معرفی بادمجان و خواص درمانی آن (بخش اول)

بادمجان خواص فراوانی برای زیبایی، سلامتی و درمان بیماری ها مختلف دارد که می توان به درمان بی خوابی و کنترل قند خون و تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین پیشگیری از سرطان را می توان از فواید بادمجان نام برد .
يکشنبه، 2 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی بادمجان و خواص درمانی آن (بخش اول)
بادمجان حاوی سطوح بالایی از کلسیم، آهن و مواد معدنی دیگر است که برای اطمینان از رشد بدن بسیار ضروری هستند.
 
چکیده : بادمجان خواص فراوانی برای زیبایی، سلامتی و درمان بیماری ها مختلف دارد که می توان به درمان بی خوابی و کنترل قند خون  و تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین پیشگیری از سرطان  را می توان از فواید بادمجان نام برد .

تعداد کلمات 964 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی بادمجان و خواص درمانی آن (بخش اول)

تاریخچه بادمجان

اصل گیاه بادمجان مربوط به هندوستان است و قدمت آن را به ۱۵۰۰ سال قبل یعنی قرن پنجم میلادی تخمین می‌زنند. چین از قرن نهم هجری شروع به کشت و زرع آن کرد. تجار انگلیسی این گیاه را در قرن هفدهم میلادی از گینه به انگلستان برده و آن را کدوی گینه‌ای نامیدند. این گیاه قبل از اسلام به ایران وارد شده است و مرغوب ترین نوع آن را به کاشان نسبت می دهند. ایالات فلوریدا، تگزاس، لویزیانا و نیوجرسی بیشتر محصول بادمجان آمریکا را کشت می‌کنند .بادمجان در تمام مدت سال وجود دارد.
 

خواص بادمجان و تمام فواید آن برای سلامت ، زیبایی و درمان بیماری ها

بادمجان یکی از صیفی جاتی است که در تمام فصول سال وجود دارد و بر خلاف تصوراتی که آن را بی خاصیت می داند سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است. بادمجان خواص دارویی فراوانی دارد. بادمجان قطعاً یک هدیه از طرف مادر طبیعت است زیرا فواید سلامتی و تغذیه ای بسیاری برای انسان ها فراهم می کند. بادمجان عضوی از خانواده تیره مشابه سیب زمینی، گوجه فرنگی و فلفل شیرین است. بادمجان منبع غنی فسفر، ناسونین، فولات، ویتامین های B، کلسیم، پتاسیم، ویتامین A و بتا، کربوهیدرات، آهن، فیبر و ویتامین C است. و یک منبع ضد ویروسی مفید و مفید است که در این بخش از سلامت نمناک فهرست فواید بزرگ بادمجان وجود دارد - بهترین فواید سلامتی و ارزش های غذایی.
 

تمام خواص و فواید بادمجان برای همه

1. فواید بادمجان برای خواب خوب:

اگر از بی خوابی و یا سندرم بدون خواب رنج می برید، یک بادمجان خام را در زمان غروب به طور منظم مصرف کنید و شما می توانید دوباره خوب بخوابید. همانطور که می دانیم، افراد باید در شب خوب بخوابند تا خوب بمانند.
 

2.بادمجان یک خلط آور خوب است :

افراد می توانند خلط اضافی را با مصرف بادمجان پخته همراه با نمک کم کنند. این موضوع اغلب توسط زنان پیر پیشنهاد می شود.
 

3.جلوگیری از لخته خون:

بیوفلاونوئید و ویتامین K موجود در بادمجان می توانند به محدود کردن تشکیل لخته خون و تقویت مویرگ ها کمک کند.
 

4.فواید بادمجان برای بدن سالم:

بادمجان حاوی سطوح بالایی از کلسیم، آهن و مواد معدنی دیگر است که برای اطمینان از رشد بدن بسیار ضروری هستند. این در واقع نوعی از سبزیجات پر فایده و پر ارزش غذایی است، بنابراین افراد باید آن را در رژیم غذایی روزانه مصرف کنند تا بدن همیشه سالم بماند.
 

