فواید عرق گزنه برای سلامتی (بخش دوم)

عرق گزنه یک نوشیدنی شگفت‌انگیز است و ترکیب‌های بسیاری دارد که برای سلامتی مفید هستند. در صورت مصرف منظم، این خواص شروع به کار و اختلالات موجود در بدن را بدون آسیب زدن به سلامتی کلی تنظیم و بر طرف می‌کنند. در این مطلب خواص عرق گزنه برای سلامتی اشاره کرده ایم.
سه‌شنبه، 10 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید عرق گزنه برای سلامتی (بخش دوم)
مصرف منظم عرق گزنه می‌تواند نقرس را درمان، علائم آرتروز را بر طرف و درد عضلات را کم کند بدون آن که بر سلامتی شما تاثیر منفی داشته باشد.
 

فواید عرق گزنه برای سلامتی

1. تقویت سیستم ایمنی
بحث از حفظ سلامت سیستم ایمنی که می‌شود، عرق گزنه به شدت توصیه می‌شود. این گیاه معدن ویتامین C ، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است. مصرف این مواد می‌تواند رادیکال‌های آزاد را تجزیه کند و با اثرات سوخت و ساز سلولی که مسئول به وجود آمدن بیماری‌های مزمن و وخامت اوضاع سلولی است مقابله کند. به علاوه، عرق گزنه منبع طبیعی پاکسازی سیستم ایمنی شما از طریق مبارزه با استرس اکسیداتیو است.
 
2. عرق گزنه برای مراقبت از پوست
خواص عرق گزنه برای سلامتی شامل مراقبت از پوست نیز می‌شود. اگر دوست دارید پوست‌تان درخشان و بی‌نقص بماند، عرق گزنه همان چیزی است که به آن نیاز دارید. در فرهنگ‌های مختلف سرتاسر جهان این یکی از محصولات زیبایی مبرم در رابطه با مراقبت پوست به شمار می‌رود. شما می‌توانید فقط با نوشیدن کمی از این عرق گرم از مشکلات پوستی مانند خارش، جوش، اگزما، لکه‌ها، و غیره خلاص شوید. به علاوه، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این عرق فرایند ترمیم پوست تحریک شده را تسریع و از زخم شدن پوست جلوگیری می‌کند. می‌توانید عرق گزنه را با خیس کردن یک تکه پنبه روی زخم‌ها بمالید.
 
3. درمان مشکلات تنفسی
ثابت شده است این عرق بر ناراحتی‌های تنفسی مختلف من جمله آسم، تب یونجه، آلرژی‌های فصلی، و غیره تاثیری مثبت دارد. مطابق یکی از مطالعات انجام شده، ترکیب مواد مغذی موجود در این عرق می‌تواند به نحو موثری واکنش‌های آلرژیک را خنثی کند. به علاوه، در قسمت‌های مختلف جهان طبق سنت برای درمان مشکلات تنفسی مانند آسم از عرق گزنه کمک گرفته شده است.
 
4. برای سلامت استخوان‌ها
استخوان‌ها برای حفظ کلسیم موجود در خود به بور احتیاج دارند. اگر به اندازه‌ی کافی تامین نشود، ممکن است دچار مشکلات استخوانی زیادی بشوید من جمله پوکی استخوان. به همین خاطر است که کارشناسان از عرق گزنه تعریف و اعلام کرده‌اند که منبع بی‌خطری برای جذب بور – یک ماده‌ی معدنی کمیاب – است. با وجود این، مطالعات بیشتری در این زمینه برای یافتن فایده‌های بیشتر عرق گزنه برای سلامت استخوان‌ها در دست انجام است. همچنین، توصیه می‌شود اگر از بیماری‌های مزمن استخوان رنج می‌برید پیش از انجام خود درمانی با پزشک مشورت کنید.
 
5. عمل به عنوان یک سم زدا
زمانی که خواص عرق گزنه به عنوان یک سم زدا را تجربه کنید، از استفاده‌ی سایر محصولات دست خواهید کشید. این عرق منبع بی‌خطری برای از بین بردن مواد سمی، مواد شیمیایی، رادیکال‌های آزاد، نمک اضافی، و غیره در بدن بدون تاثیر بد بر ارگان های مختلف است. سوای این، عرق گزنه می‌تواند به نحو موثری مواد سمی را که ممکن است بر روده‌ی شما تاثیر می‌گذارند خنثی کند و باعث عملکرد مناسب آن شود. شما می‌توانید سیستم لنفاوی خود را با کمک عرق گزنه بهبود ببخشید چون می‌تواند مواد سمی اضافی را که گفته می‌شود به سلول‌های کلیه آسیب می‌زنند از بین ببرد.
 
6. خاصیت ضد التهابی
این عرق منبع خوبی از خواص ضد التهابی است. در طب گیاهی برای جلوگیری از التهابات مختلفی مانند درد مزمن عضلات و آتروز مصرف این عرق به شدت توصیه می‌شود. مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که مصرف منظم عرق‌های گیاهی مانند عرق گزنه می‌تواند نقرس را درمان، علائم آرتروز را بر طرف، و درد عضلات را کم کند بدون آن که بر سلامتی شما تاثیر منفی داشته باشد.
 
7. برای قاعدگی
وقتی صحبت از درمان دردها می‌شود، این عرق به شدت پیشنهاد می‌شود. در طب گیاهی، از این عرق به طور گسترده برای درمان گرفتگی‌ها و علائم مربوط به قاعدگی استفاده می‌شود. اما، همیشه توصیه می‌شود از خود درمانی اجتناب و در شرایط حاد با پزشک مشورت کنید.

حرف آخر : این عرق یک نوشیدنی شگفت‌انگیز است و ترکیب‌های بسیاری دارد که برای سلامتی مفید هستند. در صورت مصرف منظم، این خواص شروع به کار و اختلالات موجود در بدن را بدون آسیب زدن به سلامتی کلی تنظیم و بر طرف می‌کنند.
 
منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.