آشنایی با اشتباهات ورزشکاران تازه وارد

از همان لحظه‌ای که تصمیم می‌گیرید با کمک ورزش، کاهش وزن، تناسب اندام و حال خوش را وارد زندگی‌تان کنید، سعی داشته باشید که از هر نوع اشتباه ورزشی و تمرینی جلوگیری کنید. در این مطلب به اشتباهات رایج ورزشکاران مبتدی اشاره خواهیم کرد.
شنبه، 13 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با اشتباهات ورزشکاران تازه وارد
همین که به باشگاه بروید، نیمی از نبرد را پیروز شده‌اید، اما بعد از اینکه به آنجا رسیدید، باید طوری کار کنید که حداکثر استفاده را از زمان خود ببرید.
 

مقدمه

فرقی ندارد که با چه هدفی ورزش می‌کنید، اگر جزء ورزشکاران مبتدی هستید، اشتباهات ورزشی همه جا و در حین انجام هر تمرینی، در کمین است. پس اگر به‌تازگی درگیر لاغری و کاهش وزن شده‌اید، اگر تازه باشگاه رفتن را با جدیت شروع کرده‌اید، باید از یک برنامه حرفه‌ای کمک بگیرید تا از هر اشتباه ورزشی و آسیبی پیشگیری کنید.

کاملاً طبیعی و قابل درک است که با تلاش مدوام برای رسیدن به تناسب اندام، بخواهید روزبه‌روز، حرفه‌ای‌تر از چیزی که هستید به نظر برسید و خیلی سریع، از دسته ورزشکاران مبتدی به حرفه‌ای تغییر پیدا کنید. برای اینکه در کمترین زمان ممکن به این هدف برسید و استایل ورزشکاری و حرفه‌ای بسازید، قطعاً شما به برنامه ورزشی آنلاین فیتامین نیاز خواهید داشت. برای استفاده از این برنامه قدرتمند، فقط کافی است به خودتان قول بدهید که تمرینات کاملاً‌ شخصی‌سازی شده آن را به‌طور منظم انجام دهید.

نکته مهم: همه ورزشکاران، به‌ویژه ورزشکاران مبتدی باید آهسته و پیوسته پیشرفت کنند تا آسیب نبینند و بعد از مدتی به یک فرد باتجربه و خوش‌اندام تبدیل شوند. در این مطلب بخشی از صحبت‌های استیو اتینگر، متخصص تناسب اندام، درباره اشتباهات رایج ورزشکاران مبتدی آورده شده تا با دانستن آن‌ها،‌ از هر اشتباهی در تمرینات جلوگیری کنید.
 

تمرین بیش‌ازحد در باشگاه

ممکن است این مسئله کمی طعنه‌آمیز به نظر برسد، اما به‌خاطر حفظ سلامت جسمانی‌تان و رسیدن به بقیه کارهای روزانه هم که شده، باید به آن توجه کنید. روزی دوساعت تمرین در باشگاه خیلی زیاد است، مگر اینکه بخواهید در یک مسابقه شرکت کنید که نیاز به این سطح از تمرینات داشته باشد. البته در این‌صورت دیگر تازه‌کار نیستید! آقای اتینگر می‌گوید: من گاهی تنها ۱۰ دقیقه در طول هفته در باشگاه تمرین می‌کنم. اگر شما روزی دو ساعت به باشگاه بروید، این کار واقعاً زحمت زیادی است. پس وقتی‌که به باشگاه رسیدید به این فکر کنید که چه هدفی دارید و شروع به انجام تمرینات سخت کرده و در بین آن‌ها استراحت‌های طولانی نداشته باشید. این مثل قدیمی را به‌خاطر داشته باشید که «کیفیت از کمیت مهم‌تر است».
 

حرکات کششی ایستا، قبل از انجام تمرینات سخت

در سال‌های گذشته، تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته که آیا برای گرم‌کردن بدن قبل از ورزش، استفاده از حرکات کششی پویا بهتر از حرکات کششی ایستا است؟ نتیجه تحقیقات نشان داده که اگر هدف تان بزرگ‌کردنِ عضلات، تا حد ممکن است، انجام حرکات کششی ایستا، مانع از قدرت و کارایی شما می‌شود؛ اما در عوض، انجام حرکات کششی پویا به انتقال شما به حرکات شدید بعدی کمک می‌کند، زیرا تا حد ممکن عضلات شما را وادار به تحرک می‌نماید. پس بهتر است قبل از شروع تمرینات سخت و شدتی، از حرکات کششیِ پویا و پر تحرک استفاده کنید و حرکات ایستا را به بعد موکول کنید.
 

