سیب زمینی و خواص درمانی آن (بخش اول)

سیب زمینی غنی از فیبر و پتاسیم است که بیشترین فایده را دارد. آن ها به کاهش فشار خون کمک و از قلب محافظت می کنند و حتی به درمان التهاب و بیماری های ناشی از سرطان و روماتیسم کمک می کنند.
شنبه، 17 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سیب زمینی و خواص درمانی آن (بخش اول)
تحقیقات نشان داده است که پوست سیب زمینی سرشار از پتاسیم است - مواد معدنی که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.
 

فواید شگفت انگیز سیب زمینی برای پوست، مو و بهداشت

از فواید سیب زمینی هرچه بگوییم کم است, سیب زمینی منبع ویتامین B6 و ویتامین C بوده و برای سلامتی بسیار مفید است. یک سیب زمینی کوچک حاوی 30 گرم کربوهیدرات است. و یک فنجان پوره سیب زمینی حاوی 214 کالری ، یک سیب زمینی پخته شده کوچک 129 کالری دارد اما این تنها بخش قابل توجه سیب زمینی در بحث خواص و فواید یا ارزش غذایی نیست و این اینگریدینت بسیاری از غذاها دنیایی از خواص را در خود دارد که در ادامه این بخش خواهیم گفت.
 

فواید سیب زمینی چیست ؟

سیب زمینی غنی از فیبر و پتاسیم است که بیشترین فایده را دارد. آن ها به کاهش فشار خون کمک و از قلب محافظت می کنند و حتی به درمان التهاب و بیماری های ناشی از سرطان و روماتیسم کمک می کنند.
 

کاهش فشار خون از خواص سیب زمینی:

تحقیقات نشان داده است که پوست سیب زمینی سرشار از پتاسیم است - مواد معدنی که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. یک سیب زمینی پخته شده متوسط حدود 535 میلی گرم پتاسیم ( و فقط 17.3 میلی گرم سدیم ) دارد، که حدود 15 درصد از مقدار توصیه شده روزانه است. میزان بالای پتاسیم در خون می تواند کلیه ها و آب بیشتری داشته باشد و این به کاهش فشار خون کمک می کند.در واقع، خوردن پتاسیم درست مانند خوردن یک ادرار آور است. پتاسیم همچنین به عملکرد قلب کمک و به صورت بهینه ارتباط اعصاب و ماهیچه ها کمک می کند.
مطالعه دیگر بیان می کند که خوردن بخشی از سیب زمینی دو بار در روز می تواند به کاهش فشار خون کمک کند . سیب زمینی های آب پز نیز قابل قبول هستند. تحقیقات همچنین نشان داده است که سیب زمینی حاوی مواد شیمیایی گیاهی ویژه ای مشابه آن هایی است که در داروهای فشار خون یافت می شوند.
اما مهم است توجه داشته باشید همه اینها به روشی که سیب زمینی ها آماده می شوند بستگی دارد. سالم ترین راه برای خوردن سیب زمینی این است که ابتدا آن ها را در مایکروویو بدون روغن، چربی و غیره طبخ کنید.
با این حال، می خواهید قبل از اینکه این سبزیجات را بخش منظمی از رژیم غذایی خود قرار دهید، با پزشک مشورت کنید ( در صورتی که مبتلا به فشار خون باشید ). از آنجا که مطالعه ای بیان می کند که تاثیر سیب زمینی در فشار خون بالانامشخص است - می توانند در پتاسیم بالا باشند، اما همچنین کربوهیدرات بالایی دارند.
 

بهبود سلامت قلب از خواص سیب زمینی:

سیب زمینی حاوی کلسترول نیست و حاوی فیبر، پتاسیم، ویتامین ث وب6 هستند که همه آن ها برای سلامتی قلب عالی هستند. فیبر در سبزیجات به کاهش کلسترول اضافی در خون کمک می کند. و پتاسیم از قلب هم محافظت می کند - مصرف 4،069 میلی گرم پتاسیم روزانه می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 49 درصد کاهش دهد.
طبق گفته دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، مصرف فیبر بیشتر ( سیب زمینی به خصوص ) می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.
 

جلوگیری از سرطان با سیب زمینی:

مطالعات نشان داده اند که خوردن سیب زمینی باعث سرطان نمی شود، مگر اینکه آن ها را سرخ کرده بخورید بنابراین، اگر این تصور را داشتید که سیب زمینی می تواند باعث سرطان شود، آرام بگیرید.  سیب زمینی آب پز و یا حتی پخته می تواند بیشتر مفید باشد. سیب زمینی سرخ شده می تواند منجر به تولید یک ماده شیمیایی به نام آکریلامید شود که باعث سرطان می شود .
سیب زمینی علاوه بر جلوگیری از سرطان، حتی می تواند ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهد - مانند هر مطالعه. و این می تواند به مقدار ویتامین ث در سیب زمینی ها نسبت داده شود. 50 میلی گرم ویتامین ث ( معادل دو سیب زمینی ) می تواند خطر سرطان معده را تا 8 درصد کاهش دهد.
همچنین مشخص شد که سیب زمینی های ارغوانی خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهند. محققان مشاهده کرده بودند عصاره سیب زمینی پخته شده مانع گسترش سلول های بنیادی سرطان روده بزرگ می شود و حتی آن ها را در برخی موارد کاملا نابود کرده است.
 

بهبود سلامت مغز از خواص سیب زمینی:

سیب زمینی همچنین حاوی اسید آلفا لیپویک است که به سلامت مغز کمک می کند. این اسید به بهبود حافظه در آلزایمر و حتی کاهش شناختی در برخی بیماران کمک می کند
سیب زمینی به درمان افسردگی کمک می کند آن ها می توانند بر انتقال دهنده های عصبی مغز که مسئول مدیریت سطوح روحی هستند تاثیر بگذارند - و جالب است که اینها همان انتقال دهنده های عصبی هستند که توسط دارو مورد هدف قرار گرفته اند. خوردن یک سیب زمینی ساده قبل از رفتن به رختخواب می تواند به بدن کمک کند تا احساسات و حالات شما را منظم کند.
ویتامین ث در سیب زمینی ها نیز در درمان افسردگی نقش دارد. ویتامین یک آنتی اکسیدان است و به جلوگیری از آسیب سلولی به ویژه در مغز کمک می کند.

ادامه دارد...

منبع :
سایت نمناک


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.