آشنایی با غذاهایی که نباید آنها را خورد

انتخاب های غذایی یک تصمیم شخصی است، اما بعضی از غذاها وجود دارند که از بقیه ناسالم تر هستند. در حالی که ما نمی توانستیم همه غذاهای ناسالم در جهان را فهرست کنیم (هرکسی که تا به حال سعی در خوردن غذا های سالم تری داشته است، می داند که مقدار زیادی غذای ناسالم وجود دارد)، ۹ غذایی که در این مطلب آورده شده از نظر علمی اثبات شده اند که برای سلامت شما فوق العاده مضر هستند.
جمعه، 10 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با غذاهایی که نباید آنها را خورد
مصرف گوشت قرمز با دیابت، سرطان، بیماری های قلبی و مرگ و میر مرتبط است.
آشنایی با غذاهایی که نباید آنها را خورد

روغن های هیدروژنه

روغن های موجود در مارگارین و غذاهای آماده بی شمار، روغن های هیدروژنه و جزئی هیدروژنه حاوی اسیدهای چرب ترانس هستند. مجله انجمن پزشکی آمریکا گزارش می دهد که اسید های چرب ترانس با حملات قلبی، کلسترول بالا، کاهش حساسیت به انسولین و التهاب ارتباط دارند.
 

نوشیدنی های رژیمی

وقتی در مورد خوراکی هایی که باید از مصرف آن ها اجتناب کنید صحبت می شود، نوشیدنی های غیر الکلی سرشار از شکر٬ ساده ترین نمونه هستند: نوشیدنی های بدون کالری قطعا برای هیچ کس مفید نیستند. اما مطالعه ای که موسسه ملی بهداشت و تحقیقات پزشکی فرانسه در ماه گذشته انجام داد مبنی بر این بود که حتی نوشیدنی های رژیمی برای سلامت شما مناسب نیستند.
این مطالعه نشان داد احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ در افرادی که پیوسته نوشیدنی های رژیمی می نوشیدند، بیشتر از افرادی بود که نوشیدنی های معمولی را انتخاب کردند.
 

گوشت قرمز

در حالی که گوشت قرمز بدون چربی می تواند پروتئین با کیفیت بالا و مواد مغذی مفید مانند ویتامین B12 را فراهم کند، ممکن است عاقلانه تر باشد که این مواد غذایی مفید را از خوراکی هایی که بسیاری از عوارض منفی را ندارند، دریافت کنید. مصرف گوشت قرمز با دیابت، سرطان، بیماری های قلبی و مرگ و میر مرتبط است. این تحقیق در حال پیشرفت است، اما چرا این فرصت برای سلامتی را از خود می گیرید؟
 

گوشت فرآوری شده

خواه گوشت قرمز را انتخاب کنید یا نه، باید گوشت های فرآوری شده مانند هات داگ، سالامی و گوشت های کنسروی را از فهرست مواد غذایی خود حذف کنید. بر اساس تحقیق سال ۲۰۱۳، علاوه بر افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، گوشت فرآوری شده حاوی مقدار زیادی سدیم و مواد نگهدارنده مثل نیتریت است، که طبق گفته وب ام دی با سرطان روده مرتبط است.
 

سیب زمینی سرخ شده و چیپس سیب زمینی

سیب زمینی سرخ شده ممکن است بیشتر از افزایش چربی و سدیم در بدن به شما آسیب برساند. در حقیقت، فرآیند سرخ شدن در سیب زمینی نیز ماده ای به نام آکریل آمید ایجاد می کند که به عنوان عامل سرطان زا شناخته شده است.
 

نوشیدنی های انرژی زا

اغلب مطالعاتی که بر روی اثرات نامطلوب نوشیدنی های انرژی زا انجام شده اند، مقدار بیش از حد کافئین در این نوشیدنی ها را تایید می کنند. این اتفاق نسبتا نادری است، اما اگر شما تمایل دارید کافئین خود را از نوشیدنی های انرژی زا دریافت کنید، باید از مقدار زیاد قند و کالری موجود در این نوشیدنی ها مطلع شوید. طبق گزارش انجمن بین المللی تغذیه ورزشی، نوشیدنی های انرژی زا می توانند برای افراد مبتلا به دیابت، بیماری های قلبی و بیماری های عصبی نیزخطرناک باشند.
 

آرد سفید

نمی خواهیم در مورد عوارض آرد سفید صحبت کنیم؛ در این مقاله بحث روی عوارض زیاد جایگزینی آرد سفید با غلات است. دو مطالعه در مورد چاقی نشان داد که جایگزینی غلات کامل با آرد سفید، با کاهش میزان دیابت نوع ۲ و پایین بودن BMI (شاخص توده بدنی) ارتباط دارد.
 

شیرین کننده های مصنوعی

بحث در مورد اینکه آیا شیرین کننده های مصنوعی باعث ایجاد سرطان و مشکلات سلامتی می شوند یا خیر، ادامه دارد،اما تحقیقات اخیر در جهت نه چندان عالی حرکت کردند. سال گذشته، انجمن تغذیه مطالعه ای را منتشر کرد که نشان داد نوشیدنی های رژیمی با سرطان خون مرتبط هستند. به علاوه، شیرین کننده های مصنوعی واقعا به شما احساس سیری نمیدهند، بنابراین احتمال دارد که کالری هایی را که سعی در اجتناب از آن دارید، مصرف کنید.
 

غذاهای منجمد

یک بخش مهم وب ام دی در مدیسن نت گزارش می دهد که اگر چه غذاهای یخ زده اغلب به عنوان مواد فوق العاده سالمبه فروش می رسند، اما بسیاری از آنها این طور نیستند. اغلب آنها حاوی مقادیر قابل توجهی چربی در هر کالری و مقدار زیادی سدیم و همچنین مواد نگهدارنده بسیار هستند. اندازه بخش ها نیز ممکن است بیش از حد کالری مصرفی شما را محدود کنند، که می توانند بدن شما را مجبور به مصرف آخرین کالری کنند زیرا بدن فکر می کند که گرسنه هستید.

منبع : سایت راستینه

بیشتر بخوانید :
مواد غذایی مضر برای بدن
مواد غذایی که اسید اوریک بالایی دارند
غذا هایی که برای قلب مضر است
چگونه سالم غذا بخوریم ؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.