معرفی شلغم و خواص درمانی آن (بخش سوم)

شلغم دارای خواص شگفت انگیز برای سلامتی است. مصرف شلغم برای پیشگیری از حمله قلبی و بیماری های قلبی، خواص ضد سرطان، بهبود سیستم ایمنی بدن،سلامت پوست و استخوان شما بسیار مفید است.
چهارشنبه، 28 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی شلغم و خواص درمانی آن (بخش سوم)
به عنوان یکی از منابع اصلی ویتامین C و A، شکی نیست که شلغم سلامت پوست شما را افزایش دهد. 
 
چکیده : شلغم دارای خواص شگفت انگیز برای سلامتی است. مصرف شلغم برای پیشگیری از حمله قلبی و بیماری های قلبی، خواص ضد سرطان، بهبود سیستم ایمنی بدن،سلامت پوست و استخوان شما بسیار مفید است.

تعداد کلمات 1148 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی شلغم و خواص درمانی آن (بخش سوم)

فواید شلغم برای زیبایی:

در اینجا فواید سلامتی شلغم برای نکات زیبایی جایگزینی وجود دارد:

16. شلغم برای تقویت سلامتی پوست:

به عنوان یکی از منابع اصلی ویتامین C و A، شکی نیست که شلغم سلامت پوست شما را افزایش دهد. آن ویتامین ها خواص ضد پیری خوبی دارند، چون رادیکال های آزاد را از بین می برند. رادیکال های آزاد علت اصلی مشکلات سلامتی پوستی نظیر چین و چین، خطوط ظریف و یا خال های سیاه شناخته می شوند. در نتیجه، البته پوست شما نرم تر و صاف تر از قبل خواهد بود. همچنین، شما بیشتر از سن واقعی خود جوان تر به نظر خواهید رسید. علاوه بر آن، مواد معدنی مختلف و بتا - کاروتن نیز برای افزایش سلامت پوست شما ضروری خواهند بود.
 

17. شلغم برای تقویت موها:

علاوه بر فواید آن برای پوست، مشخص شده است که شلغم هم فواید زیادی برای موهای شما ارائه می دهد. مطالعات زیادی نشان داده اند که مصرف منظم شلغم باعث تاثیر خوبی روی موهای شما خواهد شد. علتش این است که شلغم دارای مقدار زیادی از مس است. مس ترکیبی است که تاثیر زیادی بر تشکیل سلول های ملانین دارد. ملانین ماده ای است که نقش بزرگی را ایفا می کند تا رنگ موهای شما را تامین کند. علاوه بر آن، ملانین نیز غنی از مواد مغذی نظیر بتا - کاروتن، ویتامین C، روی، لوتئین و زکسانتین است. همه آن ها برای بهبود سلامت موی شما بسیار مهم هستند. در نتیجه آن ها موهای شما را محکم تر از قبل می کند.
 

18.شلغم برای درمان ترک کف پا:

مشخص شده است که اگر شما آن ها را به صورت خارجی اعمال کردید، شلغم چه فایده زیادی برای بدن شما خواهد داشت.بنابراین، در صورتی که درد را احساس می کنید یا چین و چروک و ترک روی کف پاهای خود پیدا کردید، ممکن است بتوانید در آن منطقه از شلغم استفاده کنید. همانطور که قبلاً ذکر شد، شلغم خواص ضد التهابی و ضد پیری دارد که آن ها را قادر می سازد تا پاهای آسیب دیده را درمان کنند. می توانید شلغم جوشانده شده را به کار ببرید. بعد از آن، شما می توانید شروع به خیس کردن پاهای خود برای حدود 10 دقیقه در مخلوط شلغم و آب جوشیده کنید. اگر این کار را به طور مرتب انجام دهید، هیچ تعجبی ندارد که پای نرم و صاف داشته باشید.

19. محافظت از سلامت تخمدان با شلغم:

برای خانم ها واقعاً مهم است که سلامت تخمدانشان را حفظ کنند.اما تخمدان واقعاً مستعد رشد سلول های سرطانی است، که سرطان تخمدان را در مراحل بعدی ارتقا می دهد. بنابراین اگر می خواهید از سرطان تخمدان دور بمانید، باید شلغم مصرف کنید، چون این سبزی برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در تخمدان مفید است.طبق نظر محققان، 100 گرم شلغم حاوی 12 میلی گرم کامپرلو دارد، یک فلاونوئید که از رشد سلول های سرطانی در تخمدان جلوگیری می کند.
 

20. مزایای ضدمیکروبی:

شلغم نیز دارای خواص ضد میکروبی است. بنابراین، مهم است که شما آنها را در برابر بسیاری از بیماری های مرگبار مانند سرطان پروستات، مصرف کنید. این منفعت از جز گلوکوزینولات ها آن ها حاصل می شود که خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچ و خواص ضد انگلی هم دارند.
 

چگونه می توان شلغم خوب و با کیفیت انتخاب کرد و خرید؟

بنابراین، بعد از اینکه شما همه مزایا را دانستید، شرط می بندم که می خواهید بلافاصله آن را مصرف کنید. با اینکه به راحتی می توانید شلغم را در بازار پیدا کنید، اما باید بدانید چگونه بهترین شلغم ها را بخرید. این چند نکته در مورد نحوه خرید شلغم خوب در بازار است:
اگر متوجه شدید که ریشه های شلغم سبز هستند، بهتر است شلغمی را انتخاب کنید که رنگ سبز تیره در برگ های خود دارند که درست مانند برگ های اسفناج است.
اگر شلغمی را پیدا کردید که رنگ زرد دارد، از آن دوری کنید.
رنگ زرد در شلغم خوراکی نشانه بارز این است که سهام قدیمی هستند و دیگر تازه نیستند.
به شدت توصیه می شود شلغمی را بخرید که اندازه ریشه های متوسطی دارد. شلغم با اندازه بزرگ ریشه ممکن است طعم تلخی در برگ هایش داشته باشد. در همین حال، شلغمی که اندازه متوسطی در ریشه هایش دارد معمولاً برگ های بهتری دارد.
 

نحوه نگه داری صحیح شلغم:

بعد از اینکه شلغم خریدید، باید آن ها را به درستی ذخیره کنید تا سلامتی کامل بماند در نتیجه اینها توصیه هایی در مورد نحوه نگهداری شلغم هستند:
در صورتی که شلغم سبزی را که با ریشه های خود مرتبط هستند خریداری کنید، باید آن را از ریشه جدا کنید.
بعد از آن بسیار خوب است که شلغم را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و به اندازه کافی هوایش را بیرون بکشید. بعد از آن باید آن ها را در سردترین بخش یخچال خود قرار دهید. به خاطر داشته باشید، بیش از 4 روز نبتید در یخچال نگه دارید. آن ها را فوراً تمیز کنید و از آن ها بهترین استفاده را خواهید کرد.
خوب است که سبزیجات شلغم را تا جایی که ممکن است مصرف کنید، زیرا قسمت های سبز به سرعت مواد مغذی خود را از دست می دهند. بنابراین توصیه نمی شود که آن ها را در مدت زمان طولانی بپزید.
 

عوارض و اثرات جانبی و اقدامات احتیاطی در مورد مصرف شلغم

اگرچه شما قبلاً می دانستید که شلغم می تواند چندین مزایا بدهد، اما آن ها برخی عوارض جانبی را در برخی شرایط خاص خواهند داشت.در اینجا برخی عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی در مورد شلغم وجود دارد که باید توجه کنید:
بیمارانی که سنگ صفرا و یا مشکلات کلیوی دارند، نباید شلغم مصرف کنند. به این دلیل است که شلغم یکی از غذاهای مخصوصی است که حاوی مقدار زیاد اگزالات است.
مقدار بالای اگزالات در مایعات بدن متمرکز خواهد شد و سپس شکل می گیرند. این پدیده به افراد مبتلا به کلیه مشکلات کلیوی در آینده آسیب می رساند.
بیماران مبتلا به مشملات تیروییدی نیز نباید شلغم مصرف کنند.
این، به خاطر این است که شلغم حاوی ماده ای خاص به نام گویتروگنز است. این مواد عموماً می توانند با عملکرد غده تیرویید تداخل پیدا کنند. در نتیجه آن مواد با مشکلات تیروئیدی به افراد آسیب می رساند.
در اغلب موارد، افرادی که نفخ شکمی دارند، ثابت توصیه نمی شود که شلغم مصرف کنند.
علتش این است که شلغم حاوی مقدار زیادی از ترکیبات سولفور است. همانطور که قبلاً می دانید، مقدار زیاد ترکیبات سولفور موجب مشکلات هاضمه و نفخ شکم برای افراد خاص خواهد شد.


منبع : سایت نمناک

بیشتر بخوانید :
شلغم و خواص آن
فواید شلغم چیست؟​​​​​​​
معرفی تخم شلغم و خواص درمانی آن​​​​​​​
شلغم ، سبزی ضد سرطان​​​​​​​



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.