شناخت درونگرایی و افراد درونگرا (بخش سوم)

درونگراها در هر مسیری از زندگی خود می توانند افرادی موفق باشند. افراد درونگرایی وجود دارند که هنرمندان و سیاست مداران معروفی هم هستند. افراد درونگرا – مثل هر فرد دیگری- می توانند شادی و رضایت را در عشق، خانواده، معنویت یا تحصیل – یا هر چیز دیگری که به آن ها هدف بدهد- پیدا کنند. با مطالعه این مطلب با ویژگی افراد درونگرا بیشتر آشنا می شوید.
سه‌شنبه، 21 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شناخت درونگرایی و افراد درونگرا (بخش سوم)
جهان هستی پذیرای انسان هایی متفکر و اندیشمند است که آورنده آرامش و خرد به همراه خود هستند.
 

چرا نمی توانیم به فردی برونگرا تبدیل شویم؟

تحقیقات به  روشنی نشان می دهند که افراد درونگرا خلق و خوی درونگرایی خود را از سنین پایین نشان می دهند. یکی از این تحقیقات نشان داد که با توجه به واکنش یک کودک چهار ماهه به محرک ها می توان درونگرایی یا برونگرایی او را پیش بینی کرد. به عبارت دیگر، اگر شما طبیعتی درونگرا داشته باشید، احتمالا از بدو تولد خود درونگرا هستید و در تمام زندگی خود نیز درونگرا باقی می مانید.
 

چرا نمی خواهیم به فردی برونگرا تبدیل شویم؟

این سوال در خصوص حقیقت عمیق تری از درونگرایی صحبت می کند. درونگراهای فراوانی هستند که آرزو دارند کاش می توانستند کمی خون گرم تر باشند اما اشتیاق چندانی به برونگرا شدن ندارند. افراد درونگرا نیز مانند هر فرد دیگری قادر هستند که به پرورش مهارت های اجتماعی خود بپردازند و در موقعیت های اجتماعی توامندتر ظاهر شوند. اما این حقیقت که چنین فعالیت هایی انرژی های آن ها را تحلیل می برد تغییری نخواهد کرد.
 
اما اگر می خواهید که اجتماعی تر شوید برایتان خبرهای خوبی داریم :
– قطعا شما می توانید فرد درونگرای خونگرم یا برونگرا شده باشید.
– افراد درونگرا می توانند مهارت های اجتماعی را فرا بگیرند و با تمرین و ممارست در آن ها پیشرفت کنند.

همه ما درونگراهای جذاب و مسحور کننده ای در اطراف خود می شناسیم. از ستاره های مطرح عرصه هنر از جمله لیدی گاگا، آدری هِپبُرن و جانی دپ گرفته تا بسیاری از افراد گرم و صمیمی و جذابی که در جامعه خود آن ها را می شناسیم همگی درونگرا هستند. برای بیشتر این افراد، راحت بودن در محیط های اجتماعی حتی اگر زمانی غیر ممکن به نظر می رسیده اما تنها از راه تمرین و ممارست بدست آمده است. به یاد داشته باشید که طبیعت آرام و ساکت شما بخشی از آنچیزی است که شما هستید و این چیز خوبی است. افراد درونگرایی که پذیرای طبیعت و سرشت درونگرایانه خود هستند و آن را با آغوش باز پذیرا می شوند، به شکوفایی خواهند رسید.

آن ها افرادی شاد تر هستند، روابطی بهتر دارند، کارهایشان را بهتر انجام می دهند و از زندگی خود لذت می برند زیرا ذهن هایشان استراحت کافی دارد و سطح انرژی آن ها بالا است. اگر شما فردی درونگرا هستید بهترین کاری که می توانید انجام بدهید این است که سعی در تغییر دادن طبیعت درونگرایانه خود نداشته باشید ودر مقابل، زمان خلوت و تنها بودن مورد نیاز خود را دریابید، مدت زمانی را تنها بمانید و اجازه دهید که دنیای گسترده و بی نهایت درون تان برای شما عمل کند.
 

