فواید دارویی زنجبیل (بخش دوم)

زنجبیل نه تنها از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند بلکه از بدن در برابر عوارض دیابت مانند رتینوپاتی دیابتی محافظت می‌کند و حتی این عوارض را بهبود می‌دهد. در این مطلب مهم‌ترین مزایایی را که زنجبیل برای سلامتی دارد و توسط مطالعات پزشکی ثابت شده‌اند، را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 30 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید دارویی زنجبیل (بخش دوم)

قوی‌ترین شکل موجود از زنجبیل، روغن زنجبیل است، زیرا بالاترین میزان گینجرول را دارد.


خواص دارویی زنجبیل و فواید آن برای سلامتی


1. عفونت‌های قارچی
از دیگر خواص دارویی زنجبیل درمان عفونت های قارچی است. این نوع عفونت که کنترل کردن‌اش به دلیل مقاومت فزاینده‌ای که در برابر داروهای رایج دارد، بسیار دشوار است، در برابر زنجبیل هیچ گونه شانسی ندارد. از ۲۹ گونه‌ی گیاهی که در مطالعه‌ی انجام شده در دانشگاه کارلتون ارزیابی شدند، زنجبیل به دلیل داشتن موثرترین عصاره در کشتن قارچ پیروز شد.

برای داشتن یک داروی قدرتمند ضد قارچ، چند قطره از روغن زنجبیل خالص را با روغن درخت چای و یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل مخلوط کنید، و تا سه بار در روز از آن استفاده کنید شکی نیست که این خواص دارویی زنجبیل همیشه به شما کمک می کند.
 
2. زخم‌ها و بازگشت اسید به مری
از دهه‌ی ۱۹۸۰، محققان فهمیده‌اند که زنجبیل می‌تواند زخم معده را درمان کند. اخیرا، دانشمندان هندی موفق شدند این اثر دارویی را دقیق‌تر ارزیابی کنند. آنها در مطالعه‌ای که در ژورنال تغذیه‌ی مولکولی و تحقیقات مواد غذایی منتشر شده، کشف کردند که زنجبیل شش تا هشت بار از پریواسید، داروی انتخابی برای درمان بیماری بازگشت اسید به مری، قوی‌تر است!
 
3. درد
زنجبیل به دلیل داشتن خاصیت ضد درد شناخته شده‌است. گینجرول برای تسکین درد عملکردی بسیار شبیه به کپسایسین دارد، یعنی روی گیرنده‌های وانیل‌اوید، که در انتهای عصب حسی واقع شده‌اند کار می‌کند. زنجبیل نیز درست مانند فلفل تند که زمان مصرف آن سوزش شدید اولیه‌ای احساس می‌کنید، کمی می‌سوزاند اما این حس سوختن فقط یک ثانیه طول می‌کشد، و محققان کشف کردند که زنجبیل نه تنها مسیر درد را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه التهاب را که به خودی خود باعث درد می‌شود نیز تسکین می‌دهد.”
 
4. سرطان
دانشمندان دانشگاه مینه سوتا با کار کردن روی موش‌های بدون سیستم ایمنی، کشف کردند که دادن زنجبیل به موش‌ها به مدت سه هفته، رشد سلول‌های سرطان روده‌ی بزرگ را به تعویق انداخت. محققان دانشگاه میشیگان این نتایج را درباره‌ی سرطان تخمدان تایید کرد. در واقع، آنها پی بردند که “درمان سلول‌های سرطان تخمدان با استفاده از زنجبیل، سبب مهار رشد عمیق در همه‌ی رده‌های تست‌شده‌ی سلول می‌شود.”

باسیل روفوگالیس، مدیر اجرایی تحقیقات و آموزش مرکز طب گیاهی، توصیه می‌کند که، “بهترین راه برای استفاده از زنجبیل به عنوان یک مسکن این است که در قالب یک چای چند بار در روز مصرف شود، اما در مورد مقدار پودر زنجبیل لازم در هر دوز و زمان مورد نیاز بین دوزها برای تاثیربخشی بالاتر، تحقیقات بیش‌تری باید انجام شود. “در بسیاری از افراد مصرف ۱۰۰۰ میلی‌گرم پودر ریشه‌ی زنجبیل – یا استفاده از روغن زنجبیل به میزان دو قطره و دو بار در روز – موثر است.
 
5. دیابت
گینجرول‌ها به طور گسترده‌ای به عنوان دارویی که به طور طبیعی دیابت را بهبود می‌دهند و حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهند، شناخته شده‌اند. بر اساس این دانش، مطالعه‌ای از ژورنال کشاورزی و خواص شیمیایی مواد غذایی که در سال ۲۰۰۶ انجام شده، کشف کرد که گینجرول‌ها همچنین می‌توانند تجمع سوربیتول را در سلول‌های خونی انسان و موش‌هایی که با شکر تغذیه شده‌اند، شکست بدهند. به عبارت ساده، زنجبیل نه تنها از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند بلکه از بدن در برابر عوارض دیابت مانند رتینوپاتی دیابتی محافظت می‌کند و حتی این عوارض را بهبود می‌دهد.
 

بهترین روش‌ها برای استفاده از زنجبیل

اشکال و روش‌های زیادی برای استفاده از زنجبیل به نفع سلامتی‌تان وجود دارد. رایج‌ترین روش‌های استفاده از زنجبیل عبارتند از:
زنجبیل خام: شما می‌توانید زنجبیل خام خرد شده را (به اندازه انگشت شست‌تان) هر روز صبح در اسموتی‌تان بریزید و یا از آن در تهیه‌ی آبمیوه‌ی گیاهی خانگی‌ استفاده کنید.

روغن زنجبیل: قوی‌ترین شکل موجود از زنجبیل، روغن زنجبیل است، زیرا بالاترین میزان گینجرول را دارد. این ‌مورد روش شماره‌ی یک برای استفاده از زنجبیل به عنوان دارو است. این روغن را می‌توانیم به صورت خوراکی برای درمان اختلالات سلامتی استفاده کنیم یا به صورت موضعی با یک روغن حامل در ناحیه‌ای که درد دارد بمالیم. به طور معمول، دو تا سه قطره از روغن، دوز درمانی توصیه شده است.

چای زنجبیل: این فرم استفاده از زنجبیل معمولا برای از بین بردن حالت تهوع، حل مشکلات معده و آرام کردن بدن به کار می‌رود. یک فنجان از این چای را دو تا سه بار در روز بنوشید تا به کاهش التهاب کمک کنید. همچنین، می‌توانید کمی عسل خام و لیمو به چای اضافه کنید تا طعم فوق‌العاده‌ای به آن بدهید!

پودر زنجبیل: استفاده از پودر زنجبیل برای پخت و پز یک راه عالی برای استفاده از این ادویه‌ی فوق‌العاده است. من از آن برای تهیه‌ی خوراک مرغ و کاری، پای کدو تنبل خانگی و اسموتی زنجبیل و توت برای صبحانه استفاده می‌کنم. همچنین، می‌توانید آن را به شکل مکمل به شکل کپسول با دوز توصیه شده‌ی ۱۰۰۰ میلی‌گرم در روز مصرف کنید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده _ سارا فیضی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما