درمان خانگی برای کیست مویی (بخش دوم)

موم زنبور عسل به علت این که سرشار از ویتامین A است، در فهرست بهترین درمان‌های خانگی طبیعی برای کیست های مویی (پیلونیدال )، جایگاه بالایی دارد. این ویتامین خطر عفونت را کاهش می‌دهد. هم‌چنین در قسمت‌هایی از پوست که دچار این مشکل هستند رشد و بازسازی سلول‌های پوست را تحریک می‌کند. با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 25 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان خانگی برای کیست مویی (بخش دوم)
مشهور‌ترین فایده‌ی شنبلیله جلوگیری از التهاب است. برای همین می‌توانیم آن را یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای کیست‌های پیلونیدال به حساب بیاوریم.
 

درمان خانگی برای درمان کیست مویی


1. چای کیسه‌ای
چای کیسه‌ای جزء بهترین درمان خانگی کیست مویی است. چای کیسه‌ای به لطف ترکیبات اسیدی موجود در آن می‌تواند از بدتر شدن کیست ها جلوگیری کند و عفونت را به طور موثر تسکین دهد. هم‌چنین خاصیت ضد التهابی آن می‌تواند برای تسکین درد و تورم بسیار موثر باشد.
 
نحوه‌ی استفاده:
- یک چای کیسه‌ای را به مدت ۵ دقیقه در آب ولرم خیس کنید
- کیسه را از آب خارج کنید
- کیسه‌ی چای را به مدت ۱۰ دقیقه روی محل عفونت قرار دهید. این فرآیند را چند بار در روز و به مدت چند روز تکرار کنید.
 
2. سرکه سیب
با سرکه سیب می‌توان کیست ها و دمل‌ها را به‌طور طبیعی و مطمئن رفع کرد. این سرکه به علت ماهیت اسیدی خود می‌توان سطح PH پوست را تنظیم کند و سموم ناشی از کیست مویی را خارج کند.

نحوه استفاده:
- مقداری پنبه را به سرکه‌ی سیب آغشته کنید و آن روی پوست ناحیه عفونی بمالید
- با کمک باند پنبه را در محل مناسب ثابت نگه دارید. موضع را ۲ بار در روز با سرکه‌ی سیب بشویید.
 
3. کمپرس گرم
قرار دادن کمپرس گرم می‌تواند درد شدید را تسکین دهد. به علاوه کمپرس گرم برای چرک و مایعات مرتبط با کیست مویی مفید است و فرآیند بهبود را تقویت می‌کند. با این حال باید به یاد داشته‌باشید کمپرس گرم از پیشروی کیست های پیلونیدال جلوگیری نمی‌کند.
 
نحوه‌ی استفاده:
_ یک لیف حمام را در آب داغ خیس کنید و آن را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود
_ لیف گرم را چند دقیقه در محل کیست قرار دهید
- این فرآیند را تا ۴ بار در روز تکرار کنید تا زمانی که پیشرفت‌های مثبت را احساس کنید.
 
4. موم زنبور عسل
موم زنبور عسل به علت این‌که سرشار از ویتامین A است، در فهرست بهترین درمان‌های خانگی طبیعی برای کیست های مویی (پیلونیدال )، جایگاه بالایی دارد. این ویتامین خطر عفونت را کاهش می‌دهد. هم‌چنین در قسمت‌هایی از پوست که دچار این مشکل هستند رشد و بازسازی سلول‌های پوست را تحریک می‌کند. موم زنبور عسل باید اول ذوب شود و وقتی چسبناکی آن را حس کردید، می‌توانید آن را روی محل کیست قرار دهید. روش دیگر این است که آن را رنده کنید و مستقیما استعمال کنید.
 
