سیب زمینی و خواص درمانی آن (بخش دوم)

سیب زمینی نوعی خوراکی است که سال‌هاست مردم دنیا از آن استفاده می‌کنند. سیب زمینی خوراکی نسبتا ارزانی است که حاوی مواد مغذی فراوان از جمله فیبر، ویتامین‌ها و موادمعدنی همچون ویتامین A و ویتامین C است که تأثیر فراوانی در تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون دارد.
شنبه، 17 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سیب زمینی و خواص درمانی آن (بخش دوم)
سیب زمینی شما را برای مدت طولانی سیرنگه می دارد. پس اگر می خواهید وزن کم کنید، کمک تان می کند.
 

سیب زمینی برای کمک به تقویت استخوان ها:

طبق گفته مرکز پزشکی مریلند، منیزیم و پتاسیم موجود در سیب زمینی می توانند به سلامت استخوان کمک کنند. این دو ماده معدنی می توانند به جلوگیری از پوکی استخوان در مردان و زنان کمک کنند.
 

کاهش التهاب از خواص سیب زمینی :

به گفته بنیاد ورم مفاصل، سیب زمینی زرد و ارغوانی می تواند تورم را کاهش دهد. این می تواند به معنای حفاظت از ورم مفاصل و روماتیسم باشد.
سیب زمینی حاوی موادی است که خاصیت ضد التهابی دارد
به گفته یکی دیگر از مطالعات آمریکایی، مصرف سیب زمینی می تواند آسیب های التهابی در مردان را تغییر دهد.
 

بهبود هضم و گوارش یکی از خواص سیب زمینی:

مقدار زیادی کربوهیدرات در سیب زمینی به سوخت واکنش ها در بدن برای فرآیندهای مختلف کمک می کند که یکی از آن ها هضم است. فیبر هضم را بهبود می بخشد. بیشتر فیبر در سیب زمینی در پوست آن پیدا می شود. و نشاسته موجود در سیب زمینی، حجم زیادی به مدفوع اضافه می کند، چون غیرقابل هضم است.
سیب زمینی می تواند اسهال را درمان کند. مصرف کالری و کربوهیدرات در طول اسهال می تواند به احیای سریع سطح انرژی کمک کند. می تواند روند ریکاوری را تسریع کند.
اما منظور از سیب زمینی، فقط گونه ی پخته شده یا آب پز است و نه سیب زمینی سرخ کرده .یک بسته چیپس سیب زمینی حاوی 120 گرم کربوهیدرات است.
 

تقویت ایمنی از خواص سیب زمینی :

تحقیقات نشان می دهند سیب زمینی همچنین می تواند اثرات مفید بر سیستم ایمنی داشته باشد مطالعات نشان داده اند مصرف سیب زمینی ممکن است لکوسیت ها را کاهش دهد که به علت التهاب و یا زمانی که فرد بیمار است ، در بدن تولید می شود.
 

سیب زمینی برای کمک به مدیریت وزن:

سیب زمینی شما را برای مدت طولانی سیرنگه می دارد. پس اگر می خواهید وزن کم کنید، کمک تان می کند. نگران نباشید - نیازی نیست همیشه سیب زمینی بخورید تا وزن خود را چک کنید. هم چنین می توانید سیب زمینی پخته را با کمی بروکلی بخارپز شده و کمی پنیر کم چرب بخورید.
سیب زمینی می تواند مانع دریافت مواد غذایی شود. بازدارنده پروتئاز از سیب زمینی استخراج می شود تا دریافت غذا وافزایش وزن را کاهش دهد و از طرف دیگر، سیب زمینی می تواند منجر به افزایش وزن سالم شود. از آنجا که سبزیجات کالری دارند، مصرف آن ها در مقادیر نرمال می تواند منجر به افزایش وزن پایدار و سالم شود.
 

سیب زمینی به کاهش کلسترول خون کمک می کند:

خاصیت کاهش کلسترول سیب زمینی از محتوای فیبر آن ها می آید. سبزیجات منبع خوبی از فیبر محلول و نامحلول است - و اولی به کاهش کلسترول بد کمک می کند. مهم است توجه داشته باشید اغلب فیبر مفید سیب زمینی در پوست آن قرار دارد - و کندن آن به معنای از بین بردن فیبر است. هم چنین، سیب زمینی به تنهایی می تواند کلسترول را کاهش دهد - به شرطی که آن ها را سرخ نکنید. پختن سیب زمینی و اضافه کردن مقداری روغن زیتون روی آن می تواند یک میان وعده عالی باشد.
 

بهبود خواب از خواص سیب زمینی است:

پتاسیم موجود در سیب زمینی ها مثل آرام بخش ماهیچه عمل می کند و به خواب بهتر کمک می کند.
 

سیب زمینی موثر در کاهش علایم قبل از قاعدگی :

خوردن آب سیب زمینی می تواند به تسکین علائم کمک کند. کربو هیدرات ها در آب می تواند به بالا بردن سطح تریپتوفان که یک آمینو اسید است و تولید سروتونین را افزایش دهد. سروتونین مسئول بهبود حالت و کاهش اضطراب است.
 

درمان سنگ کلیه با سیب زمینی :

به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، خوردن سیب زمینی ( با توجه به این که غنی از فیبر هستند ) می توانند سلامت کلی را بهبود بخشیده و از عود سنگ های کلیه جلوگیری کنند . و از آنجا که سیب زمینی غنی از منیزیم است ( و کلسیم کم دارد زیاده روی آن می تواند به سنگ کلیه بیانجامد )، آن ها می توانند در جلوگیری از سنگ کلیه نقش ایفا کنند.
 

سیب زمینی برای کمک به درمان کمبود ویتامین ث :

از آنجا که سیب زمینی منابع خوبی از ویتامین ث است، سیب زمینی می تواند به درمان کمک کنند.
 

فواید سیب زمینی برای پوست چیست ؟

پوست سیب زمینی و حتی عصاره سیب زمینی می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد. ماسک صورت سیب زمینی به درمان آکنه و دیگر شرایط پوستی مانند لکه های سیاه کمک می کند. هم چنین سبزیجات به طور مساوی برای سفید کردن پوست بکار می روند.
 

سیب زمینی برای از بین بردن تیرگی های دور چشم:

استفاده از سیب زمینی زیر چشم ها به از بین بردن حلقه های تیره چشم کمک می کند.
سیب زمینی خام را پوست کنده و آن را به تکه های بزرگ تقسیم کنید.
آن ها را در پارچه تمیز بپوشانید و حدود 20 دقیقه آن را روی حلقه های تیره بگذارید. به آرامی چشمان خود را با آب گرم بشویید.
این روش همچنین کمک می کند تا از شر چشمان پف کرده خلاص شوید.

ادامه دارد...

منبع :
سایت نمناک


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.