تمرین هایی برای تقویت بینایی چشم

یکی از بهترین راه‌های حفاظت از قوه بینایی، انجام یک سری تمرینات روی چشم‌ها است. آیا تمرینات چشم واقعا باعث بهبود و تقویت بینایی چشم می‌شوند؟ بله، این تمرینات در واقع راه‌های طبیعی برای بهبود و تقویت بینایی چشم هستند. این تمرینات ساده را برای افزایش گردش خون، ریلکس کردن چشم‌ها و بهبود قوه بینایی به طور کلی امتحان کنید.
دوشنبه، 6 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تمرین هایی برای تقویت بینایی چشم
چشم‌ها را به مدت ۳۰ ثانیه ببندید و ریلکس شوید. این ساده‌ترین راه برای استراحت دادن به چشم‌ها و آرام کردن آن‌ها است.
 

چند تمرین ساده برای بهبود و تقویت بینایی چشم


۱. تقویت بینایی چشم با تمرکز بر فواصل دور و نزدیک
به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه روی یک شیء که بین یک و نیم تا سه متر از شما فاصله دارد تمرکز کنید. این تمرین را ۵ بار تکرار کنید. فقط دقت  کنید که در حین انجام این تمرین بنشینید تا آرامش بیش‌تری داشته باشید. برای این‌که سطح این تمرین را بالا ببرید در حین انجام آن چند بار تمرکزتان را از روی یک شیء نزدیک روی یک شیء دور قرار بدهید.
 
۲. کره‌ی چشم‌ها را بالا و پایین کنید
چشم‌ها را ببندید و سپس کره‌ی چشم‌ها را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. شما می‌توانید این تمرین را ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید. یادتان باشد که در زمان حرکت دادن کره‌ی چشم‌ها، پلک‌ها باید ریلکس و آرام باشند. این تمرین را به آرامی انجام دهید.
 
۳. نگاه‌تان را تمرین بدهید
در حالی که چشم‌های‌تان را باز نگه داشته‌اید، یک شکل هندسی را با نگاه بکشید. با اشکال ساده مثل دایره، مربع، مثلث و مستطیل شروع کنید. سپس می‌توانید به اشکال پیچیده‌تر مثل ذوزنقه بپردازید.
 
۴. گیج‌گاه‌ها را فشار دهید
حدود ۲ ثانیه با انگشتان‌تان روی گیج‌گاه‌ها فشار وارد کنید و ۵ بار این تمرین را تکرار کنید. این تمرین باعث افزایش جریان مایع داخل چشم می‌شود.
 
۵. چشم‌های‌تان را ببندید و باز کنید
چشم‌ها را به مدت ۳ تا ۵ ثانیه ببندید و سپس آن‌ها را باز کنید. این تمرین را ۷ بار در روز تکرار کنید. این تمرین خاص چشم‌های شما را ریلکس و آرام می‌کند و در عین حال، به تنظیم گردش خون در اطراف آن‌ها نیز کمک می‌کند.
 
۶. نگاه خود را در مسیرهای مختلف حرکت دهید
به مدت ۵ ثانیه بالا را نگاه کنید، سپس پایین، راست و چپ؛ یا به صورت حرکت دایره‌ای. در این تمرین، تمام جنبه‌های ادراک بصری حفظ می‌شود و در عین حال بهترین تمرین برای افرادی است که چشم‌شان دوربین یا نزدیک‌بین است.
 
۷. چشم‌ها را ببندید
چشم‌ها را به مدت ۳۰ ثانیه ببندید و ریلکس شوید. این ساده‌ترین راه برای استراحت دادن به چشم‌ها و آرام کردن آن‌ها است. نکته‌ی مهم در این تمرین این است که پلک‌ها را نیز آرام و ریلکس نگه دارید.
 
۸. به سمت راست و چپ خودتان نگاه کنید
در حالی که نفس‌تان را تو می‌کشید به سمت راست و وقتی نفس‌تان را بیرون می‌دهید، به سمت چپ نگاه کنید. این کار را به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه ادامه بدهید. در صورت امکان، این تمرین را در حالت آرام و ریلکس انجام دهید. بهترین روش برای انجام تمرینِ نگاه به راست و چپ این است که به آرامی سرتان را به یکی از این دو جهت بچرخانید. پس از تمرین، چشم‌ها را یک ثانیه ببندید.
 
۹. خیره شوید و سرتان را بچرخانید
در حالی که رو به جلو خیره شده‌اید به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه سرتان را از راست به چپ بچرخانید. همچنین می‌توانید سرتان را بالا و پایین ببرید. این تمرین خاص باعث افزایش گردش خون در اطراف چشم شما می‌شود. دقت کنید که این تمرین را باید به آرامی انجام بدهید.
 
۱۰. یک دقیقه پلک بزنید
پلک‌ها را به سرعت و به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه باز و بسته کنید. این تمرین چشم گردش خون را در داخل چشم شما بهبود می‌بخشد و در عین حال محیط داخل چشم را مرطوب می‌کند. با انجام تمرین باز و بسته کردن چشم‌ها، آن‌ها را کمی دور از نور نگه می‌دارید و در نتیجه باعث ریلکس شدن‌شان می‌شوید. تمرینات چشم فعالیتی نیستند که آدم‌ها به طور روزانه انجام بدهند. اما یکی از طبیعی‌ترین شیوه‌ها برای بهبود و تقویت بینایی چشم و سلامت چشم‌ها هستند. این تمرینات ساده برای بهبود بینایی در عرض کم‌تر از ۱۰ دقیقه انجام می‌شود. بنابراین همین امروز آن‌ها را امتحان کنید!

آیا تا به حال یکی از این تمرینات چشم را برای بهبود و تقویت بینایی چشم تان آزمایش کرده‌اید؟ شما چگونه از سلامت چشم‌های‌تان محافظت می‌کنید؟ افکار و تجربیات خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید!

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده -سارا فیضی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.