5. شنبلیله
شنبلیله در هند رواج زیادی دارد و به عنوان یک داروی قوی به سایر نقاط جهان نیز راه پیدا کرده‌است. مشهور‌ترین فایده‌ی شنبلیله جلوگیری از التهاب است. برای همین می‌توانیم آن را یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای کیست‌های پیلونیدال به حساب بیاوریم. برای این منظور مکمل‌ها یا کپسول‌های شنبلیله برای بهبود کیست‌های پیلونیدال قابل قبول است. در کنار آن، اگر به بذر شنبلیله دسترسی دارید، بهتر است آن را در آب بجوشانید، از صافی رد کنید و پس از سرد شدن روز چند مرتبه آن را بنوشید تا زمانی که همه‌چیز بهتر شود.
 
6. ید
ممکن است کیست‌های پیلونیدال در بسیاری از شرایط باعث درد و ناراحتی شما شود. برای این گروه از آدم‌ها، شاید ید یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای کیست‌های پیلونیدال و علائم آن باشد. شما می‌توانید محلول ید را از فروشگاه‌ها بخرید. باید مقداری پنبه را به محلول آغشته کنید و سپس روی کیست فشار دهید. با کمک باند پنبه را در محل کیست به مدت چند ساعت ثابت نگه دارید. می‌توانید بعدا این فرآیند را تکرار کنید.
 
7. آهک شکفته
یکی از شناخته‌شده‌ترین فواید آهک شکفته کاهش تورم است. آهک شکفته نیز مانند شنبلیله در هند رایج است. در این کشور آدم‌ها اغلب از آهک شکفته و برگ بتل برای تسکین درد ناشی از نیش زنبور استفاده می‌کنند. هم‌چنین این باور وجود دارد که آهک شکته برای عفونت‌های پوستی نیز مفید است. در واقع شاید آهک شکفته به عنوان یک درمان خانگی عالی برای کیست‌های پیلونیدال عمل کند.

آهک شکفته را با آب ترکیب کنید. خواهید دید که این مخلوط فورا داغ خواهدشد. برای نگه داشتن این مخلوط در محل کیست، از یک ضماد پارچه‌ای استفاده کنید. ۲ بار در روز به مدت چند دقیقه آن را روی کیست مویی (پیلونیدال) قرار دهید. در کنار آن، می‌توانید پودر آهک شکفته را با زردچوبه مخلوط کنید، این یک روش درمانی دیگر برای کیست مویی (پیلونیدال) در این فهرست است. می‌توانید آن را روی کیست‌ها بمالید و بهتر است بعد از آن پوست‌تان را با آب بشویید.
 
8. برگ بنیم
بسیاری از درمان های خانگی کیست مویی از هند آمده‌است و برگ یکی دیگر از آنها است. ادعا می‌شود برگ نیم به خاطر خواص قدرتمند آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده‌اش از شما در برابر عفونت محافظت می‌کند. می‌توانید برگ نیم را بکوبید و حدود ۲۰ دقیقه روی کیست‌های پیلونیدال قرار دهید. سپس موضع را با آب ولرم شست و شو دهید. روش دوم این است که برگ نیم را در آب بگذارید و به قدری بجوشانید تا آب نصف شود. وقتی مخلوط سرد شد کیست‌ها را با آن شست و شو دهید.
 

توصیه‌های بیش‌تر

برای جلوگیری از کیست های پیلونیدال و خلاصی از شر آن‌ها، در ادامه توصیه‌های بیش‌تری آمده‌است که باید به کار بگیرید:
* موضع را خشک و تمیز نگه دارید
* بعد از استفاده از سرویس بهداشتی موضع را با آب بشویید و با دستمال کاغذی خشک کنید
* سعی کنید از استعمال کرم‌ها و ژل‌ها در محل کیست خودداری کنید چون ممکن است باعث سوزش پوست شود
* برای اجتناب از این مشکل پوستی و تسریع فرآیند بهبود، نشستن‌های طولانی را محدود کنید
* همیشه اطراف خانه و محل کار پیاده‌روی کنید
* از لمس و دستکاری کیست‌ها با اشیای تیز اجتناب کنید
* به پهلو یا شکم بخوابید
* هنگام بیرون رفتن روی کیست‌ها را با باند بپوشانید تا از زخم آن محافظت کنید و در خانه آن را باز بگذارید تا هوا بخورد و آرام شوید

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مینا بنادکوکی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.