چگونه یک مادر خانه دار موفق باشید؟

اگر شما مادری خانه دار هستید، این مقاله به شما یاری خواهد رساند. لازمه‌های کار شما: سلیقه، تزیین کردن، تحصیل، روان شناسی، اقتصاد، مد، روحیه‌ی شاد، پزشکی کودکان، سرگرمی، قانون، دین، ادبیات، باغبانی، طراحی، جا به جایی و مدیریت اند. فقط با اعتماد به نفس، برنامه، رهبری و پیشرفت فردی می‌توان از عهده‌ی این کار خسته کننده‌ی توصیف شده بر آمد. با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 10 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد حسین افشاری
موارد بیشتر برای شما
چگونه یک مادر خانه دار موفق باشید؟
یک مادر موفق می تواند آفریننده یک خانواده موفق باشد. 
چکیده: اگر شما مادری خانه دار هستید، این مقاله به شما یاری خواهد رساند. لازمه‌های کار شما: سلیقه، تزیین کردن، تحصیل، روان شناسی، اقتصاد، مد، روحیه‌ی شاد، پزشکی کودکان، سرگرمی، قانون، دین، ادبیات، باغبانی، طراحی، جا به جایی و مدیریت اند. فقط با اعتماد به نفس، برنامه، رهبری و پیشرفت فردی می‌توان از عهده‌ی این کار خسته کننده‌ی توصیف شده بر آمد. با ما همراه باشید. 

تعداد کلمات 481 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه یک مادر خانه دار موفق باشیم؟

چگونه یک مادر خانه دار موفق باشید؟

  1. اعتماد به نفس داشته باشید! جامعه‌ی ما مادر‌های خانه دار را مهم نمی داند، اما شما می‌دانید که فرزند(ها) یتان بهترین شاهکارها هستند. احساس کم اهمیت بودن فقط تلاش‌هایتان را برای موفق بودن در خانه خراب می‌کند. شما ملکه‌ی خانه تان هستید. مانند یک ملکه رفتار کنید!
 
  1. با برنامه باشید. به عنوان یک مادر خانه دار، شما رئیس خود هستید. فقط شما تصمیم می‌گیرید که کارها انجام می‌شوند یا نمی شوند. یک برنامه‌ی روزانه و یک لیست برای کارهایی که باید انجام شوند خیلی مهم است. یک برنامه‌ی ساده داشته باشید که در آن زمانی برای کار‌های خانه، وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها، خواب نیم روز، زمان بازی، درس خواندن و کار‌های شخصی وجود داشته باشد. هر روز پنج کار را بنویسید که باید انجام شوند. بیش از پنج کار می‌تواند زیاد باشد و اگر کامل نشوند، احساس شکست را در شما ایجاد کنند. هر کار کامل نشده می‌تواند به روز بعد موکول شود. قانون مهم: انعطاف پذیر باشید. مادر‌های خانه دار دچار حوادث ناگهانی بسیاری می‌شوند. با برنامه باقی بمانید ولی زمانی هم برای تغییرات بگذارید اگر اتفاق بیوفتند. زمانی برای خواب نیم روزی بگذارید، این کار خیلی کمک می‌کند.
 
  1. زمان برای خودتان هم بگذارید.بسیاری از مادران خانه دار به دلیل مسئولیت‌های زیادشان، به خود رسیدگی نمی کنند. در برنامه تان دوش گرفتن، آرایش کردن، رسیدگی به مو و هر چیزی را قرار دهید که نیاز دارید تا به کمک آن، به بهترین وجه کار کنید. زمانی برای دوستان را فراموش نکنید. هر روز در خانه با بچه ها ماندن می‌تواند زیاد از حد سخت باشد. شما همیشه به زمانی با بزرگسالان احتیاج دارید. یک مادر شاد و آماده، مادر بهتری است!
 
  1. عشق را با سخت گیری نشان دهید. بچه ها به امنیت یک مادر مهربان و سخت گیر نیاز دارند. فرمان برداری آنان از سنین کم، شما را از پیچیدگی ها و استرس‌های غیر ضروری دور می‌کند. با توجه به سن کودکانتان، انجام کار‌های مناسب در خانه به آنها می‌آموزد تا به فامیل و اجتماع کمک کنند و احساس مسئولیت را به آنها نشان می‌دهد.
 
  1. به ورزش دادن ذهن‌تان ادامه دهید. در خانه ماندن نباید از پیشرفت شما جلوگیری کند! هر روز چیزی جدید بیاموزید. خواندن، آموختن، ورزش یا نوشتن داستان را در برنامه تان قرار دهید. بهترین مثال برای هوش، شخصیت و نظم برای فرزندانتان باشید. شما نخستین الگوی آنها هستید.

 
منبع: سایت «ویکی هاو»
مترجم: طاهره شیخ زین الدین
 

بیشتر بخوانید :
الگوی خانه داری زن مسلمان
بانوان خانه‌دار، خزانه‌داران فرهنگ ایران
اهمیت زن های خانه دار
زن، مثل یک ستون



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.