رعایت‌نکردن فرم صحیح ورزشی

اگر حرکت اسکوات یا کار با وزنه را به‌طور صحیح انجام نمی‌دهید، خوشبختانه در باشگاه کسی پیدا می‌شود که به شما کمک کند، اما خیلی از افرادی‌ هم که قصد کمک دارند، اصلاً مراقب نیستند که شما حرکات را صحیح انجام دهید و ممکن است حتی خودشان هم تکنیک صحیح حرکت را ندانند. معلوم است که بدون اطلاع از فرم درست، هر وقت این حرکت ورزشی را انجام دهید در خطر آسیب‌دیدگی قرار می‌گیرید؛ اگر هم خیلی خوش شانس باشید، بعد از انجام این حرکات به‌صورت ناصحیح، تنها کمی احساس ناراحتی کرده و در نهایت به هدفی که از انجام آن تمرین دارید، دست پیدا نمی‌کنید. آقای اتینگر می‌گوید: «حتی اگر نمی‌خواهید همیشه مربی داشته باشید، حداقل برای یک جلسه مربی بگیرید تا تکنیک‌های صحیح را به شما یاد دهد؛ اصلاً فرقی نمی‌کند که به چه حرکت ورزشی علاقه داشته باشید.
 

انجام حرکات ورزشی زیاد در مدت زمان کم

انجام حرکات ورزشی زیاد در مدت زمان کوتاه، تنها باعث ناکامی شما می‌شود. این مسئله اشتباه، به همان قضیه تمرینِ بیش‌ازحد در باشگاه برمی‌گردد و بیشتر، شامل افرادی می‌شود که می‌خواهند یک شبه، ره صد ساله بروند. اگر بعد از یک وقفه طولانی، دوباره فعالیت‌های ورزشی‌تان را شروع کرده‌اید، یا اگر بیش از سابق فعالیت می‌کنید، باید بدانید که حتی اگر خودتان را در باشگاه زندانی کنید، باز هم نمی‌توانید در طول چند هفته به نتایج دلخواه برسید.

استفاده از این روش فقط باعث خستگی و دل‌زدگیِ شما می‌شود؛ چراکه با همه سختی‌ها باز می‌بینید که هنوز تغییر چشمگیری نداشته‌اید. علاوه‌بر اینکه به زمان زیادی هم برای ریکاوری نیاز پیدا می‌کنید؛ البته اگر همان ابتدای کار آسیب ندیده باشید. پس فراموش نکنید هر که آهسته و پیوسته حرکت کند، در نهایت برنده خواهد شد. تمرین بیش‌ازحد، تنها شما را از پا درمی‌آورد.
 

غفلت از پیگیری میزان پیشرفت

همیشه یک دفترچه یادداشت مخصوص تمرینات، همراه خود داشته باشید تا حرکات ورزشی‌تان را در آن پیگیری کنید. این کار، وقت زیادی نمی‌برد، در عوض به شما کمک می‌کند تا بدانید چه وقت باید روی گروه خاصی از عضلات تان کار کنید و چه وقت در یک حرکت ورزشی، باید به مرحله پیشرفته‌تر بروید. همچنین، باعث می‌شود تا برنامه منظم‌تری داشته باشید و بر تمرینات خود بهتر تمرکز کنید.
 

عدم تمرکز در انجام حرکات

همین که به باشگاه بروید، نیمی از نبرد را پیروز شده‌اید، اما بعد از اینکه به آنجا رسیدید، باید طوری کار کنید که حداکثر استفاده را از زمان خود ببرید. با وجود سر و صداها و دستگاهای مختلفی که در باشگاه وجود دارد، ممکن است به‌راحتی حواستان پرت شود و آسیب ببینید، در حالی‌که اگر تمرکز کنید، می‌توانید تمرین خوبی انجام دهید.

بیشتر افراد نیاز به تمرکز بیشتری دارند تا دقیقاً بدانند می‌خواهند چه حرکتی انجام دهند و این حرکت چقدر باید طول بکشد. ممکن است هم‌زمان ۲۰ حرکت ورزشی مختلف را در دستور کار خود داشته باشید، اما نباید گیج شوید. اگر برطبق برنامه ورزشی‌تان پیش بروید و به‌خوبی بر روی یک حرکت تمرکز کنید، خیلی زود پیشرفت را در عضلات آن ناحیه از بدن خواهید دید.
 
نتیجه‌گیری : از همان لحظه‌ای که تصمیم می‌گیرید با کمک ورزش، کاهش وزن، تناسب اندام و حال خوش را وارد زندگی‌تان کنید، سعی داشته باشید که از هر نوع اشتباه ورزشی و تمرینی جلوگیری کنید.

منبع : درفیتامین


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.