آشنایی با قوانین سفر در دوران بارداری (بخش دوم)

دوران بارداری دوران بسیار دشواری است از این رو برای سفر خانم های باردار نیز قوانینی در نظر گرفته شده است تا خانم های در این دوره نیز بتوانند با رعایت شرایطی سفر کنند و از سفر لذت ببرند.در این مطلب با نکات بسیار مهمی در رابطه با سفر کردن هنگام بارداری آشنا خواهید شد.
دوشنبه، 20 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با قوانین سفر در دوران بارداری (بخش دوم)
بهترین زمان سفر در بارداری معمولاً سه ماهۀ دوم است. در اواخر سه ماهۀ سوم اجازۀ پرواز داده نمی‌شود.
 

برخورد با حیوانات در سفر

حیوانات و نوازش آنها شاید برای همه لذت‌بخش باشد، اما وقتی باردار هستید باید بیشتر مراقب باشید. بیماری‌ها و انگل‌هایی وجود دارد که قابل انتقال از حیوان به انسان هستند و ممکن است بارداری شما را به خطر بیندازد. در برخورد خود با حیوانات در سفر به موارد زیر توجه کنید:
 
مراقب گاز گرفته شدن توسط حیوانات باشید: 
گاز گرفتن حیواناتی مثل سگ، گربه، موش، خفاش و گرگ ممکن است باعث ابتلا به بیماری هاری شود. این بیماری اگر به سرعت درمان نشود، خطر مرگ جنین و مادر را به دنبال خواهد داشت. تا حد ممکن از این حیوانات در طول سفر دوری کنید.
 
به خاک محل زندگی گربه دست نزنید: 
گربه‌های غیرخانگی ممکن است ناقل انگل بیماری توکسوپلاسموز باشند. این انگل در مدفوع گربه وجود دارد و با توجه به این که گربه در خاک مدفوع می‌کند، ممکن است تماس با خاک، باعث انتقال این بیماری به مادر شود. درصورتی‌که دست‌تان با چمن یا خاک تماس داشت، سریعاً آن را با آب گرم و صابون بشویید. این انگل از طریق بینی، چشم، دهان یا زخم وارد می‌شود. توکسوپلاسموز ممکن است منجر به سقط جنین شود. بهتر است در دوران بارداری از تماس با هر خاکی خودداری کنید.
 
با سگ‌های آزاد در طبیعت بازی نکنید: 
سگ‌های آزاد در طبیعت ممکن است بیماری‌های انگلی متعددی داشته باشند که قابل انتقال به انسان هستند. یکی از این انگل‌های خطرناک، انگل کیست هیداتیک است. این انگل ممکن است از طریق تماس یا مدفوع سگ به انسان منتقل شود. این انگل می‌تواند خطرهای شدیدی برای جنین شما داشته باشد و این امکان نیز وجود دارد که ابتلا به آن، احتمال سقط جنین را افزایش دهد، البته سگ‌هایی که واکسینه شده‌اند و دارو‌های ضدانگلی دریافت کرده‌اند، خطری ندارند.
 

نکاتی برای سفر به کشورهای خارجی

اگر قصد دارید در زمان بارداری به یک سفر خارجی بروید باید زمان درستی برای سفر و مدت اقامت خود انتخاب کنید. در خصوص سفر‌های خارجی، نکات زیر حائز اهمیت است:
 
زایمان در سفر: 
بهترین زمان سفر در بارداری معمولاً سه ماهۀ دوم است. در اواخر سه ماهۀ سوم اجازۀ پرواز داده نمی‌شود. اما اگر در سه ماهۀ سوم به یک کشور خارجی سفر می‌کنید باید در نظر داشته باشید که ممکن است زایمان شما زودتر از موعد صورت گیرد و شما مجبور شوید در کشور مقصد زایمان کنید. همچنین این امکان وجود دارد که برای برگشتن و انتقال نوزاد به کشورتان، وقتی را صرف انجام امور کنسولی کنید. بهتر است قبل از برنامه‌ریزی در خصوص قوانین کشوری که به آن سفر می‌کنید تحقیق کنید.
 
بیماری‌های شایع در مقصد: 
قبل از برنامه‌ ریزی در خصوص سفر خارجی نسبت به بیماری‌های شایع در محل تحقیق کنید. با پزشک خود صحبت کنید شاید احتیاج باشد که برای پیشگیری از بعضی بیماری‌ها، واکسن تزریق کنید.
 
دسترسی به مراکز درمانی: 
خوب است که اقامتگاه خود را در نزدیکی یک مرکز درمانی انتخاب کنید تا در صورت لزوم بدون معطلی بتوانید تحت مراقبت قرار بگیرید. قبل از رسیدن به مقصد، شمارۀ اورژانس مقصد که معمولاً یک شمارۀ سه رقمی است را در گوشی خود ذخیره کنید.
 
بیمه مسافرتی: 
داشتن بیمۀ مسافرتی در سفرهای خارجی برای یک زن باردار ضروری است. بهتر است با بیمه کردن خودتان با اطمینان بیشتر و با خیالی راحت‌ تر به سفر بروید.
 

همراه داشتن وسایل ضروری

برای یک سفر راحت و بی‌دردسر باید وسایل و مدارکی را همراه خود ببرید. برخی از مواردی را که باید بیشتر به آن توجه کنید در زیر آمده است:
 
دفترچۀ بیمه خود را همراه ببرید: 
از آنجا که ممکن است در سفر نیاز به مراقبت‌های پزشکی باشد، بهتر است دفترچۀ بیمه را همراه تان ببرید. در سفرهای خارجی نیز بهتر است بیمۀ مسافرتی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد با شرکت‌های بیمه تماس بگیرید.
 
آخرین نسخۀ پزشک خود را فراموش نکنید: 
حتماً آخرین نسخۀ پزشک را به همراه آخرین جواب آزمایش همراه خود داشته باشید.
 
برای پرواز ممکن است مجوز پزشکی لازم باشد: 
اگر با هواپیما سفر می‌کنید، حتماً چند روز قبل از سفر با خطوط هواپیمایی مورد نظر تماس بگیرید و نسبت به دریافت مجوز پزشکی برای پرواز اقدام کنید.
 
لباس مناسب و کافی همراه خود ببرید: 
با توجه به آب‌ وهوای مقصد باید لباس مناسب و راحت انتخاب کنید. حتماً یک کفش راحت و دمپایی همراه داشته باشید. سعی کنید از کوله‌ پشتی به جای کیف‌های دستی استفاده کنید. لباس‌زیر و جوراب اضافی، کرم ضدآفتاب، لیف حمام، صابون، کرم مرطوب‌کننده، دستمال کاغذی و مسواک از وسایلی هستند که برای همه در طول سفر ضروری است.
 
دارو‌ها و مکمل‌های خود را فراموش نکنید: 
زنان باردار معمولاً در طول بارداری باید مکمل مصرف کنند. همچنین ممکن است پزشک بسته به شرایط شما داروهایی را تجویز کرده باشد. یادتان باشد که داروها و مکمل‌های خود را همراه ببرید و در طول سفر به موقع آنها را استفاده کنید.

منبع: سایت مادرشو


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.