6 تقویت کنندۀ طبیعی میل جنسی

یکی از مهمترین عوامل ایجاد اختلاف بین همسران، مشکلات جنسی است. بسیاری از زوجین به این موضوع بسیار مهم توجه ننموده و روز به روز از هم فاصله می گیرند. در این مقاله تلاش نموده ایم برخی روش های طبیعی افزایش میل جنسی را خدمت شما خوانندۀ عزیز راسخون بیان کنیم. با ما همراه باشید.
يکشنبه، 31 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید مصطفی سید آقامیری
موارد بیشتر برای شما
6 تقویت کنندۀ طبیعی میل جنسی
مصرف پسته می تواند علائم ناشی از مشکل نعوظ در مردان را کاهش دهد.
 

مقدمه

بحث در مورد تقویت کننده های میل جنسی یکی از موضوعات بسیار داغی است که تحقیقات زیادی پیرامونش شکل گرفته است. بیشتر این پژوهش ها در مورد داروهای تقویت کنندۀ میل جنسی شکل گرفته، با این حال بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از داروهای شیمیایی به جایگزین های طبیعی استفاده کنند. در این مقاله به چند تقویت کنندۀ طبیعی میل جنسی که البته تحقیقات فراوانی اثربخشی آن ها را تأیید نموده می پردازیم. با ما همراه باشید.
 

1. گیاه ماکا

ماکا ریشه ای شیرین است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد.
 
در آمریکای جنوبی مصرف این گیاه برای تقویت باروری بسیار رایج است و حتی از آن با عنوان "ویاگرای پِرویی" یاد می شود. این گیاه معمولاً در کوهستان های مرکزی پرو رشد می کند و از خانوادۀ گیاهان چلیپایی محسوب می شود.
 
ماکا به عنوان یکی از گیاهان تقویت کنندۀ میل جنسی، پشوانۀ علمی و پژوهش دارد و پژوهش های زیادی اثربخش آن در افزایش میل جنسی را تأیید کرده اند.
 
تحقیقات حیوانی نشان دهندۀ افزایش میل جنسی و قدرت نعوظ در موش هایی بوده که با گیاه ماکا تغذیه نموده اند. همچنین به نظر می رسد این گیاه تأثیری مشابه بر روی انسان نیز داشته باشد. 3 پژوهش بسیار قوی و با کیفیت افزایش قابل توجه میل جنسی انسان پس از مصرف ماکا را تأیید کرده اند.
 
همچنین مطالعه ای دیگر دریافت مصرف گیاه ماکا می تواند از کاهش میل جنسیِ ناشی از مصرف داروهای ضد افسردگی، بکاهد.
 
برخی مطالعات پیشنهاد می کنند مصرف 1.5 تا 3.5 گرم ماکا به صورت روزانه و به مدت 2 تا 12 هفته می تواند مؤثر باشد.
 
البته برخی تحقیقات نیز عوارض جانبی خفیفی برای این ذکر نموده اند. در هر حال برای تعیین دقیق دوز مصرفی و تأثیرات بلند مدت مصرف این گیاه، به پژوهش های بیشتری نیاز داریم.
 

2. خاسخاسک

خارخاسک گیاهی است که در آب و هوای خشک رشد می کند. این دارو معمولاً برای بهبود عملکرد ورزشکاران، افزایش قدرت باروری و درمان کاهش میل جنسی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
اثربخشی گیاه خاسخاسک در درمان بی میلی جنسی پشتوانۀ پژوهشی دارد. مطالعاتی که بر روی حیوانات انجام شده حاکی از افزایش تعداد اسپرم ها در موش هایی بود که گیاه خاسخاسک را مصرف می کردند.
 
مطالعه ای دیگر دریافت 88 درصد از زنانی که مشکلات جنسی داشتند، پس از مصرف 250 میلی گرم خاسخاسک در طول روز و به مدت 90 روز، رضایت جنسی بیشتری را تجربه کردند.
 
بعلاوه گروهی از پژوهش ها به بررسی تأثیر خاسخاسک بر مشکلات جنسی زنان پرداختند و روزانه 7.5 میلی گرم عصارۀ خاسخاسک را برای آن ها تجویز نمودند. پس از چهار هفته، زنانی که از این تجویز پیروی کرده بودند، سطح بالاتری از میل، برانگیختگی، خیسی واژن و رضایت از ارگاسم را گزارش دادند.
 
برای تعیین دوز این گیاه برای تقویت میل جنسی و همچنین اثربخشی خاسخاسک در درمان بی میلی جنسی آقایان، به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.
 

3. جینگو بیلوبا

جینگو بیلوبا گیاهی دارویی است که در طب چینی بسیار محبوب و مشهور بوده و برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها از جمله افسردگی و عملکرد ضعیف جنسی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
گفته می شود جینگو بیلوبا با افزایش جریان خون در بدن موجب بهبود عملکرد جنسی می شود. با این وجود مطالعات در این زمنینه نتایج متفاوتی ارائه داده اند.
 