موهبت درونگرا بودن

بسیاری از درونگراها در حالی زندگی خود را سپری می کنند که هواره احساس بیگانگی و غربت را تجربه می کنند. ما در جهانی پرشتاب و شلوغ و پرهمهمه زندگی می کنیم که پرحرفی و پرگویی در آن یک نعمت و ویژگی مثبت به نظر می رسد. از این جهت بسیاری از افراد درونگرا از سنین پایین نگران این هستند که مبادا آن ها دچار مشکلی باشند.

اما درونگرا بودن خود موهبتی عظیم است. جهان هستی به انسان هایی نیاز دارد که در عمق بیشتری سیر می کنند، قبل از عمل کردن فکر می کنند و به جهان پیرامون خود به شیوه هایی جدید نگاه می کنند. جهان هستی مکانی برای زندگی کسانی است که ارزش روابط عمیق و معنادار را درک می کنند و آن ها را بر گفتگوهایی بی مایه و بی اساس مقدم می دانند. جهان هستی پذیرای انسان هایی متفکر و اندیشمند است که آورنده آرامش و خرد به همراه خود هستند.

این ها ویژگی های اخلاقی افراد درونگرا است. دقیقا به این دلیل که دنیا دارای افراد برونگرای بسیار زیادی است، هنگامی که شما از چنین ویژگی هایی برخوردار باشید خواهید دید که دیگران قدردان و سپاس گزار شما خواهند بود. چرا؟ خوب چون همه ما یکسان نیستیم اما درمورد افراد درونگرا باید بگوییم که آن ها تقریبا ویژگی هایی مشترک و مشابه دارند. یک ضرب المثل قدیمی می گوید ” کسی که کمتر حرف می زند، عاقل ترین و داناترین فرد است”. درونگراها عاقل تر از دیگران به دنیا نمی آیند بلکه مزیت آن ها بر دیگران این است که آن ها بگونه ای آفریده می شوند که در نتیجه تعمق ها و تفکرهایشان در طول زمان به بینش و بصیرت دست خواهند یافت.
 

به عنوان یک فرد درونگرا چطور پیشرفت کنیم؟

درونگراها در هر مسیری از زندگی خود می توانند افرادی موفق باشند. افراد درونگرایی وجود دارند که هنرمندان و سیاست مداران معروفی هم هستند. بعضی دیگر از افراد درونگرا هم مدیرعامل ها، ستارگان موسیقی پاپ، نویسندگان و مهندسان موفقی هستند. افراد درونگرا – مثل هر فرد دیگری- می توانند شادی و رضایت را در عشق، خانواده، معنویت یا تحصیل – یا هر چیز دیگری که به آن ها هدف بدهد- پیدا کنند.
 
تفاوت درونگراها با دیگران در انجام کاری است که به واسطه آن استعدادها و راه رشد و پیشرفت خود را باز می کنند:
افراد درونگرا باید با سفر، توجه و تعمق به دنیای درونی خود به کار و عمل بپردازند نه اینکه در برابر آن بجنگند. شاید چنین چیزی به معنای رها کردن فراخوان های اجتماعی باشد. شاید به معنای این است که بجای آنکه برای همه کس همه چیز باشید، بر دوستانی تمرکز کنید که بیشترین ارزش را برای شما دارند. شاید هم گویای آن باشد که راهی پیدا کنید تا در کارتان خلوت و تنهایی بیشتری برای خود فراهم کنید- بویژه در محیط های کاری شلوغ و پرهیاهو.

و مهم تر از همه اینکه، شاید معنای این حقیقت آن است که به ندای درون و نیروی غریزه و شهود خود توجه کنید تا دریابید که دقیقا به چه چیزی نیاز دارید و به این ترتیب می توانید راه خوشحال بودن را پیدا کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، احساس تردید یا فرسودگی در شما از بین خواهد رفت و به حقیقت پیوستن نبوغ و استعداد ذاتی و درونی خود را مشاهده خواهید کرد.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه یحیی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.