، همسر، پدر و مادر و اقوام تان داشته باشید. اگر فرزند دارید، باید هرروز برایشان وقت بگذارید، اگر نامزد دارید، قرارهای هفتگی بگذارید. حداقل یکبار در هفته با والدین­ تان تماس بگیرید. ارتباط با خانواده باعث می ­شود رشته روابط ­تان محکم شود.
_اگر روابط خوبی با خانواده­ تان ندارید، ممکن است روابط تان با دوست نزدیکتان قوی­ تر باشد. دوستان می­توانند مثل خانواده ما باشند با این تفاوت که خودمان آنها را انتخاب کنیم.

قدم سوم، یاد بگیرید چطور ارتباط برقرار کنید.
شنونده خوبی باشید، می ­توانید با هر کسی که روبه­رو می­ شوید این تمرین را داشته باشید. از همکارتان گرفته تا میوه فروش محله­ تان.
_زمانی که با دقت گوش می ­دهید، توجه تان باید کاملا متوجه گوینده باشد، با دقت به او گوش دهید و به احساسات و حالاتش توجه کنید. از اصطلاحات تاییدی استفاده کنید تا متوجه شوند به آنها گوش می­ دهید. مثل (متوجهم) و...
_اگر احساس می­ کنید موقعیت پیش آمده شما را مضطرب می­ کند، عذر خواهی کنید و از طرف مقابل تان بخواهید که ادامه مکالمه را به زمانی دیگر موکول کند.

قدم چهارم، با جامعه ­تان ارتباط برقرار کنید.
مشارکت مدنی می ­تواند به شما در برقراری ارتباط با دیگر اعضای جامعه کمک کند. در حوزه­ هایی که می ­توانید در آنها موثر باشید، داوطلب شوید. مثلا مربی­گری تیم ورزش محله­ تان. یا کار در آشپزخانه­ ی یک خیریه، یا همکاری با گروه تئاتر محله.
_اگر مهارت یا استعداد خاصی دارید، ببینید آیا می ­توانید از آن مهارت برای پیشرفت جامعه ­تان بهره ببرید. مثلا اگر بافتنی کردن بلدید، برای یک آسایشگاه روسری یا دستکش ببافید.

منبع: https://www.wikihow.com/Have-a-Balanced-Lifestyle
مترجم: سارا اشرفی

بیشتر بخوانید:
روابط سالم اجتماعی در سیره معصومین (علیهم السلام)
شادی و نشاط؛ پیامد روابط اجتماعی سالم
عوامل مؤثر در ایجاد روابط سالم
ضرورت تقویت روابط اجتماعی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.