فعالیت های جسمی و بدنی کودک 8 ساله

کودک هشت ساله، مراحل ابتدایی کودکی خود را پشت سر گذاشته است. دیگر فعالیت های بدنی او به مانند کودکان کوچکتر از خودش نیست. در این نوشتار به بیان ویژگی های او در سن 8 سالگی می پردازیم. با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 21 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فعالیت های جسمی و بدنی کودک 8 ساله
حرکات بدنی کودک ۸ ساله نرم و انعطاف پذیر و غالبا با ظرافت و خیلی متوازن می باشد.
فعالیت های جسمی و بدنی کودک 8 ساله

فعالیت جسمی و بدنی

حرکات بدنی کودک ۸ ساله نرم و انعطاف پذیر و غالبا با ظرافت و خیلی متوازن می باشد و طرز راه رفتنش به طور مطمئن است. او به توان نگاه داشتن خودش آگاه بوده و فراموش نمی کند که در مواقعی خود را روی صندلی اش به خوبی راست نگاه دارد و آماده است تا از کسانی که چنین عمل نمی کنند، انتقاد نماید. او حرکات و رفتارهای نمایشی را دوست دارد و با ژست ها و حرکات مختلف دست، افکار خود را بیان می کند. او جهش وپرش و عملیات آکروباتیک زیادی انجام داده و دوست دارد عملیات را یکی پس از دیگری انجام دهد. ۸ سالگی سن فعالی است، کودک می دود، جست و خیز می کند، و به دنبال دوستانش می دود، با آنها کشتی می گیرد، بازی و قایم باشک بازی مورد علاقه او می باشد، ولی کودک خود را برای ورزش های نظم و ترتیب یافته تری (نظیر فوتبال و بیس بال) آماده نشان می دهد. وقتی که جزء گروهی است، او ، هم تماشاگر و هم بازیکن خوبی است.
کودک ۸ ساله، با شجاعت و جسارتش، خود را نشان می دهد. از درخت بالا می رود، توازن خود را روی تخته حفظ می کند و به تمام روشه ا تمرین می نماید. او گاهی ترس از خود نشان می دهد و نیاز به تشویق دارد ولی کار سختی را که شروع کرده، تا آخر انجام می دهد.
کودک از سر خوردن، پریدن از روی طناب و شنا کردن لذت می برد. او به آسانی تکنیک های جدید را یاد می گیرد ولی آنقدر خود بخود کار می کند که به جای سعی در پیروی از نصایحتان ، به فکر و اراده خود عمل می نماید.


چشم ها و دستها

پیشرفتی در سرعت و روانی فعالیت های حرکتی دقیق به وجود آمده است. دست به راحتی و حتی ظرافت نزدیک شده به سرعت اشیاء را گرفته و با حرکت خیلی دقیقی آنها را رها می کند.
کودک ۸ ساله می تواند وضعیت بدنی خود را به صورت منطبق تری تغییر دهد، او برای اینکه سرش در فواصل مختلف نسبت به کارش در وضع بهتری قرار گیرد، خم شده و سپس راست می ایستد. نگاه داشتن خودش متقارن از ۷ سالگی بوده و با تکیه روی دو آرنج با بازوهای کشیده اش به طور متوالی تری استراحت می کند. تغییرات در وضعش، یادآور تیپ هایی است که قبلا در ۶ و ۷ سالگی داشته با تفاوت نرمی و انعطاف بیشتر.
کودک ۸ ساله می تواند قبل از عمل کردن به کاری آن را بررسی نماید ولی او همچنین دوست دارد سریع اقدام کرده و آنقدر خوب این کار را انجام دهد که زمان توقف و تأخیر آن خیلی کوتاه باشد. او بیشتر می تواند بدون چشمک زدن، چشم به شما بدوزد، ولی چنانچه بخواهد با کسی حرف بزند، چشمانش را به طرف او بر می گرداند.
کودک ۸ ساله مانند کودک ۶ ساله به خیلی چیزها علاقه نشان می دهد. با این حال نسبت به پایان کار فکر ثابتی ندارد، او دارای ثبات کودک و ساله نیست و ممکن است پیش بیاید که کارش را به اتمام رساند.
وقتی چیزی می نویسد، بین کلمات و جمله ها فاصله گذارده و آنها را به طور یکنواخت تری در یک خط قرار داده و حروفش را به صورت منظم تری خمیده می نویسد. افکارش گاهی فراتر از امکاناتش است. او آگاهی بیشتری به تناسبات بدن در ترسیم شکل انسانها داشته و مخصوصا دوست دارد آنها را در حال کار کردن ترسیم کند. او شروع به رعایت دورنما ( پرسپکتیو) در ترسیم هایش می نماید. با وجودی که کودک ۸ ساله به طور فعالی عمل می کند، مشاهده گر خوبی هم هست. او بر خلاف سابق هر چیزی که می بیند دست نمی زند. او می تواند در یک فعالیت شرکت کرده و در عین حال کاری را که کودک دیگری می کند، نگاه کند.



 
منبع: کتاب «روان شناسی کودک»
نویسنده: آرنولدژسل، اف-ال ایلگ

 

بیشتر بخوانید:
نقش بازی های ورزشی در زندگی کودکان(بخش اول)
فعالیت های جسمانی کودک 7 ساله 
فهرست فعالیت های زندگی روزمره 
فعالیت های بدنی کودک شش ساله 
فعالیت های بدنی کودک پنج ساله 
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.