مثلاً مطالعه ای نشان داد که  مصرف جینگو بیلوبا کاهش میل جنسیِ ناشی از مصرف داروهای ضد افسردگی را در 84 درصد از افراد کاهش می دهد.
 
هم مردها و هم زن های شرکت کننده در این مطالعه پس از مصرف روزانۀ 60 تا 120 میلی گرم از این مکمل گیاهی، افزایش میل میل جنسی و رضایت از ارگاسم را تجربه کردند. هر چند این تأثیرات در زنان بیش از مردان بود.
 
با این حال مطالعۀ طولی دیگری هیچ بهبودی در شرکت کنندگان در پژوهش مشاهده ننمود.
 
لازم است توجه کنید که جینگو بیلوبا به عنوان یک رقیق کنندۀ خون عمل می کند. بنابراین اگر به هر دلیلی داروهای رقیق کنندۀ خون مانند آسپیرین مصرف می کنید، در مصرف جینگو بیلوبا احتیاط کنید.
 

4. جینسینگ قرمز

جینسینگ یکی دیگر از گیاهان دارویی مشهور در طب چینی محسوب می شود. یک نوع خاص از جینسینگ که جینسینگ قرمز نامیده می شود، معمولاً برای درمان بسیاری از بیماری های مردان و زنان، از جمله کاهش میل جنسی و عملکرد جنسی، مورد استفاده قرار می گیرد.
 
چندین مطالعه به بررسی اثربخشی این گیاه دارویی پرداخته و نتیجه گرفته اند اثربخشی جینسینگ قرمز در بهبود نعوظ مردان، حداقل 2 برابر پلاسیبو (دارو نما) است.
 
همچنین مطالعه ای دیگر که بر روی زنان یائسه انجام شد دریافت جنسینگ قرمز می تواند برانگیختی جنسی را در این گروه از خانم ها افزایش دهد.
 
با این حال برای اثربخشی دقیق این داروی گیاهی به بررسی های دقیق تری نیاز داریم تا بتوانیم نتایج آن را برای تمام مردم جهان تعمیم دهیم.
 
جینسینگ فرمز ممکن است با داروهای رقیق کنندۀ خون و برخی داروهای درمان سرطان، تداخل داشته باشد. در برخی مطالعات نیز گزارش شده مصرف جینسینگ در برخی مواقع منجر به سردرد، یبوست و نارحتی های خفیف معده شده است.
 

5. شنبلیله

شنبلیه گیاهی است که تقریباً در تمام نقاط جهان کشت می شود. بزر این گیاه بیشتر در غذاهای آسیای جنوبی یافت می شود، اما مصرف آن در طب آیورودایی به عنوان یک داروی ضد التهاب و تقویت کنندۀ میل جنسی، رایج است.
 
این گیاه حاوی استروژون و تستسترون است و مصرف آن به بدن برای تولید هورمون های جنسی کمک می کند.
 
در مطالعه ای هر روز و به مدت 6 هفته، به مردان 600 میلی گرم عصارۀ شنبلیله داده شد و همۀ آن ها افزایش برانگیختگی جنسی و بهبود ارگاسم را گزارش دادند.
 
مطالعه ای دیگر بر روی خانم هایی با میل جنسی کم انجام شد و همین میزان از عصارۀ شنبلیله به آن ها داده شد. نتایج حاکی از افزایش میل و برانگیختگی جنسی در افراد مصرف کننده بود.
 
گیاه شنبلیله نیز ممکن است با داروهای رقیق کنندۀ خون تداخل داشته و موجب ناراحتی های خفیف معده گردد.
 

6. مغز پسته

مصرف پسته از 6000 هزار سال پیش از میلائ مسیح رایج بوده است. پسته میوه های بسیار مفید و سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های سالم است.
 
پسته مزایای زیادی برای سلامت انسان به همراه دارد که از جملۀ آن ها می توان به پایین آوردن فشار خون، کنترل وزن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی اشاره کرد.
 
همچنین مصرف پسته می تواند علائم ناشی از مشکل نعوظ در مردان را کاهش دهد. در مطالعه ای به مردان مبتلا به مشکل نعوظ روزانه و به مدت 3 هفته و به مقدار 100 گرم پسته داده شد و در آخر همۀ آن ها افزایش جریان خون در آلت و نعوظ بهتری را گزارش دادند.
 
متخصصان بر این باورند این اثربخشی به خاطر تأثیر پسته بر بهبود وضعیت کلسترول خون و در نتیجه جریان بهتر گردش خون در بدن است.

منبع: سایت هلث لاین


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.