چگونگی موفقیت مادران شاغل در خانه داری (بخش دوم)

زندگی مادران شاغل مملو از سختی ها و مشکلات متعدد است. همانطور که لازم است کارمند فوق العاده، مسئولیت پذیر و سختکوشی باشید، همچنین باید در عین حال همسر دوست داشتنی و زیبا، مادر دلسوز و دختر قدرشناسی باشید. در این مطلب شما را با رازهای موفقیت زنان شاغل در خانه داری آشنا می کنیم.
يکشنبه، 22 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی موفقیت مادران شاغل در خانه داری (بخش دوم)
مادربودن، همسربودن و یک زن شاغل بودن نباید موجب شود که شما تبدیل به یک برده شوید.
 

راز موفقیت زنان شاغل در فرزند پروری و خانه داری در چیست ؟

با فرزندتان بازی و کار کنید :
زمانی که از محل کارتان به خانه برمی گردید اما هنوز مجبور هستید برخی وظایف کاری تان را در خانه انجام دهید، سعی می کنید هر چه سریع تر آنها را به اتمام برسانید اما کودک شما به این صورت فکر نمی کند. فرزندتان توجه شما را می طلبد و نمی توانید از همسرتان بخواهید همیشه با او بازی کند و سرگرم نگهش دارد. پس به فرزندتان چند کار دهید و از او بخواهید وظایف خودش و شما را با یکدیگر انجام دهد. یک مادر شاغل حتی اگر بسیار پرمشغله است باید قادر باشد فرزندانش را سرگرم کند.
 
فقط بگویید «نه» :
مادر شاغل کاملا حق دارد زمانی که لازم است، بگوید «نه». دوستان تان هم مطمئنا این موضوع را درک می کنند که حتی اگر بخواهید به جمع آنها ملحق شوید و با آنها به تفریح بروید، سبک زندگی تان هم اکنون متفاوت است و نمی توانید هر زمان که بخواهید با آنها به تفریح بروید. میهمانی ها و مسافرت های دوستانه به اندازه خانواده و شغل تان مهم نیستند و فکر می کنید «نه» گفتن به آنها بسیار سخت است. همچنین باید «نه» گفتن در محل کارتان را نیز یاد بگیرید.
 
خودتان را برای سختی ها و مشکلات آماده کنید :
زندگی مادران شاغل مملو از سختی ها و مشکلات متعدد است. همانطور که لازم است کارمند فوق العاده، مسئولیت پذیر و سختکوشی باشید، همچنین باید در عین حال همسر دوست داشتنی و زیبا، مادر دلسوز و دختر قدرشناسی باشید.

شما همیشه سرتان شلوغ است. حتی اگر کار سختی باشد، سعی کنید بدون آه و ناله و گریه و زاری هر کدام از مسائل زندگی تان را حل کنید. بله، شاید الان احساس استرس و فشار زیادی داشته باشید اما زندگی تان به اندازه ای که فکر می کنید بد نیست. شما یک مادر هستید. اگر شغل تان را دوست ندارید می توانید تغییرش دهید اما فرزندتان را هرگز ترک نمی کنید، پس مطمئن باشید صرف نظر از اینکه چقدر سرتان شلوغ باشد یا موفق باشید، خانواده تان اولویت شما است.

داشتن چندین و چند وظیفه، خصوصا زمانی که بچه دارید، کار سختی است. برای زندگی هر روزتان برنامه ریزی داشته باشید و مسائل منفی را خیلی جدی نگیرید. به خاطر داشته باشید، افراد زیادی هستند که نمی توانند بچه دار شوند و بسیاری از مردم هم نمی توانند یک شغل برای خودشان پیدا کنند. قدر زندگی تان را بدانید و جلوی رشد و ترقی خودتان را نگیرید.
 
هویت تان را فراموش نکنید :
مادربودن، همسربودن و یک زن شاغل بودن نباید موجب شود که شما تبدیل به یک برده شوید. شما باید زنانگی خود را همیشه حفظ کنید. بسیاری از زنان عادت دارند از خود بزنند و فداکاری کنند تا دیگران در آسایش باشند. اما این کار چندان صحیح نیست. لذت های زنانه را همیشه در خود زنده نگاه دارید. هرچند وقت یک بار به آرایشگاه بروید و برای خودتان هم لباس های شیک بخرید. شما یک زن هستید و سعی کنید با غرور یک زن باقی بمانید.

خودتان را مقصر ندانید هیچ زنی قادر نیست هم کارهای منزل و هم کارهای اداری خود را بدون هیچ کم و کاستی با هم هماهنگ کند. خود را مقصر ندانید. اگر امروز خسته اید و قادر نیستید آشپزی کنید، اشکالی ندارد اگر هرچند وقت یک بار پیتزا سفارش دهید یا غذای حاضری بخورید.
 
زمان شخصی داشته باشید :
اگر کار، انجمن اولیا و مربیان و یا وقت دکتر برای تان مهم است باید به همان اندازه برای زمان شخصی خودتان هم ارزش قایل شوید. برای روابط با دیگران حتما وقت خاصی در نظر بگیرید و نگذارید کار مانع شود. اگر دایما کار، ساعات شخصی شما را بهم می زند در کارتان تغییر ایجاد کنید: ساعت یا حجم آن را کم کرده، مسوولیت تان را کمتر کرده و هر تغییری که به نفع ساعات شخصی است انجام دهید چون حفظ زمان شخصی باعث رضایت بیشتر در کار و زندگی شخصی شده، خلاقیت و تولید را بالا می برد.

تفریح و آرامش به برنامه ریزی احتیاج دارد. این دو جزو اصول ضروری یک زندگی متعادل هستند. این موضوع برای هر کس اختصاصی تعریف می شود: کلاس موسیقی، کارهای هنری، یوگا، صرف عصرانه با همسر یا دوست قدیمی بیرون از منزل. ورزش را فراموش نکنید چون تاثیر آن عالی است. اگر باور داشته باشید که مهمترین موضوع در زندگی شادی است برای این کارها وقت در نظر می گیرید.

منبع: سایت نمناک


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما