چگونه از مادر خانه‌دار بودن لذت ببریم؟

مادر خانه دار بودن اصلا کار آسانی نیست. این کار نیازمند هوش، مهارت و توانایی انجام هم زمان چند کار است. این مقاله راهی را بررسی می‌کند که شما می‌توانید برای لذت بردن از خانه داری بپیمایید. از عقاید، نظرات و پیشنهادات زیر استفاده کنید تا هم به مادر خانه دار بودن عادت کنید و هم هم در این کار بدرخشید. نظرات زیر بخصوص برای مادرانی قابل استفاده و با فایده اند که به تازگی کار کردن را رها کرده اند.
شنبه، 7 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد حسین افشاری
موارد بیشتر برای شما
چگونه از مادر خانه‌دار بودن لذت ببریم؟
مادر خانه، یعنی یک مدیر برای کارهای بسیار مهم و حیاتی که جایگزینی برای او نیست. 
چکیده: مادر خانه دار بودن اصلا کار آسانی نیست. این کار نیازمند هوش، مهارت و توانایی انجام هم زمان چند کار است. این مقاله راهی را بررسی می‌کند که شما می‌توانید برای لذت بردن از خانه داری بپیمایید. از عقاید، نظرات و پیشنهادات زیر استفاده کنید تا هم به مادر خانه دار بودن عادت کنید و هم هم در این کار بدرخشید. نظرات زیر بخصوص برای مادرانی قابل استفاده و با فایده اند که به تازگی کار کردن را رها کرده اند.

تعداد کلمات 539 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه
مادر خانه دار ایرانی

چگونه از مادر خانه‌دار بودن لذت ببریم؟

  1. برنامه ای را بنویسید که شامل کارهای عادی و روزانه تان است. برای مثال کار های عادی شامل صبحانه و ناهار خوردن، به کلاس رفتن، خواب نیمروز و غیره می‌باشد، همچنین مهم است که زمان هایی را خالی بگذارید تا برنامه تان انعطاف پذیر باشد در مقابل اتفاقات پیش بینی نشده، همچون مهمانی ها، دورهمی ها و فعالیت های ناگهانی. با اینکه میل دارید آزادی بیشتری در روز داشته باشید و روزتان برنامه ریزی نشده باشد، هم شما هم فرزندانتان از دانستن اینکه چکاری باید انجام شود یا چه اتفاقی بعداً می‌افتد نفع بسیاری می‌برید، همچنین احساس نمی کنید که روزتان را از دست داده اید.
  2. با مادران دیگر که بچه هایی هم سن بچه های شما دارند از طریق گروه های محلی ارتباط برقرار کنید. شناختن و صحبت کردن با کسی که تجارب  شما را درک می‌کنند، خیلی مفید است. به علاوه به هم می‌توانید با راه کارها و نصیحت‌هایتان کمک کنید.
  3. سعی نکنید که همه چیز را انجام دهید. روز زمان محدودی دارد و هیچ مادری قدرت‌های فرا طبیعی ندارد. از دیگران برای انجام کارهای همیشگی کمک بگیرید، زیرا این کارها باعث می‌شوند که نتوانید روی فرزندانتان تمرکز کنید مثل شستن یا اتو کردن (دقت کنید که می‌توانید از اعضای فامیل و اقوام هم کمک بگیرید!). اگر این کار برای شما غیر قابل انجام است، کار هایتان را به گونه ای مرتب کنید که به شما استرس وارد نکنند. برای مثال: خیلی خوب است که اگر خانه تان به اندازه ی کافی خوب اداره می‌شود انتظارات‌تان را کمی پایین بیاورید. به علاوه تلاش کنید لباس هایی بخرید که نیاز همیشگی به تعمیر و اتو ندارند.
  4. تجدید سوخت کنید. اگر مادری خانه دار هستید، اکثر اوقات در حال کمک رساندن و بخشش هستید. خدمت کردن به بچه‌ها و خانواده تان زمانی که انرژیتان کم است برای همه خطرناک است. در برنامه تان حداقل هفته ای یک بار"زمانی برای مادر" قرار دهید. این زمان رامی توانید با دوستان‌تان بگذرانید، به سینما یا آرایشگاه بروید، یا پیاده روی کنید، به طور کلی کاری انجام دهید که ذهنتان را از مشغله های همیشگی آزاد کند و آرامش را به شما برگرداند.
  5. شاد باشید و تفریح کنید. بچه ها خیلی کار می‌برند، اما آنها شادی آور هم هستند. نگذارید آنقدر مشغول کارها شوید که فراموش کنید لذت فرزندانتان را ببرید. ببینید چه اندازه شاد هستند و به بازی بپیوندید. اینکار نه تنها باعث لذت شما می‌شود بلکه بچه ها هم از اینکه مادرشان در بازی آنها شریک شده و مانند آنها تفریح می‌کند، خوشحال می‌شوند.
  6. به یاد داشته باشید که شما ارزشمندید. به عنوان یک مادر خانه دار، شما انتخاب کرده اید که زمانی را برای یاد دادن ارزش ها و اخلاقیاتتان به فرزندانتان اختصاص دهید و اینکار را باید مستقیم تر از زمانی انجام دهید که مشغول به کار بودید. با انجام آن، شما کمک می‌کنید به نسل بعد که باور داشته باشند به آنچه شما باور دارید و با ارزش بدانند آنچه شما با ارزش می‌دانید. و این نقش به اندازه ی هر نقش دیگری در جامعه با ارزش و ضروری است.
منبع: سایت ویکی هاو
مترجم: خانم طاهره شیخ زین الدین
 

بیشتر بخوانید :
وظایف اساسی زن در خانه چیست؟
تاثیر آموزش مهارت های زندگی در زنان خانه دار (بخش اول)
مهارت‌های مدیریتی زنان (بخش اول)
کارکردهای تربیتی زن خانه دار نسبت به همسر
مدیریت خانه به عهده زن است
زن، مثل یک ستون



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.