5. بادمجان برای هضم بهتر:

فیبر محلول در بادمجان می تواند از سیستم گوارشی خیلی حمایت کند و با جلوگیری از یبوست، می تواند شکم را سالم نگه دارد.
 

6. مزایای بادمجان برای مو و پوستی بهتر:

بادمجان می تواند به افزایش رشد مو و افزایش سلامت کلی مو و همچنین به لطف محتوای آنزیمی که کیسه های ترشحی مو را افزایش می دهد، کمک کند. ویتامین و مواد معدنی موجود در بادمجان که پوست شما را تغذیه می کنند، به تغذیه سالم کمک می کند. بنابراین، بادمجان را به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید، تا همیشه در مورد پوست سر تان احساس امنیت بکنید.
 

7. بادمجان برای کنترل قند خون:

کسانی که از دیابت نوع 2 رنج می برند، باید بادمجان را به وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنند، چون این یک منبع عالی فیبر و کربوهیدرات قابل حل است که می تواند جذب گلوکز را محدود کند. انجمن دیابت ملی و برنامه آموزشی انجمن دیابت آمریکا توصیه می کنند که افراد باید بادمجان بیشتری را به رژیم روزانه خود اضافه کنند تا بتوانند کنترل کامل سطح قند خون خود را با سهولت انجام دهند.
 

8. فواید بادمجان برای پیش گیری از سرطان:

بادمجان یک بازدارنده پروتئاز بسیار بالایی است - که می تواند به مقدار زیادی در خنثی سازی سلول های سرطانی کمک کند. بنابراین، مردم می توانند با مصرف عصاره بادمجان به طور منظم از برخی بیماری های لاعلاج جلوگیری کنند.
 

9.بادمجان برای تقویت سیستم ایمنی:

بادمجان دارای آنتی اکسیدان های متمرکزی است که می تواند کمک بسیاری در کاهش آسیب رادیکال های آزاد داخل بدن کمک کرده و به افزایش ایمنی با حمایت فیتوناتریشن ها کمک کند. بادمجان فعالیت ضد ویروسی عالی و ضد میکروبی را برای فواید سلامتی انسان و بدن فراهم می کند.
 

10. مزایا برای بادمجان برای استخوان های محکم:

سلامت استخوان انسان به مس و ویتامین K بستگی دارد. در عین حال، بادمجان منبع عالی از هر دو اینهاست. افراد اغلب پوکی استخوان را در مراحل بعدی زندگی به خاطر کمبود مس ایجاد می کنند.
 

11.بادمجان مناسب برای ترک سیگار:

این یکی از فواید بسیار عالی بادمجان است که هر کس باید از همین امروز امتحان کند. این یک واقعیت معروف است که سیگار کشیدن قاتل سلامت انسان است. بنابراین، اگر شما می خواهید سیگار را ترک کنید، پس باید به بادمجان معتاد شده باشید. میزان نیکوتین در بادمجان باعث کاهش مصرف دخانیات می شود.
 

12. مزایای بادمجان برای مراقبت از پوست:

ما می دانیم که آب برای سلامت انسان، به ویژه مو، پوست، و گوارش بسیار مهم است. مقدار آب بادمجان، به مقدار زیادی برای بهبود پوست و موی ما کمک می کند. شما می توانید از بادمجان به طور روزانه برای درمان پوست چرب، زگیل و یا لک استفاده کنید. بنابراین، اگر می خواهید پوست خشک و بدتان را کاهش دهید، بادمجان را در وعده های غذایی روزانه خود به کار ببرید.

ادامه دارد...

منبع :
سایت نمناک

بیشتر بخوانید :
بادمجان
با خواص بادمجان آشنا شوید​​​​​​​
معرفی بادنجان و خواص درمانی آن



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.